Een tweede mogelijkheid is dat je PosA en PosB op dezelfde waarde hebt ingesteld (dus niet van rijrichting hebt veranderd tussen F1 aan/uit en F2 aan/uit).
Snelheid veranderen Rijregelaarknop draaien Rijrichting veranderen Bij stilstaande loc de rijregelaarknop indrukken Noodstop van de actueel aangestuurde loc Rijregelaarknop indrukken
Toen bij het programmeren de snelheidsregelaar naar 0 teruggedraaid en dan pas erop gedrukt.Helaas met het langzaam terugdraaien van de snelheidsregelaar gaat evenredig het wissel weer terug naar zijn beginstand.
Ik heb het weer gedaan zoals je hebt geschreven dus:programmeerknop aan op servodecoder---led brandt----snelheidsregelaar rechtsom---wissel gaat om----f1 aan/uit----snelheidsregelaar terug naar 0 km----dan pas de regelaar indrukken-----snelheidsregelaar weer rechtsom----wissel gaat om----f2 aan/uit-----snelheidsregelaar naar 0 km---dan pas indrukken----programmeerknop indrukken--ledje gaat uit.
Nu kan ik 1 keer het wissel bedienen daarna of je het rode of groene knopje indrukt blijft de servo wel reageren maar in de richting zoals het wissel al staat dus je hoort de servo zoemen maar de verkeerde kant op ...
Verder ben ik benieuwd waarom je de servoposities wilt instellen en wat je daarmee wilt bereiken. Misschien kun je ook die vraag beantwoorden.
Ik heb zelf de DR4024 met een MultiMaus ingesteld waarbij je even iets moet afwijken van de genoemde handelingen (links EN rechtsom draaien) maar ook dan is het een fluitje van een cent om de servoposities in te stellen.
Hoi Timo,Ik zal het uitproberen vanmiddag als ik thuis kom met dat 2x drukken op de draaiknop.Als ik de servodecoder gereset heb en met een schone lei begin doen alle servo's het goed.Het gaat mis op het moment van programmeren van de stand A en B dus misschien is 2x drukken op de draaiknop de oplossingPeter
... de reden van programmeren is dat de servo's verder willen uitslaan dan de uitslag die het wissel nodig heeft. Dus wil ik de netjes tunen/afstemmen op de uitslag die voor een wissel nodig is.
Het gaat mis op het moment van programmeren van de stand A en B dus misschien is 2x drukken op de draaiknop de oplossing
Het is nooit de bedoeling geweest om in je vaarwater terecht te komen! Sorry daarvoor! Ik probeer het alleen net even anders te zeggen zodat hopelijk het kwartje valt.
Die problemen zijn inmiddels opgelost, nu nog de servo instellen op de juiste (dus kleinere) posities PosA en PosB.Ik begreep uit zijn PB dat de servo inmiddels wel echt "heen en weer" gaat, maar blijkbaar nog steeds te ver of naar een positie die hij niet wil....Misschien draait Peter de snelheidsregelaar inderdaad wel naar rechts, maar tot hoever? Misschien wel elke keer helemaal tot het einde?