Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat was jullie allereerste loc?
door
bask185
Vandaag
om 12:31:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Dick55
Vandaag
om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Vreemd probleem
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
Vandaag
om 11:13:47
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:46:07
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ruud K
Vandaag
om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
de Laswagen NS 157 890 (in 0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: de Laswagen NS 157 890 (in 0) (gelezen 2932 keer)
e_p
Offline
Berichten: 701
de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Gepost op:
09 November 2007, 23:48:15 »
Jawel, de
las
wagen. Op het nul forum is al het e.e.a. verteld maar dat wordt niet door iedereen gelezen. Hieronder eden samenvatting(tekst oa. C de Jong)
NS werkwagen met het nummer 157 890 welke als laswagen werd gebruikt in Amsterdam gedurende de periode 1947 - 1950.
Deze wagen komt uit een serie van 15 werkwagens van Engelse afkomst.
De NS 157 890 is heel eenvoudig na te bouwen met de kit van Parkside Dundas kit nr PS13.
PS 13 Southern Railway 12 ton goods van (Diag 1428)
Deze wagons hadden een " characteristic eliptical roof " om zoveel mogelijk laadvolume in het profiel van vrije ruimte nuttig te gebruiken.
Deze wagons zijn gebouwd in een serie van 440 onberemde wagens in de periode 1929 - 1931. Geclassificeerd als "common user" waren deze wagens tot 1960 over het gehele britse spoorwegnet te vinden.
Een groot aantal zijn als werk of dienst wagens terecht gekomen bij " The Civil Engineers department" en zie daar de link naar de wagens die na de oorlog in Nederland zijn terecht gekomen.
Op de zelfde basis zijn ook Magazijnwagen NS 191 001 en
Werkwagen Electrificatie (S.B.B.) 270 201 verbouwd.
De kit van dundas bestaat uit kunstof wanden, en onderstel, metalen buffers koppeling en wielen. dat alles voor 22,50 engelse ponden
ook mooi, het gouden kwaliteitsticker
inhoud van het doosje
Ondertussen zit het wagentje zo'n beetje inelkaar en ben ik bezig de zaak te kwasten.
Al er nog meer informatie is over deze laswaqens...
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
ronald56
Gast
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #1 Gepost op:
10 November 2007, 00:13:38 »
Heeft Dundas ook HO kitjes van dit model ??
mvg Ronald
Gelogd
arjen
Gast
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #2 Gepost op:
10 November 2007, 07:27:09 »
Nee, die Schotten doen niet in H0. Er schijnt wel een witmetalen kit in H0 te hebben bestaan van een ander merk, zie
http://www.british-ho.freeserve.co.uk/showcase/freight-wagons/firedrake_12tonboxvan_1.htm
Maar geen idee waar je die nog vandaan kunt halen.
Gelogd
ronald56
Gast
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #3 Gepost op:
10 November 2007, 10:29:31 »
Dank je , Arjen
Zelf maken dus
Groetjes Ronald
Gelogd
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #4 Gepost op:
10 November 2007, 11:18:02 »
plaatjes van de bouw:
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
ronald56
Gast
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #5 Gepost op:
10 November 2007, 11:30:08 »
Mooie foto's
Daar heb ik straks wel wat aan
Succes met het afbouwen
Mvg Ronald
Gelogd
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #6 Gepost op:
02 December 2007, 14:08:49 »
Op beschrifting en een enkel frutseltje na is ie klaar!
De wagon lijkt symetrisch maar is het niet. Zo zit de voetbediening van het remwerk maar aan een zijde. Was best nogal een gepuzzel omdat er veel onderdelen bij de kit zitten die voor dit model niet nodig zijn (wel voor andere modellen uit dezelfde serie.
Grote verschil met de britse kar is het luik op het dak, van styreen deze gemaakt en mee geschilderd. Nog maken het aansluitpunt op de kopwand.
Vanuit de zelfde hoek origineel en model:
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
ronald56
Gast
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #7 Gepost op:
02 December 2007, 14:57:11 »
Ziet er mooi uit.
Citaat van: e_p op 02 December 2007, 14:08:49
Vanuit de zelfde hoek origineel en model:
Dan mis ik van de orginele foto's alleen nog de 3e foto vanuit de zelfde hoek .
mvg Ronald
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11290
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #8 Gepost op:
02 December 2007, 16:09:51 »
E-P
nog luchtslangen nodig?
Gelogd
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #9 Gepost op:
02 December 2007, 17:24:41 »
tuurlijk
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: de Laswagen NS 157 890 (in 0)
«
Reactie #10 Gepost op:
02 December 2007, 18:30:32 »
Wat een koddig karretje. Nog een beetje weatheren...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
de Laswagen NS 157 890 (in 0)