Hallo Marc,Wat betreft Nijverdal:Je zou nog eens in een bieb kunnen kijken of het boek Lokaalspoorwegen in Twente en de Achterhoek van Evert Heussinkveld wat extra info bevat. Ik nl geen idee.V.w.b. Stork, Stork maakte ook motoren, bijv de HOTLO of van een andere grootte die voor de sik.
Zeker De Schelde is leuk vanwege de zelfrijdende stoomkranen die er nog tussen de locjes door komen klieren. Wel wat ambitieus als eerste project misschien.
1) Koninklijke Stoom Weverij in Nijverdal. Met betrekking tot dit onderwerp heb ik enkele foto's kunnen vinden in de diverse boeken en foto's en info op de Industriespoor website. Zie http://www.industriespoor.nl/KSW.htmIn het boek "Industrielocomotieven" vond ik een foto op pagina 41 maar kan het bijbehorende sporen plan nog niet vinden cq herkennen in de informatie welke ik tot nu toe heb kunnen vinden. (Bron: Industriespoor.nl)Met name hoe de draaischijf, welke slechts een stukje zichtbaar is op de foto in het boek, aansluit op de rest van de sporen en of dit de draaischijf is waarop een locje en een wagon past, is me onduidelijk. Als periode zou ik jaren '50 willen kiezen.
Dat stoomlocboek moet je inderdaad maar eens opzoeken maar pas op, dat brengt je vast op nog zeventig andere ideeën.
de wielen moeten binnen boord blijven