Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:27:45
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 21:26:38
PBM/PWM met joystick
door
BR41
Vandaag
om 21:16:20
Stub switches
door
Hans1963
Vandaag
om 21:05:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 21:05:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:02:03
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:49:14
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Jeroen95
Vandaag
om 20:44:44
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:31:27
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits.
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:12:18
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 20:07:03
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:05:25
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
ArjanB
Vandaag
om 20:04:48
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:04:14
Model cipressen in 1:87
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 20:03:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mispoes
Vandaag
om 19:34:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 19:26:04
BNLS-actie: Artitec DAF SRV
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:14:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:00:35
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:59:04
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 18:10:35
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Ben
Vandaag
om 17:40:15
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 17:25:26
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:16:23
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:15:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Alewijn
Vandaag
om 16:16:09
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:23:12
Ervaring 187-prestigemodels
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:41:36
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:06:04
Kibri - Blikken spoorwegaccessoires uit Duitsland - Een overzicht
door
sncf231e
Vandaag
om 13:48:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Modelauto's
|
Herpa 2CV fatsoeneren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Herpa 2CV fatsoeneren (gelezen 9466 keer)
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Herpa 2CV fatsoeneren
«
Gepost op:
26 December 2015, 13:58:46 »
y0.
Laatst es zo'n herpa-eend met extra kont gekocht, gewoon omdat het een vervelend ding is. Had m al eens wat met verf te grazen genomen maar nog steeds wilde het snuitje er niet als een eend uitzien. Erg vervelend. Nog maar es goed zitten kijken wat er nou mis is met die herpa. Sowieso zijn de lampen ruimschoots te groot, het grilletje zit een stuk te laag, de knipperlichten zijn te groot en zitten op de verkeerde plek en de bumper zit wat te laag. Verder mogen de punten op de bumper wel wat groter. Als je dan toch aan het hakken bent meteen maar een zooi gietnaden wegvijlen enzo... Zo staat ie er nu bij, ja molmige telefoonfoto's maar te lui om mn fatsoenlijke fototoestel te pakken.:
herpa 2cv 2
by
Floris Dilz
, on Flickr
herpa 2cv 1
by
Floris Dilz
, on Flickr
werkzaamheden: grill van het onderstel af gehaald, gat van de grill een stuk (een dikke millimeter) naar boven uitgevijld, grill in de kap gelijmd, gat onder de grille opgevuld met een stukkie styreen (ongeveer 1,2 mm). Verder de onderkant van de spatborden wat afgevijld en de bodem wat verbogen zodat de bumper wat omhoog kan. Niet veel, paar tiende vond ik zat.
Verder uiteraard lampen eraf, spatborden kaal gemaakt, nieuwe lampen gemaakt (maten zoals nu op mijn model: lamp 2,2 bij 1,5 mm, maat over de buitenkant van de lampen 13 mm, heb geen echte eend opgemeten maar wat zitten meten op foto's dus heilig zijn die maten niet) en gepoogd die zo goed mogelijk op de goede plek te krijgen.
Ter vergelijking de originele herpa uit ongeveer dezelfde hoek:
http://img01.cp.aliimg.com/imgextra/i1/81321212/T2MkawXg0XXXXXXXXX_!!81321212.jpg
Erg lastig dat een beetje modelbaan sowieso minstens 5 eenden nodig heeft, tis nog best een gepiel dit. Nouja, wie last heeft van woeste ambitie kan het ook es proberen... misschien eerst effe wachten tot de mijne in de verf staat en echt te zien is of het m een beetje is zo of dat er toch meer/andere dingen moeten gebeuren, het grilletje zelf is bijvoorbeeld nog wat laag en breed naar mn idee, zou wat "vierkanter" mogen qua verhoudingen, maar ik vond het wel weer even goed zo. Nu eerst vreten en de stuc rond het grilletje laten drogen en zo...
«
Laatst bewerkt op: 16 August 2016, 08:43:12 door Bert van Gelder. Reden: Titel
»
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #1 Gepost op:
26 December 2015, 14:46:22 »
Een bestel eend zit zeker niet in de planning?
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #2 Gepost op:
26 December 2015, 14:59:32 »
zo'n late besteleend met hoge en lange bak? Zou dr best een willen maar die bak is nogal een pestwerk met al die ribbels, brekina-bakje vertimmeren wordt m niet echt...
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Chris
Offline
Berichten: 18610
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #3 Gepost op:
26 December 2015, 15:04:27 »
Smoelt inderdaad nu al beter
Gelogd
rietdijk tt
Offline
Berichten: 292
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #4 Gepost op:
26 December 2015, 22:22:42 »
mooie eend klopt ook niet , hoe mooi die ook word het blijft een lelijke eend
Gelogd
groet rene
NS264
Offline
Berichten: 9044
Het leven op de weg.
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #5 Gepost op:
26 December 2015, 22:39:46 »
Paar nonnen erin en een schietende
Louis de Funès
.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
ruudns
Offline
Berichten: 6372
***
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #6 Gepost op:
27 December 2015, 13:51:01 »
Dat smoelt een stuk beter
. Meende me te herinneren dat de eend ronde en de Diane meer rechthoekige koplampen had, maar ook met googlen zie je inderdaad meerdere eendjes met de meer rechthoekigere koplampjes. Leuk modelletje zo met die kofferbakuitbreiding. Bestel eend met aanhanger van een oude bestel eend zag je vroeger ook nog wel eens. Was al een hele verbetering toen die krengen in ca 1998 werden uitgerust met schijfremmen
.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #7 Gepost op:
27 December 2015, 14:45:15 »
Dyane heeft ook ronde lampen, maar de rest van de auto verschilt nogal.
die schijfremmen kwamen ook al wat eerder.... weet eigenlijk niet precies wanneer. Kan ik opzoeken maar lui en zie je van buiten toch niet.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11739
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #8 Gepost op:
27 December 2015, 15:03:09 »
Mijn ouders hadden een 2cv bestel, gebruikten ze als kampeerwagen. Zou zomaar kunnen dat ik daar in verwekt ben...
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #9 Gepost op:
27 December 2015, 15:45:00 »
Misschien beschik je daarom wel over zoveel veerkracht.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11739
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #10 Gepost op:
27 December 2015, 15:55:02 »
Op de valreep de geniaalste opmerking van 2015
Gelogd
Ascona
Offline
Berichten: 484
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #11 Gepost op:
27 December 2015, 23:56:08 »
De eend had van meet af aan ronde koplampen,pas in de jaren 70,toen de luxere club uitvoering kwam,kreeg die als onderscheid vierkante koplampen de eenvoudigere special behield de ronde. De dyane was totaal anders met heuse, in de voorschermen geintegreerde,koplampen
Gelogd
Groetjes Patrick
Ascona
Offline
Berichten: 484
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #12 Gepost op:
27 December 2015, 23:57:53 »
Oja,schijfremmen kwamen in 80 of 81 pas,tegen de bak aan gemonteerd,mooie constructie overigens
Gelogd
Groetjes Patrick
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #13 Gepost op:
28 December 2015, 00:06:54 »
Dat had de DS al in '55...
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
Pauldg
Offline
Berichten: 7718
Re: herpa 2cv fatsoeneren
«
Reactie #14 Gepost op:
28 December 2015, 12:11:27 »
Mooi gedaan! Ik weet niet of je erg scherp op de jaartallen bent, maar de vierkante koplampen kwamen in 1974 en pas een paar jaar later 1977 geloof ik) kwamen de ronde terug op een nieuwe uitgeklede eend zonder derde zijruitje, de speciál inderdaad. Er zijn dus een paar louter vierkante jaren geweest. In de jaren zestig was er ook een periode met ronde koplampen en rechthoekige plinkers (ja, het is wat).
Overigens knutselde iedereen in die tijd zijn 2CV bij elkaar aan de hand van beschikbare sloopeenden, alles uit alle jaargangen kwam je dus door elkaar tegen.
Mvg, Paul
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Modelauto's
|
Herpa 2CV fatsoeneren