Ipv F0 voor de frontseinen en F1 voor de sluitseinen is het naar mijn idee handiger om het per zijde van de loc te doen. Dus F0 voor cabine 1-zijde (al naar gelang de richting front- of sluit-seinen) en F1 voor cabine 2-zijde. (Of iets vergelijkbaars. Zijn meerdere opties.)Waarom? Omdat je dan na het kiezen van de juiste zijde als je de loc koppelt/op de rail zet je niets meer hoeft aan te passen. Verander je van rijrichting klopt het licht vanzelf en toont de niet gekoppelde zijde mooi sluitseinen (of juist frontseinen). Doe je frontseinen op F0 en sluitseinen op F1 dan zal na het veranderen van de richting juist het licht aan de gekoppelde zijde gaan branden. Om dit op te lossen kan je dan wel F0 uit zetten en F1 aan maar waarom zelf een handeling doen die de decoder voor je kan doen?
Ja, dat extra bordje van ESU. Kost een hoop geld.Maar dan kan je je lok wel naar een hoog niveau qua mogelijkheden brengen.
Maar zoals Paul aan gaf, je kan de ESU LokProgrammer software ook een lijst met CV's laten maken (en opslaan wat je hebt aangepast) welke je dan met iedere andere centrale kunt aanpassen. Zo ver ik weer heeft Zimo dit helaas niet dus dat ik wat meer handwerk...
Ik heb ook een catalogus meegekregen van Zimo en daar wordt er gesproken over het freeware programma ZCS (Zimo CV Setting) Een programma om CV's in te stellen.
Well you're right, the English manual isn't complete