Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
Vandaag om 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:50:24
Station Roodeschool door Nohome
Vandaag om 20:36:40
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 20:34:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 20:33:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 20:14:32
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door spoorijzer
Vandaag om 19:44:59
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Remco vM
Vandaag om 19:31:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
Vandaag om 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
Vandaag om 19:25:03
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Wim Vink
Vandaag om 18:37:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:25:41
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
Vandaag om 18:00:32
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:45:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
  

Auteur Topic: Erasmuslijn E  (gelezen 8424 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Erasmuslijn E
« Gepost op: 14 February 2016, 14:27:38 »
Hallo,
 Ik zie dat lijn E een stuk is ingekort sinds gisteren. Ik weet dat er gewerkt wordt aan het nieuwe eindpunt ,maar niet dat blijkbaar gisteren of zo, het laatste stuk op het emplacement van Den Haag CS de laatste rit van lijn E heeft beleefd.

Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #1 Gepost op: 14 February 2016, 14:35:38 »
Hallo Peter,

je vraag begrijp ik niet helemaal, misschien moet je hem even doorlezen en opnieuw stellen.
Sinds afgelopen vrijdag op zaterdag nacht, is er een overloop wissel ingebouwd. Na de halte Laan van Noi.

Het overloop wissel is ingebouwd om de E-lijn te laten keren zonder de andere RR lijnen oponthoud te geven. De E-lijn keert hier, totdat de nieuwe keervoorziening op CS in orde is.

Groeten,

Christoph

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #2 Gepost op: 14 February 2016, 14:41:57 »
Hallo Christoph.
 Ik kom wel eens op CS ,en zag deze week dat het viadukt boven het busplatform al op het gezicht aardig opschiet.
Door het bericht over de inkorting dacht ik, dat er geen Metro's op sp 11 /12 zouden komen, en pas over enige tijd weer Metro's op het nieuwe hoge deel zouden komen. Maar goed ,nu is het dus een wissel inbouw geweest, en rijdt hij dan binnenkort naar sp 11 /12 ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22491
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #3 Gepost op: 14 February 2016, 14:46:41 »
Off topic: Wordt de term Erasmuslijn nog steeds gebruikt?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7473
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #4 Gepost op: 14 February 2016, 14:49:42 »
Niet door reizigers in ieder geval  8)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22491
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #5 Gepost op: 14 February 2016, 14:55:33 »
Die hebben dat nooit gedaan ook.  ;D
Vroeger heette dat Noord-Zuidlijn ter onderscheiding van de Oost-Westlijn. Maar dat was natuurlijk te gemakkelijk en dus kwamen er heuse namen die vervolgens niemand kon onthouden. De Erasmuslijn was de lijn die niet langs de twee vestigingen van de Erasmusuniversiteit kwam.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #6 Gepost op: 14 February 2016, 15:42:56 »
Nee, het duurt volgens de planning tot de zomer voor er weer een E(rasmuslijn) voertuig naar CS rijd. Tot die tijd zul je dus op Laan van NOI moeten overstappen op lijn 3 of 4.
En ja, de naam Erasmuslijn wordt nog steeds gebruikt al is het niet naar de reizigers.

Groeten,

Christoph

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #7 Gepost op: 14 February 2016, 16:06:38 »
RET gebruikt standaard de naam Erasmuslijn. Alleen wonende langs de Hofpleinlijn blijft dat voor mij de Hofpleinlijn en iedereen begrijpt wat je bedoelt als je de metro / lightrail / spoorverbinding daar gebruikt. Het is een fantastische verbinding. Wel veel vertraging, maar met een frequentie van één metro per 10 minuten is dat niet altijd een groot probleem. De lijn begint alleen te druk te worden in de spits. Vanaf halverwege de lijn tussen Den Haag en Rotterdam zouden japanse opduwers wel eens kunnen gaan helpen. Vaker rijden schijnt niet te kunnen vanwege de drukte op het HTM gedeelte.
Ik vind het wel heel jammer dat op Den Haag CS het spoor beneden niet meer gebruikt kan worden. Het betekent dat ik de aansluiting vaker ga missen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Erasmuslijn E
« Reactie #8 Gepost op: 14 February 2016, 16:24:59 »
OK Iedereen bedankt.
Ik  ben weer op de hoogte (Voorlopig) :)
Vr gr,
         Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen