Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
  

Auteur Topic: Update: Zandhoek - (Baanplan H0)  (gelezen 17327 keer)

Ronald Tolner

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
    • Mijn eigen online MORPG
Re: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #30 Gepost op: 19 november 2007, 20:55:28 »
Wordt in iedergeval wel een mooie stukje modelspoorglorie denk ik  ;) ;D

Ik wens je heel veel succes met de bouw  ;) en waag het niet ons NIET op de hoogte houden  :P

Groeten
Ronald
Ga naar mijn site hij is echt te gek

Rocodil

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
  • Ik ga voor het poldermodel
    • My Railroad
Re: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2007, 20:07:36 »
Hoi Mathijs,
Je hebt er in ieder geval goed over nagedacht. Het wordt vast heel mooi. Het ontwerp is erg goed. Dat is het belangrijkste.
Succes
Hans
Met vriendelijk groet, Hans  (HO-3-rail NL rond 1950)

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #32 Gepost op: 27 november 2007, 12:16:38 »
Het ontwerp kwa rails is nu helemaal klaar. Ben nu begonnen aan het indelen van de scenery (huizen, wegen etc). En aan het kijken naar de constructie voor de modules.

Hieronder het plaatje van het uiteindelijke ontwerp:


Het zichtbare gedeelte telt totaal 3 modules. Deze ben ik ook van plan om als eerste te gaan maken.

Kwa gebouwen zullen er de volgende gebouwen komen:

Stationgebouw:



Goederenloods:



Rijtjeswoningen Type 1:



Rijtjeswoningen Type 2:



In rijtjeswoningen Type 1 heb ik gewoond en in rijtjeswoningen Type 2 woon ik nu.

mvg,

Matthijs

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #33 Gepost op: 27 november 2007, 12:33:38 »
Daar op dat station heb ik wat gelopen. Perron af, dan links langs vG&L de brug over links af de Govert van Wijnkade op, en daar lagen ze dan, de sleepboten van L. Smit & Co Internationale Sleepdienst. Vlak voor het kantoor en de werkplaatsen van L. Smit & Co en W.A. van der Tak's Bergingsbedrijf.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #34 Gepost op: 27 november 2007, 12:42:58 »
Zoiets als dit:


mvg,

Matthijs

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #35 Gepost op: 27 november 2007, 12:44:23 »
Dit is dan de haven, toen!!!!


(afbeelding is te zien op het hoofdkantoor van Smit aan de Waalhven)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Update: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #36 Gepost op: 09 december 2007, 23:17:06 »
Update van mijn baanplan

Na een tijdje niks meer geschreven te hebben in mijn draadje over het baanplan voor mijn modulebaantje bij deze weer een update. Na passen en meten zou het kopstation met keerlus toch iets te veel ruimte in nemen.

Daarom heb ik het baanplan aangepast. De modules worden niet gebouwd volgens bestaande normen. Het zal een modulebaantje worden die zal bestaan uit 4 modules.

Hier onder is het aangepaste ontwerp te zien:


Bruine gedeelte

Het bruine gedeelte is wat er straks zichtbaar zal zijn. In het zichtbare gedeelte zal ik K rails gaan gebruiken. Dit vanwege de flexrail. Hoe de scenery er precies uit komt te zien nog geen idee maar het spoor wat richting het groene gedeelte gaat krijgt een mooi verdwijnpunt.

Groene gedeelte

Het groene gedeelte zal een spiraal zijn die de treinen naar het niveau onder het kopstation zal brengen. De 2 blauwe sporen geven het einde aan van de spiraal. In het groene gedeelte zal er gebruikt gemaakt worden van M rails. Dit vanwege de grote hoeveelheid die hier aanwezig is.

Zandkleurige gedeelte

Het zandkleurige gedeelte is een schaduwkopstation met aparte sporen voor getrokken treinen en aparte sporen voor treinstellen en trek-duw treinen. De laatst genoemde sporen zullen in tweeen gedeelt worden zodat er eventueel ook 2 korte treinstellen gestald kunnen worden op 1 spoor.

Zoals men kan zien een grote verandering. Maar dit uiteindelijke plan is tot stand gekomen na veel denken, tekenen, rails uitleggen en daarna conclusies trekken. Hier thuis heb ik geen plek voor een grote modelbaan ala Kees-Jan, Bernd etc (al zou ik dat wel willen  ;D 8) ). Ik heb maar een niet al te groot zijkamertje tot mijn beschikking die ik ook nog moet delen met de hobby van moeders  8)

Ik wilde graag een baantje hebben om mijn treinen te zien rijden en natuurlijk computer gestuurd via koploper.

Mijn excuses voor deze hele lap tekst zo op de zondagavond  ;D 8)

mvg,

Matthijs




« Laatst bewerkt op: 09 december 2007, 23:19:02 door Matthijs van Heijningen »

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Update: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #37 Gepost op: 10 december 2007, 00:57:31 »
Hallo Matthijs,

Als je de spiraal dezelfde tegenboog geeft, overgaat middels een meegebogen wissel naar enkelspoor, dan kruist ie de bruine sporen eerder, gebruik je de hoek beter en kun je de opstelsporen van je schaduwstation een stuk verlengen.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: Update: Zandhoek - (Baanplan H0)
« Reactie #38 Gepost op: 10 december 2007, 23:36:57 »
Bij deze weer een update. Op het volgende plaatje is de constructie te zien die ik voor de modules ga gebruiken.



Die gaten aan de zijkant zitten er voor zodat ik kan zien wat er in het schaduwstation gebeurd en er bij kan als er iets mis is. Dit is voor modules 1 en 2 voor die module met die aparte vorm moet ik nog de constructie tekenen. En de module met de spiraal zal zoiets worden als wat Sander Lageveen gebruikt voor zijn modulebaan.

mvg,

Matthijs
« Laatst bewerkt op: 10 december 2007, 23:39:44 door Matthijs van Heijningen »