Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:19:49
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
Vandaag
om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:02:48
Schrootplaats
door
741230
Vandaag
om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
Vandaag
om 20:21:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:29:26
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
Vandaag
om 19:02:20
Raadplaatje
door
Arjen52
Vandaag
om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 18:28:50
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
Vandaag
om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
Vandaag
om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
Vandaag
om 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 15:26:45
"Nederlandse" modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
AlbertG
Vandaag
om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Mudhen
Vandaag
om 11:58:57
Doornvliet
door
mass am see
Vandaag
om 11:44:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Nummering Plan V
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nummering Plan V (gelezen 2694 keer)
Wilson CS
Gast
Nummering Plan V
«
Gepost op:
25 juli 2006, 21:17:14 »
Ik heb 3 Fleischman Plan V in mijn collectie.
2 daarvan rijden altijd gekoppeld in tractie.
Allen hebben hetzelfde nummer 942.
Kan ik eenvoudig de nummers wijzigen in 933 en 936 ?
Het gaat mij niet om het technisch gedeelte hoe de nummers te wijzigen met een grafiet-stift, en de nummers zijn gekozen omdat ik decoder nummers 33 en 36 nog vrij heb.
Op Wikipedia heb ik hetvolgende gevonden:
Plan V
Tweedelige elektrische treinstellen. 246 stellen (401-438, 441-483 en 801-965) gebouwd tussen 1966 en 1976 door Werkspoor (tot stel 840) en Talbot (841-965). Inmiddels is een aantal van de oudste stellen uit de 400-serie gesloopt. Treinstel 419 is in 2004 weer teruggebracht in de oorspronkelijke groene kleur en inmiddels museumtreinstel geworden.
De treinstellen 901-915 zijn aangepast voor eenmansbediening op de lijn Dordrecht – Geldermalsen. Van de treinstellen 936-965 zijn is het elektrisch systeem aangepast zodat deze sneller kunnen optrekken, zodat deze de huidige dienstregeling Zwolle – Emmen kunnen rijden. Deze stellen vervangen hier de in december 2005 buiten dienst gestelde Railhoppers.
Dit doet mij vermoeden dat alles tussen de 936 en de 965 goed zou zijn.
Of kan het niet omdat ze gekoppeld zijn?
Wie kan mij het verlossende antwoord geven?
mijn dank is groot.
Mvgr
Robert
Gelogd
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #1 Gepost op:
25 juli 2006, 21:57:07 »
Hallo Robert, de treinstellen 933 en 936 verschillen zodanig op de draaistellen, omdat de 933 heeft remblokken en dus ook buitenliggende remcilinders. De 936 was het eerste treinstel van de serie met schijfremmen, en zodoende dus een iets andere draaistelopbouw.
De fleischmann uitvoeringen vwb de draaistellen ken ik niet.
Groeten van Jan, die er vele kilometers mee heeft gereden.
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
Wilson CS
Gast
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #2 Gepost op:
25 juli 2006, 22:03:19 »
Hoi Jan,
Ik geloof je meteen
Maar welke nummers zouden dan wel kunnen ?
gr
Robert
Gelogd
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #3 Gepost op:
25 juli 2006, 22:09:31 »
Hoi Robert, ik zou zeggen kijk naar de draaistellen die er onder zitten. Zijn het de blokkenuitvoering dan de nrs 801 tot 935. Wel letten op de serie's.
Is het draaistel een afbeelding van de schijfremmenuitvoering dan van 936 t/m 965. De aanpassing vwb de electr installatie (2 stuks met chopperinstallatie) is van buiten niet te zien en kunnen door elkaar gebruikt worden. Ook schijf en blokkenrem kunnen zonder meer samen gebruikt worden.
groeten van Jan.
Edit 401 naar 801 ivm andere raamjes in de 400 serie.
«
Laatst bewerkt op: 25 juli 2006, 22:14:28 door DelticPower
»
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #4 Gepost op:
25 juli 2006, 22:20:20 »
Hallo Robert, hier ben ik nogmaals, mijn 942 van Fleischmann heeft de loopdraaistellen schijfremafbeelding. Deze kun je dus omnummeren 936 tot 965.
Jan.
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
Wilson CS
Gast
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #5 Gepost op:
25 juli 2006, 22:22:32 »
Je bent me net voor.
Ik was al een closeup foto aan het plaatsen.
Zoals je merkte ben ik niet helemaal thuis in het grootspoor en de termen die er bij horen.
Maar ik ben wel blij met je
Ik ga 2 mooie nummers uitzoeken tussen de 936 en de 965.
thx a lot
Robert
Gelogd
Deetrein
Offline
Berichten: 1601
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #6 Gepost op:
25 juli 2006, 22:26:08 »
Hallo Robert,
Ten eerste zijn het jouw treinen en zoals je zelf al aangeeft weet je het niet precies met de nummering, dus wat let je
Of wil je een afspiegeling maken van de werkelijkheid. Dan moet je ook consequent zijn welke treinen, met welke nummers en in bepaalde uitvoeringen tegelijkertijd reden in die periode.
Houdt dan ook rekening met je modelauto's en hun kentekenplaten. De mode van je [Preiser] poppetjes, reclame-uitingen op gebouwen e.d.
Ik wil maar zeggen het is jouw (onze) hobby en jij bepaalt hoe ver je wilt gaan. Veel plezier bij het omnummeren
Groetjes,
Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #7 Gepost op:
25 juli 2006, 22:32:44 »
Citaat van: Deetrein op 25 juli 2006, 22:26:08
Of wil je een afspiegeling maken van de werkelijkheid. Dan moet je ook consequent zijn
Ach, een
beetje
afspiegeling mag toch ook nog wel?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Wilson CS
Gast
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #8 Gepost op:
26 juli 2006, 00:23:30 »
En daar kan ik mij nou helemaal in vinden.
thx Stig, jij begrijpt waar je concessies moet doen en waar je soms anderen nodig hebt zoals Jan.
gr
Robert
Gelogd
johnny-VIRM
Offline
Berichten: 522
Re: Nummering Plan V
«
Reactie #9 Gepost op:
30 juli 2006, 12:08:50 »
de 852 mag ook, heeft ook een tijd met schijfremmen gereden.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Nummering Plan V