Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 19:44:35
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
eichddraig
Vandaag
om 19:39:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:34:23
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 19:27:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 19:21:02
Kato 2026
door
Gino
Vandaag
om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken?
door
spoorzeven
Vandaag
om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 18:50:20
Digitale kraan Roco 46801
door
ceuleer
Vandaag
om 18:43:22
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
janw
Vandaag
om 18:11:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:35:50
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Ben
Vandaag
om 17:10:11
Minder wissels
door
Huup
Vandaag
om 16:22:30
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 16:11:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:11:16
LIMA IRM Cardanassen
door
henk
Vandaag
om 12:49:33
Waar is dit?
door
Eric v C
Vandaag
om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 11:43:23
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:57:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:57:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:36:44
Overstap naar HTM
door
bernhard67
Vandaag
om 09:09:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België (gelezen 12382 keer)
guest7823
Gast
Re: Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België
«
Reactie #45 Gepost op:
07 May 2016, 19:03:23 »
Tja, alleen heb ik wat moeite met een vlambuis die loskomt van de pijpenplaat. Bij een oververhitterelement kan ik me dat dan weer wel voorstellen. Alleen die implodeert dan weer niet,
Vreemder en vreemder..... ;-)
Tapatalk time of the day :-)
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9888
Re: Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België
«
Reactie #46 Gepost op:
07 May 2016, 19:56:05 »
Een vlambuis is op zn kwetsbaarst bij de pijpenplaat lijkt me... daar is ie ooit vastgezet en gasdicht gemaakt enzo. In het midden is het gewoon een buis waar nooit wat mee gebeurd is, dus minder kans op kleine scheurtjes en dat soort ongein als gevolg van werk aan dat ding. Dat zo'n buis in de buurt van het eind implodeert en daarbij loskomt van de pijpenplaat lijkt me voorstelbaar.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Tinus Trein
Offline
Berichten: 109
Re: Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België
«
Reactie #47 Gepost op:
07 May 2016, 20:56:58 »
idd, de spanningen in de buis zullen het hoogst zijn bij de inklemming in de pijpenplaat. Verkalking, temperatuurwisselingen, scheurtje, verlies van vormstijfheid en dan implosie. Een plotsklaps imploderende buis in een gebied met relatief lage spanningen lijkt ook mij sterk.
«
Laatst bewerkt op: 07 May 2016, 20:58:20 door NS8714. Reden: overbodig citaat verwijderd
»
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6736
Spaar ze allemaal.
Re: Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België
«
Reactie #48 Gepost op:
07 May 2016, 21:16:03 »
Ze zijn nu ook flink de klos bij AIB-Vicotte, dat zal wel AIB-Vincotte moeten zijn, met hun goedkeuring.
Maar hebben ze het nu wél gezien (wat dan vreemd is om de boel toch goed te keuren) of hebben ze het over het hoofd gezien?
Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 08 May 2016, 02:14:19 door prutser
»
Gelogd
Adieu
Jeroen Vreeken
Offline
Berichten: 340
Re: Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België
«
Reactie #49 Gepost op:
07 May 2016, 22:32:26 »
Dat zal er van af hangen of ze het hadden kunnen zien.
Er staat alleen dat het niet gezien is, niet dat het euvel bij dit soort inspecties uberhaupt te zien is.
Denk bijvoorbeeld aan microscheurtjes, die zijn lang niet altijd te vinden zonder speciale aparatuur.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Vier gewonden door ontploffing stoomlocomotief België