We zijn benieuwd Thom. Ik woon bepaald niet naast het museum, maar dichtbij genoeg om de verhoudingen te kunnen volgen. Enerzijs: wie in de binnenstad van Utrecht woont, weet dat daar activiteiten zullen zijn die je merkt. Anderzijds: wie een dergelijk museum in de binnenstad exploiteert, weet dat niet alles kan. Het blijft geven en nemen en vraagt diplomatiek gevoel van de directie. Paul van Vlijmen had een stroef begin (de presentatie van de oorspronkelijke verbouwingsplannen werd door de buurt als een overval ervaren), maar had het uiiteindelijk goed onder de knie. Nu is het even afwachten.Mijn indruk is dat de meeste buurtbewoners het museum vooral waarderen, inclusief het rijdend decor. Een deel zal het altijd te veel blijven vinden, dat mag ook en die mensen moeten ook worden gehoord, maar dat wil niet zeggen dat die groep doorslaggevend is.
Ik zag overigens dat het rijden met De Arend ook is opgeschort. Ook om financiële redenen? Dat apparaat moet toch zo nu en dan onder stoom lijkt me.