Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Frank 123
Vandaag
om 08:07:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
mass am see
Vandaag
om 07:54:15
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 07:47:45
Vreemd probleem
door
Bad-Aura
Vandaag
om 07:47:07
booster vraag
door
Ben
Vandaag
om 06:43:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
Vandaag
om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi
door
Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
05 August 2025, 22:30:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen
door
Overet
05 August 2025, 21:06:51
Terugverende koppeling
door
phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
phdirk
05 August 2025, 20:24:48
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn
door
Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC
door
hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast
door
Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de
door
henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80'
door
Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0
door
Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
05 August 2025, 16:20:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
D 289 in de jaren '30
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: D 289 in de jaren '30 (gelezen 2193 keer)
AvdBosch
Offline
Berichten: 35
D 289 in de jaren '30
«
Gepost op:
29 August 2016, 10:17:04 »
Naar aanleiding van de special "Van Amsterdam naar Boekarest in 65 uur" in Railmagazine 317 ben ik me wat aan het verdiepen in de samenstelling van trein D 289 (in Duitsland D 254) van Amsterdam naar Keulen, met o.a. een doorgaand slaaprijtuig Amsterdam - Boekarest. In dat artikel werd de volgende samenstelling gegeven:
De treinsamenstellingen zijn (van boven naar beneden) die van zomer 1925, zomer 1929, winter 1929/1930 en zomer 1936.
Het type slaaprijtuig is in het artikel vermeldt: dit is een CIWL slaaprijtuig van type S1 uit de serie 3411-3415. Een daarvan zit in set 49133 van LS Models:
Verder geeft het artikel aan dat het restauratierijtuig altijd van Mitropa kwam. Het slaaprijtuig naar Würzburg was er ook een van Mitropa, zie
http://www.deutsches-kursbuch.de/A_89.htm
. In dat on-line spoorboekje uit 1939 is ook de dienstregeling van de trein te vinden:
http://www.deutsches-kursbuch.de/F_140.htm
Op
http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/Treinsamjaren30.aspx
staat de rest van de samenstelling van de trein, maar zonder bronvermelding en het type slaaprijtuig naar Boekarest klopt niet, waardoor ik twijfel hoe nauwkeurig de rest is.
Wie heeft er meer informatie over deze trein?
«
Laatst bewerkt op: 29 August 2016, 13:06:42 door AvdBosch
»
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4218
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: D 289 in de jaren '30
«
Reactie #1 Gepost op:
29 August 2016, 15:09:44 »
Leuk dat je ermee aan het speuren bent! Die sites met 'Deutsches Kursbuch' zijn voor mij nieuw, dat is ook de bron waaruit je kunt aflezen of er een rijtuig van Mitropa werd gesteld of niet. Misschien ben ik niet de enige die deze informatie nog niet had. Maar leuke aanvulling op de treinsamenstellings-wetenschap!
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
D 289 in de jaren '30