Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Jelmer
Vandaag
om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden
door
Jelmer
Vandaag
om 08:09:33
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 07:42:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
Vandaag
om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 00:57:03
Bahnstrecke 5867
door
saskia
Vandaag
om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje
door
ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet.
door
hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct
door
grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan
door
wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T
door
008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd? (gelezen 4663 keer)
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
«
Reactie #15 Gepost op:
19 November 2007, 22:59:24 »
Citaat van: Mispoes op 19 November 2007, 21:16:11
Waar zit hem dat verschil nu in?
Het verschil in keertijden heeft weinig met de materieel inzet te maken in dit geval in Utrecht. 15 bakken ICM is ook in 3min te keren als je maar van machinist wisselt. De machinist die met die trein binnenkomt bouwt hem af en de machinist die er mee vertrekt staat klaar en bouwt hem aan het andere eind gelijk daarna weer op, gaat prima hoor in 3min. Dat word in Arnhem met de 3000 Den Helder-Nijmegen ook zo gedaan en daardoor kan die ook met 12 bakken in korte tijd keren.
Rangeren is het punt wat het meeste tijd kost bij het keren, op en afbouwen is zo gedaan.
Groetjes Michiel
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
«
Reactie #16 Gepost op:
20 November 2007, 00:03:05 »
In de tijd van de ambtenarentrein werd nauwelijks meer van lok gewisseld. De ambtenarentrein was toen een uitzondering op het stroomlijn materiaal.
>> Die getrokken treinen konden aanzienlijk sneller kop maken dan de
>> huidige koplopers. Kan je nagaan, dure hogesnelheidstrajecten aanleggen >> om vervolgens de treinen in de stations te laten staan. Leve de
>> vooruitgang.
> Waar zit hem dat verschil nu in?
Het grote verschil zit hen in de inzet van personeel. Bij het kop maken wemelde het van personeel. Twee machinisten, twee rangeerders, een perronopzichter, een wagenmeester, een stuk of drie conducteurs.
Daarnaast zijn treinen veel en veel langer in de stations gaan staan. De getrokken treinen van de Randstad naar Groningen stopten kort in Amersfoort en Zwolle. Vergelijk het nu met de IC tijd. De treinen staan overal ellendig lang om het risico op vertragingen te verkleinen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?