Is dat normaal of hoort er niks te gebeuren met de servo's?
Valt me ook op dat bij inschakelen voedings spanning de rode led ook heel kort oplicht en je hoort dan de servo's even. Ik heb een DR4024 zowel met voedings als signaalaansluiting aangesloten op de rails, en daar zie ik dit verschijnsel ook. Zet ik de railspanning aan, dan licht de rode led ook kort open reageert de aangesloten servo ook iets. Dus dat is wellicht toch normaal?Dit zou dus niks met de voeding te maken hebben denk ik.
Dat klopt inderdaad. Even gekeken hier en inderdaad bij het inschakelen van de spanning licht de rode led van de decoder op. (4 servodecoders DR4020 / DR4024 en 2 DR4018 voor de verlichting)Soms hoor je een servo heel even. Ik zie het niet dat ze helemaal van slag raken, dat ze heen en weer gaan. Je kan eens naar de bekabeling kijken. Gebruik een dikkere kabel (0,5mm2) naar de servodecoders en een centrale voedingsleiding van 1mm2 of groter naar wat verdeelpunten.Groeten Ronald.
Ik weet het niet, maar ik heb wel eens gehoord dat bij koploper een soort van initialisatie modus is waarmee elk wissel even een keer omgaat.
Kan dit reageren van de servo's bij inschakelen voedingsspanning te maken hebben met het soort voeding?De twee voedingen die ik heb zijn geschakelde voedingen, kan het inschakelen daarvan stoorpulsen geven op de servo uitgangen?
Ik heb niet de originele servo's van Digikeijs maar goedkope Chinese van marktplaats ;-)Wat is de ervaring van jullie, reageren deze bij inschakelen spanning of niet?Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Die van Digikeijs komen ook uit China. Maar welk type heb je precies? Staat erop.