Zou je niet gebruik gaan maken van verdiepingen, dan kan je op de onderste verdieping een paradebaan maken en een schaduwstation, en boven een kopstation ?Groetjes,Robbert
Ik zou in elk geval de baan zodanig maken dat een trein die links uit 'beeld' gaat daar ook weer te voorschijn komt... Zoals bij baanplannen van het 'hondenbot'-type.
Enige nadeel is dat de trein die verdwijnt in de keerlus linkt weer na zijn rondje tevoorschijn komt
Volgens mij is de boog op niveau 1 wel degelijk een keerlus, dit komt door de wissels bij het station. De sporen naar het opstelspoor zijn in feite ook een grote keerlus.
Ik vraag mij af waarom je 2 wissels hebt gemaakt in het rechte baanvak dat naar beneden gaat. Mijn inziens zijn deze geheel overbodig. Op deze nutteloze wissels zou ik besparen, want wissels zijn toch de duurdere onderdelen... Verder wel een mooi plan!
Klopt, het is nu 'maar' een groot enkelsporig ovaal, het is idd nutteloos om die wissels te laten zitten. Zie ik meteen een tweede voordeel; zonder die twee wissels is dat dus ook geen keerlus meer die een module nodig heeft ..