Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:29:23
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 19:13:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
Vandaag
om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:41:20
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
prutser
Vandaag
om 16:01:24
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Thom
Vandaag
om 02:36:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
reedcontact versus schakelrail
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: reedcontact versus schakelrail (gelezen 2552 keer)
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
reedcontact versus schakelrail
«
Gepost op:
16 November 2007, 12:17:31 »
Ben bezig een pendelsturing aan het bedraden waarvoor ik reedcontacten gebruik van Fleischmann ( had deze nog liggen ) Nu kom ik er juist 2 tekort. Prijs in de winkel 26 euro
- waanzin gewoon
nu heb ik nog een 4 tal roco schakelrails liggen. Het contact wordt hier dus door de wielen gemaakt die een plaatje indrukken en aldoende ook een momentimpuls geeft.
Veronderstel dat ik deze zonder problemen ter vervanging van reed contacten kan gebruiken om de relais aan te sturen ?
klopt dit ?
tx
Peter
Gelogd
Petdig1
p.heinst
Offline
Berichten: 1192
Re: reedcontact versus schakelrail
«
Reactie #1 Gepost op:
16 November 2007, 12:55:00 »
Hallo Peidig 1
DE roco42518 zijn zondermeer te gebruiken, in deze schakelrail zit een behalve de schakelaar die door de wielen wordt ingedrukt ook nog een reedscontact (kun je zo niet zien en de meesten weten dit ook niet), deze zit aan de korte kant vanaf de schakelaar ongeveer op de 4e bielz vanaf het eind (of begin) van de rails.
Probeer maar een uit met een lampje of meter aan de contacten en dan met een magneetje over de bielz te gaan.
Het reedscontact zit in de lengte richting van de baan, zelf vindt ik dit contact niet zo goed als dat je een los reedscontact plaatst maar dat kan liggen aan de plaatsing en de richting.
Groetjes Piet
Gelogd
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl, multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: reedcontact versus schakelrail
«
Reactie #2 Gepost op:
16 November 2007, 13:27:52 »
ok fantastisch. Bedankt voor de snelle reactie
Gelogd
Petdig1
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1640
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: reedcontact versus schakelrail
«
Reactie #3 Gepost op:
17 November 2007, 00:29:09 »
blijkt dat de roco schakelrails die ik heb van een ouder type zijn. Artikel nummer 05017A
Deze hebben dus GEEN reedcontact
Gelogd
Petdig1
p.heinst
Offline
Berichten: 1192
Re: reedcontact versus schakelrail
«
Reactie #4 Gepost op:
17 November 2007, 17:17:36 »
Hallo Petdig 1
Deze oudere type ken ik niet, wist zelf niet dat deze bestonden en kan ze ook niet terug vinden in het arcief van roco.
Jammer dus maar ik neem aan de de schakelaars zonder probleen gebruikt kunnen worden of het zou moeten zijn dat er een mogelijkheid is dat deze meerdere malen bediend wordt omdat er meer wielen achterelkaar overheen rijden.
Waarschijnlijk is dat geen probleem of het moet aan het systeem liggen dat je voor het pendelrijden gebruikt.
Groetjes Piet
Gelogd
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl, multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
reedcontact versus schakelrail