Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
sncf231e
Vandaag
om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
defender
Vandaag
om 21:50:24
Vreemd probleem
door
AP3737
Vandaag
om 21:49:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 21:36:16
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:26:42
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc?
door
marctrein
Vandaag
om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:17:22
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Huup
Vandaag
om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Georgetown Loop
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Georgetown Loop (gelezen 3939 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Georgetown Loop
«
Gepost op:
30 May 2016, 17:26:25 »
In Colorado's onherbergzame en slecht toegankelijke streek van de Clear Creek liggen gescheiden door diepe kloven en ravijnen, op slechts twee mijl van elkaar verwijderd, de mijnbouw stadjes Georgetown en Silver Plum. Om een goede exploitatie van de goud en zilvermijnen te hebben was het wenselijk dat die twee plaatsen door middel van een spoorlijn verbonden zouden worden. Het tot dan toe gebruikte transport dmv paard en wagen was te langzaam en er kon maar relatief weinig erts mee genomen worden. De in opkomst zijnde stoomtrein kon hier een enorme verandering inbrengen. Om aan deze wens te voldoen ontwierpen de spoorweg engineers uit de Goldrush tijd een voor die tijd uitermate spectaculaire zgn kurketrekkersspoorlijn. Deze op 3 feet gebaseerde smalspoorlijn moest er voor zorgen dat over een betrekkelijk korte afstand een hoogte van 600 feet overwonnen moest worden. Om dit te bereiken gebruikten de engineers "horseshoe curves, moesten er 4 bruggen over de Clear Creek, waaronder de Devil's Gate High Bridge gebouwd worden, en worden hellingen van soms meer dan 4% gebruikt. Door al deze toepassingen en bijzondere constructies werd de lijn twee maal zo lang als geplant. In 1884 kon de lijn geopend worden en van 1899 tot aan het jaar van de sluiting in 1938 was de in handen van The Colorado & Southern Railway. In 1938 is de lijn door de C&SRR gesloten en door de spoorwegen verlaten.
1973 was het jaar waarin de "Colorado Historical Society" de reconstructie van de lijn ter hand genomen heeft als onderdeel van het nieuw te openen 983 hectate grote "Georgetown Loop Historic Mining & Railroad Park". De bouw van een replica van de "Devil's Gate High Bridge" was een onderdeel van deze reconstructie. In 1984 kon de Hoge Brug dan weer in gebruik genomen worden.
De” George Loop Railway” en het "Georgetown Loop Historic Mining & Railroad Park" zijn te vinden langs Hwy 70 zo'n 45 mile West van Denver.
Kaartje waar een en ander te vinden is. De zwarte stippen zijn geen plaatsen op de kaart , maar inslagen van hele echte kogels!! We zitten tenslotte toch in het Wilde Westen.......
Interstate of Hyw70 gaat langs de Clear Creek de bergen in. In de tijd van de Goldrusch was de "70" niet meer dan een karrespoor welke allen te voet, met muildieren of met the Stage Coach te doen was
De Clear Creek kan soms rustig........
......maar soms ook heel onstuimig kan zijn.
Onderweg naar het Westen kom je nog veel amateur goudzoekers tegen die het een sport vinden om wat te vinden.
De andere kant van de Clear Creek,die met zijn loodrechte wanden, is een geliefd oord voor bergbeklimmers zoals deze dames ons demonstreren.
En dan vinden we in Virginia Canyon, Idoha Springs dit bord met de wel zeer interessante informatie
Gevolgd door dit monument wat een nader onderzoek rechtvaardigt
Wat onmiddellijk opviel was de speciale vorm en constructie van de schoorsteen. Ik heb dit nog niet eerder gezien!!
Ook was deze Engine uitgerust met een wel heel zware sneeuwploegconstructie.
Alles is te lezen op dit bord!!
Het is nog steeds een drama dat up-loaden
«
Laatst bewerkt op: 31 May 2016, 06:38:50 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: Georgetown Loop
«
Reactie #1 Gepost op:
31 May 2016, 01:06:25 »
Achter een loc horen natuurlijk ook wagens te hangen
En de uitleg!
Ooit liepen hier door Mainstreet de sporen van de C&SRR. Helaas is daar nog maar bitter weinig van terug te vinden.
Van het oude C&SRR tracé uit 1899 is nog maar weinig terug te vinden.
Dat het nog geen zomer is is te merken aan de veelheid van dit soort voertuigen wat we veelvuldig tegen kwamen.
De praktijk spreekt voor zich zelf.
“Silver Plum” opstapplaats van de Georgetown Loop. Interessante omgeving met veel en meest onbekend materieel wat niet veel met historisch besef te maken heeft. Het meeste materieel is puur economisch van inzet.
«
Laatst bewerkt op: 02 June 2016, 11:52:46 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Roeltje!
Offline
Berichten: 583
Re: Georgetown Loop
«
Reactie #2 Gepost op:
31 May 2016, 19:33:03 »
Hallo,
Dat vreemde ding op de schoorsteen is een "spark arrestor" Of in goed nederlands een vonkenvanger.
In bosrijke gebieden is dit verplicht, om bosbranden te voorkomen.
Groet, Roelof.
Gelogd
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: Georgetown Loop
«
Reactie #3 Gepost op:
02 June 2016, 12:07:23 »
Deze Reefer is nog in authentieke staat.
Ik heb in de korte tijd dat ik er was niet kunnen achterhalen waar deze machines vandaan kwamen. Het lijkt mij dat zij de vervangers waren van de toen nog veelvuldig gebruikte stoomlocomotief op de branchlijnen.
Het lijkt wel wat, maar het is niets. Net als bij het Colorado Rail Road Museum zijn dit overwegend nieuw geconstrueerde voertuigen speciaal voor het toeristische vervoer naar het park.
Het leuke aan dit plaatje is de naam van de fabrikant………en dat midden in America
Dit is nog een van de weinige rijtuigen die dienst gedaan hebben in het Clear Creek District van de Colorado Southern RR
Evenals dit rijtuig waarvan een locomotief nog te vinden is in het CRRM
Een diesel, stoom was men op dit moment onder druk aan het zetten, sleept een historischetrein bestaande uit twee rijtuigen de baan op.
«
Laatst bewerkt op: 02 June 2016, 12:41:49 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: Georgetown Loop
«
Reactie #4 Gepost op:
02 June 2016, 12:18:14 »
De Loop beschikt over twee stoomlocomotieven waarvan er een rijvaardig is. Links de rijvaardige Lima en rechts de in onderhoud zijnde Baldwin
De door LIMA gebouwde #9 van de West Side Lumber Co.
Deze 9 is er een van het zgn. Shay type met staande cilinders en cardan aandrijving op alle assen.
Als je goed kijkt zie je het vuur door de roosters van de asla branden.
Voordat deze door Baldwin in Philadelphia gebouwde 111 op de baan zal komen moet er nog heel wat water door de Clear Creek stromen. Ik heb niet kunnen achterhalen wie de vorige eigenaren waren.
Straks weer verder
«
Laatst bewerkt op: 02 June 2016, 12:40:28 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: Georgetown Loop
«
Reactie #5 Gepost op:
02 June 2016, 13:15:29 »
Ondanks OWR Property een laten we zeggen onbekende dieselloc van een of andere branch-line en/of fabriek
Interessant is de zware koppeling tussen de draaistellen
De Amerikaanse klauwkoppeling in actie, koppelen met een Flat
De "Flat"
Een nog steeds in het originele livrei gestoken Reefer van de Rio Grande
Aan de ijsluiken op het dak kan je zien dat je met een echte Reefer te maken hebt.
Kaartje uit de folder met het huidige sporenverloop
Brug no 1 over de Clear Creek naar de eerste "Horse Shoe
Brug no 2 en een "Horseshoe"bent"
Tussen het groen en de bomen is nog net "Hall Siding" te zien
de Devil's Gate High Bridge
Onderweg naar huis zag ik nog deze gigant staan
Zo dit was dan de "Loop"spoorweg in Colorado
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Georgetown Loop