Je houd de optie van een computer open.Worden de locs dan vanaf een centrale aangestuurd of gebruikt je kennis een computerprogramma voor de aansturing.Dat is me niet helemaal duidelijk.Maar dan moet je wel duidelijk zijn in wat je wil gaan doen digitaal via een decoder of handmatig met knopjes.Zet even je mailadres in mn pb box dan kan ik je wel een aansluitvoorbeeld doorsturen uit het oude editsboek.Dan zie je in ieder geval hoe je ze aan een decoder kunt aansluiten. En dat eventueel in een andere schakeling gebruiken.Robin
Het lijkt mij dat een Digikeijs DR 4018 iets is wat op zich zelf gebruikt kan worden in samenwerking met schakelaars handmatig ? Dus niet verplicht in samenwerking met een comp.programma, of heb ik dat mis.
Het instellen van de DR4018 gebeurd ook via de centrale door het aanpassen van de verschillende CV's. Dat kost wat tijd en moeite om goed te krijgen.
De vraag is nu hoe en waarmee deze seinen met al z'n lampen op een goede manier aan te sturen.Is er een kant en klare moduul van van het merk Viessmann of is er ergens een ander schema voor bekend.Deze persoon rijd digitaal maar we kijken ook naar Analoge aansturing voor deze aansturing van deze seinnen.
Met twee relais per sein kun je met een paar knoppen de kleur kiezen en vast houden.
... aansturing van de relais wordt in het schema digitaal gedaan via een (mij onbekende) wisseldecoder...