Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Wat te doen met oude catalogi door cor_b
Vandaag om 20:44:35
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door NS264
Vandaag om 20:35:32
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 20:29:22
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
booster vraag door bellejt
Vandaag om 20:22:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 20:12:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Wat was jullie allereerste loc? door Biesje
Vandaag om 19:05:02
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04

Auteur Topic: Beneluxspoor 10 jaar  (gelezen 15676 keer)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
Re: Re: Actie 3railforum voor een wagon
« Reactie #15 Gepost op: 04 February 2016, 11:12:58 »
De vraag is dus of je behalve dat je blijkbaar graag een BNLS-wagen aangekondigd zou zien worden, je ook een BNLS-wagen zou kopen als die gemaakt zou worden.

Alles hangt af van voldoende potentiele kopers  :)

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #16 Gepost op: 04 February 2016, 11:27:10 »
Dat hangt er dus helemaal vanaf wat voor wagen het wordt. Een fantasiemodel koop ik niet. Zou Beneluxspoor bijvoorbeeld in samenwerking met Brawa de NS Koelwagen UIC-1 uitbrengen met de oude opschriften, maar zonder bananenlogo's in TP IV, dan koop ik er gelijk 3  ;D ;D ;D

Foto: Hans Reints

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 04 February 2016, 12:47:22 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #17 Gepost op: 04 February 2016, 11:28:07 »
Leuk zeg! Waar blijft de aankondiging van de Beneluxspoor-loc wegens het aanstaande jubileum hier?

En het bericht van Jeroen water hierboven: Goed daar gaan we weer  ::)   Om even de discussie te kanaliseren: Beneluxspoor 10 jaar staan ook al wat dingen over wagentjes en andere mogelijke acties .....

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #18 Gepost op: 04 February 2016, 11:50:55 »
Nu niet allemaal wagentjes gaan roepen die je wel of niet zou kopen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Het gaat om wat Eelco zegt en vraagt.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #19 Gepost op: 04 February 2016, 11:53:30 »
En precies wat ik bedoel  ::) :P
Vr. groeten,
Bob

henk

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 04 February 2016, 11:55:10 »
Een fantasiekarretje hoef ik niet.
Het is lastig een grote gemene deler te vinden voor een realistisch model dat een grote groep wel zou willen hebben. Iets museaals misschien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #21 Gepost op: 04 February 2016, 12:17:48 »
De enige manier om iets betaalbaars uit te brengen is een bestaande gladde (koel)wagen of container te nemen en daar je eigen tekst op te zetten..Je wil toch uitdragen dat BNLS 10 jaar bestaat..
Ik denk niet dat er veel BNLS-ers bereid zijn om voor een exclusief model een exclusieve prijs te betalen. De minimale oplage ligt meestal bij de 500 0f 750 stuks en dat bepaald de prijs van het model..
« Laatst bewerkt op: 04 February 2016, 17:54:06 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Luit

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 04 February 2016, 12:26:36 »
Dus als Beneluxspoor een ondernemer zo gek krijgt dat er 4 stickers op een wagen geplakt gaan worden is het geen fantasie karretje en koopt men het wel. Nu zal er voor (N) wel niets komen maar ik bezit toch wel wat fantasie modelletjes(glazen wagentjes van Minitrix en wat bier karretjes). Je koopt zo een model voor de leuk of om een kas te spekken.
Dus als je dit forum wilt steunen koop je een verfoeid fantasie karretje net als dat je een lot koopt van de sportclub van je buurjongen ook al heb je niets met die sport

henk

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 04 February 2016, 12:36:17 »
Waarom? Ik geef wel een donatie om de club te steunen. Hoef ik niks voor terug, behalve een werkende site. Ik wil oprecht geen fantasiewagentje dat ik in de kast mik om daar stof te gaan verzamelen.
« Laatst bewerkt op: 04 February 2016, 13:15:35 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sascha [St. 3rail]

• Offline Offline
  • 3railforum.nl - vóór en dóór Marklin-liefhebbers
    • 3railforum - vóór en dóór Marklin-liefhebbers
Re: Beneluxspoor 10 jaar
« Reactie #24 Gepost op: 04 February 2016, 12:47:59 »
Schrijf mij maar in voor een koelwagen, ketelwagen, of zelfs een containerdraagwagen.. Bij de buren willen ze nu alweer een wagentje met remmershuisje :)
Toch erg leuk om in de collectie erbij te hebben! Wel graag ook met AC wielen uitleveren :-)

@Ronald.. Het hoeft toch ook niet persé op de datum zelf uitgeleverd te worden? Een aankondiging dat er besteld kan worden (mits aantallen gehaald worden) op de dag zelf is ook heel leuk!  (y)
Met vriendelijke modelspoorgroetjes,

Sascha, voorzitter stichting 3rail
www.3railforum.nl

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #25 Gepost op: 04 February 2016, 12:59:07 »
Waarom een fantasiemodel? BNLS zou zich juist moeten onderscheiden en de hobby professioneel aan moeten pakken in plaats van na-apen van de buren. En dan kan er altijd op het doosje een sticker geplakt worden dat het model ter gelegenheid van het 10 jarig jubileum van BNLS is uitgegeven.

En over de oplagen: kijk eens naar de Brawa Interfrigo met bananlogo's. In een paar maanden uitverkocht. Nu BNLS samenwerkt met Railmagazine kan er ook in dat tijdschrift aandacht aan het wagentje geschonken worden. Hiermee bereik je ook weer mensen die BNLS nu niet kennen / bezoeken.

En uiteraard zul je nooit tot een model komen die iedereen wil kopen. Dat hoeft ook niet. Over 5 of 10 jaar is er immers weer een jubileum....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #26 Gepost op: 04 February 2016, 13:04:14 »
Waarom een fantasiemodel? Omdat dit het forum van de modelbouwsnobs is  ;) Hier gaat men voor 100% perfectie. Maar op die manier is het ondoenlijk een grote groep modelspoorders tegelijk van een leuk wagentje te voorzien. Want een deel wil 'm in TP 2, een deel in TP 3, en zo voorts. De een wil bepaalde details, de ander wil die juist weer niet. De versplintering hier is nog groter dan die binnen de protestantse kerken in Nederland  ;D

Eelco

Sascha [St. 3rail]

• Offline Offline
  • 3railforum.nl - vóór en dóór Marklin-liefhebbers
    • 3railforum - vóór en dóór Marklin-liefhebbers
« Reactie #27 Gepost op: 04 February 2016, 13:37:05 »
Ach, de meeste Beneluxspoorders zijn toch te serieus om zo'n wagentje op hun baan te hebben  ::) ;D ;)

Dat zeg je wel.. Maar twijfel of dat wel zo is.. Ik denk niet dat je zo snel iedereen over 1 kam moet scheren.. Bij ons (3railforum dus) waren het vorig jaar ook maar een kleine 400 leden die een of meerdere ketelwagens besteld hebben - en er zijn er 750 verkocht ;)

Bedrukt is natuurlijk veel mooier, maar erg duur en een groot financieel risico als ze niet allemaal verkocht worden.

Nee, dat risico moet je niet willen lopen.. Doen wij ook niet.. Je lanceert een voorstel van wagen met bedrukking, vraagt een offerte aan, berekent de verkoopprijs incl. verpakkingsmaterialen etc etc. Vervolgens laat je mensen zich inschrijven, met de voorwaarde dat je alleen tot productie overgaat indien het vereiste minimum aantal behaalt wordt. Ga je daar overheen dan ga je over tot betalingen. Als de betalingen binnen zijn, dan geef je de opdracht aan de fabrikant.

Kwestie van doen/uitproberen en kijken waar het schip strandt... Zo ging het vorig jaar bij ons ook.. We dachten zelf van te voren de 300 nog niet te kunnen halen, maar we zijn blij verrast met het eind resultaat!  (y)
Met vriendelijke modelspoorgroetjes,

Sascha, voorzitter stichting 3rail
www.3railforum.nl

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #28 Gepost op: 04 February 2016, 13:42:57 »
@Ronald.. Het hoeft toch ook niet persé op de datum zelf uitgeleverd te worden? Een aankondiging dat er besteld kan worden (mits aantallen gehaald worden) op de dag zelf is ook heel leuk!  (y)

Nee, dat hoeft zeker niet ;) Het zou wel mooi zijn. Het is wel inderdaad wat je zegt over de opzet. Dat is wel de manier om het te doen. Of hier veel mensen zijn die meerdere wagens bestellen. Ik heb bij jullie inderdaad bestellingen van 2 tot 6 wagens per persoon gezien. Met als commentaar van 1 voor het verzamelen en 1 voor het rijden. Dat soort bestellingen zie ik niet bij ons. Die van ons zou nooit een collectors-item worden  ;)  ;D

Ik hoop dat deze actie van jullie ook zo'n groot succes wordt.  (y)

Groeten Ronald.

Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 04 February 2016, 15:43:23 »
Waarom juist een wagentje?
Waarom niet een mok of iets anders?

Iemand die tijdens het rijden wat wil drinken kan dat dan mooi uit de jubileummok doen.
Iemand die veel modellen schildert kan bijvoorbeeld de penselen in die jubileummok bewaren.
Iemand die modellen bouwt kan bijvoorbeeld bepaalde onderdeeltje in de jubileummok bewaren.
Iemand die graag mokt hoeft alleen maar naar de jubileummok te kijken  :P
Voor ieder wat wils  ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein