Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 07:28:42
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 07:26:07
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:13:28
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 07:13:15
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 07:03:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:11:03
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
C12c rijtuig door maartenvdb
12 October 2025, 22:15:52
Kato ETA 515 door Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany door Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
12 October 2025, 17:07:58
  

Auteur Topic: Railmagazine 249  (gelezen 6173 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22586
Railmagazine 249
« Gepost op: 11 November 2007, 21:54:26 »
Railmagazine 249 bevat ruim 60 pagina’s grootspoor en krap 30 pagina’s modelspoor. Kan een keer gebeuren, maar liever niet te vaak.  :)

Na 30 pagina’s actualiteiten volgt een reportage over de presentatie van het eerste nieuwe Sprintertreinstel in de Siemens fabriek te Krefeld. In het volgende artikel iets soortgelijks over de Veolia GTW. Volgens de inhoudsopgave zou daarna nog een pagina over Connexxion treinstel 5031 volgen, maar kennelijk was dat toch wat te veel van het goede. Het stukje is in ieder geval nergens te vinden.
Erg leuk is het artikel over de activiteiten van de stichting De Locomotor. De stichting probeert zo veel mogelijk sikjes in oude luister te herstellen en zoekt vervolgens een geschikte bestemming voor de locs. Op die manier zijn onder andere het Maritiem Museum in Rotterdam en het Openluchtmuseum in Arnhem aan hun locomotiefjes gekomen. De stichting beheert ook nog wat wagentjes.
In Railmagazine 243 stond een artikel over de opleiding van een handvol Nederlandse machinisten op de BR 189. In dit nummer kunnen we lezen over de ritten die inmiddels met de loc zijn gemaakt.
Harrie Peters schrijft over de tentoonstelling ‘150 jaar goederenvervoer in Nederland’ in het Spoorwegmuseum. Daarna volgt deel 2 van het ‘hup Veolia’ verhaal. De grootspoorafdeling eindigt met een leuk artikel over de recente ZLSM dieseldagen.

In de modelspoorafdeling deze keer geen aflevering over Orkhavnbanen. Dat wordt goed gemaakt door een artikel over het fraaie model van de scheve ophaalbruggen van Delfshaven, gebouwd door Mike van Raaij.
René de Boon laat zien dat hij al bijna klaar is met zijn modelbaan ‘Haaksomhoven’. Daarna wordt de blauwe Hamo 1200 van Hans van der Linde uit Railmagazine 248 in deel twee van het ombouwverhaal vakkundig bruin gespoten.
In ‘Onder de loupe genomen’ de DE IV van Roco. In de ‘productinformatie’ het handmonster van de LS Models variant, zodat we een eerste vergelijking kunnen maken.

Op naar nummer 250.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Railmagazine 249
« Reactie #1 Gepost op: 11 November 2007, 22:00:45 »
In het artikel over Haaksomhoven staat een leuke beschrijving met mooie foto's van een kettingbotsing, inclusief de juiste hulpverleningsvoertuigen (daar kunnen ze bij RailzMiniworld nog wat van leren!).

Voor mij als modelbouwer van hulpverleningsvoertuigen erg leuk om te lezen. Chapeau voor de bouwer!
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12505
    • sleutelspoor
Re: Railmagazine 249
« Reactie #2 Gepost op: 11 November 2007, 22:38:34 »
Kan nooit erg snelgegaan zijn, alle voertuigen zijn onbeschadigd ???
Heb wel eens anders gezien in mijn functie van bevelvoerder!
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Railmagazine 249
« Reactie #3 Gepost op: 12 November 2007, 07:56:31 »
In het artikel over Haaksomhoven staat een leuke beschrijving met mooie foto's van een kettingbotsing, inclusief de juiste hulpverleningsvoertuigen (daar kunnen ze bij RailzMiniworld nog wat van leren!).

Voor mij als modelbouwer van hulpverleningsvoertuigen erg leuk om te lezen. Chapeau voor de bouwer!

Simon: gouden kans om contact te leggen met Railz en je aan te bieden als adviseur (op afstand) om het realiteitsgehalte hulpverlening te vergroten! Zij blij en jij blij!
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: Railmagazine 249
« Reactie #4 Gepost op: 12 November 2007, 11:38:30 »
Citaat
Kan nooit erg snelgegaan zijn, alle voertuigen zijn onbeschadigd

Sobat, die wagens zijn waarschijnlijk met de nieuwste sensoren uitgerust, die het onderling aanrijden van voertuigen voorkomen. Dat er toch gewonden gevallen zijn, de sensor apparatuur moet waarschijnlijk nog afgesteld worden ;D

Gedeukte auto's zijn trouwens zeer goed te bouwen.
Men neme wat, alufolie, maken een afdruk van bijv. de motorkap, zagen de originele motorkap eraf.
Verfrommelen de alufolie motorkap wat en lijmen dat aan het wrak.
Dan ontstaat het beeld, wat Sobat voor ogen had/heeft.

@Mike
Als je meeleest, als Rotterdammert kent ik je mededelen, dat ik ze zeer fraai vindt, jouw model uitvoering van de brugge!

Brengt me terug aan de tijd dat de oude bruggen er nog lagen!
Die waren, vind ik, 1:1 mooier als die brug die er nu ligt. Heeft iemand die al eens nagebouwd?

Kick was dat, als klein ventje, je helemaal het l*z*r*s schrikken als dat mooie, zware mat 54 over die bruggen denderden.

Waar is den tijd hene gevlucht,
toen er nog gene geluidsschermen stonden, in elken gehucht  :'(
« Laatst bewerkt op: 12 November 2007, 11:42:00 door Ries »

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: Railmagazine 249
« Reactie #5 Gepost op: 12 November 2007, 12:02:51 »
.......alle voertuigen zijn onbeschadigd ???.........
In de tekst wordt wel de methode besproken om ze vervormd te krijgen. Ik meen van iets van een kaarsvlammetje?? Dus ze zijn vast wel iets "beschadigd".

Groet,

Erik

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Railmagazine 249
« Reactie #6 Gepost op: 12 November 2007, 12:15:41 »
ze zvervormen met een vlammetje is laf, wil je het echt mooi doen dan neem je een stuk alufolie, dat wrijf je over een paneel van het autootje zodat je er een mooie afdruk van hebt, je knipt het voorzichtig uit, snijdt het bewuste p[aneel uit het autootje, plakt er net alufoliepaneel voor in de plaats, schildert het een en ander en drukt dan een deuk in het alufoliepaneel. Frommelt net als echt metaal (duh... het is metaal) en gaat niet zo laf klodderen als plastic.

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: Railmagazine 249
« Reactie #7 Gepost op: 12 November 2007, 13:48:00 »
Floris, je staat op de Echo Mode  ;D

Met een vlam bewerken is laf, kinderspel, phoe inderdaad.

Alhoewel, die wikings brandde wel lekker  ;D
Kon nooit stoppen, alles afgefikt, kromme assen, heb nooit veel waarde aan spullen gehecht, dus zoek bij mij thuis geen waardenvolle collectie Wikings. Whi cares? ;D
« Laatst bewerkt op: 12 November 2007, 13:51:57 door Ries »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Railmagazine 249
« Reactie #8 Gepost op: 12 November 2007, 13:50:24 »
ja, oeps, solly.  :-X

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Railmagazine 249
« Reactie #9 Gepost op: 12 November 2007, 20:19:06 »
Simon: gouden kans om contact te leggen met Railz en je aan te bieden als adviseur (op afstand) om het realiteitsgehalte hulpverlening te vergroten! Zij blij en jij blij!

Ik zou misschien best willen, en heb een tijdje geleden al eens gesnuffeld op hun site, maar volgens mij werken ze er alleen met full-timers... wat is eigenlijk een "adviseur op afstand"?
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Railmagazine 249
« Reactie #10 Gepost op: 12 November 2007, 20:31:32 »
iemand die bijvoorbeeld een PM naar Chris stuurt van "dit en dit klopt niet helemaal maar zou zo en zo moeten"  ;)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Railmagazine 249
« Reactie #11 Gepost op: 12 November 2007, 20:45:20 »
Dus eigenlijk het werk van Floris maar dan wat verder weg......
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Railmagazine 249
« Reactie #12 Gepost op: 12 November 2007, 20:47:16 »
Niet helemaal... t is allemaal moderne zooi en meestal weet ik daar toch net t fijne niet van.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6760
  • Spaar ze allemaal.
Re: Railmagazine 249
« Reactie #13 Gepost op: 18 November 2007, 16:44:45 »
Ik heb hem gisteren ook eens gekocht, o.a. om het 1200 verbouwingsverhaal.
Ik ben zelf met een lima bezig, maar blijf even tegen de remcilinderbouw  aanhikken dus misschien trekt zo'n artikel de boel een beetje vlot.
Ik heb nu wel de oplossing voor de bufferbalkopschriften gelezen.

Stephan.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Railmagazine 249
« Reactie #14 Gepost op: 19 November 2007, 14:21:49 »
gewoon een zakje "rod and tube assorti" van evergreen halen en plakken met die luie donder. laffe draak.  ;D