Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RhB H0m, Albulisch door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:44:27
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 17:21:35
Wat was jullie allereerste loc? door wob
Vandaag om 17:02:44
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:10
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44

Auteur Topic: Modelspoorwinkelervaringen waar je vrolijk van wordt  (gelezen 20385 keer)

eichddraig

• Offline Offline
Re: Modelspoorwinkelervaringen waar je vrolijk van wordt
« Reactie #60 Gepost op: 20 November 2015, 23:27:57 »
Beste Tom,

Als je mijn reacties in deze draad goed gelezen hebt, heb je ook gezien dat ik niemand persoonlijk heb aangevallen in tegenstelling tot wat jij nu al in 2 berichten doet.
Dat Bert de forumregels predikt begrijp ik, dat ik het daar niet mee eens hoef te zijn mag gewoon. Zolang ik geen winkelier bespreek houd ik me ook nog aan die regels.
« Laatst bewerkt op: 20 November 2015, 23:30:31 door eichddraig »
gr. Ed

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 20 November 2015, 23:35:01 »
Yep, ik word gefrustreerd van dat er weer eens deze discussie gevoerd wordt door een enkeling, met relatief weinig bijdragen die dan ook nog eens vanalles begint te roepen wat gewoon niet waar is. Ik ben van de feiten en omstandigheden, kom met gefundeerd en onderbouwde feiten en ik ben je man. Maar ga niet iets roepen als, ik luister niet naar die en die omdat hij het zegt, terwijl als je even wat beter leest er gewoon regels zijn. En ja, daar heb ik een behoorlijk gepeperde mening over. Misschien niet de goeie stijl, daar heb je gelijk in. Maar goed, ook daar word ik wel eens over op de vingers getikt. Hoe dan ook, ik word er moe van als ik zie hoeveel er gezeurd wordt en bij vlagen heel erg, terwijl we een fantastisch medium ter beschikking hebben, die we helemaal vol kunnen gooien met creativiteit. En waar wordt het voor gebruikt? Om te zeuren over regels... Tsja, dan heb je me...
Spoor 0 adept

Tomasso

• Offline Offline
Modelspoorwinkelervaringen waar je vrolijk van wordt
« Reactie #62 Gepost op: 20 November 2015, 23:37:10 »
Beste Tom,

Als je mijn reacties in deze draad goed gelezen hebt, heb je ook gezien dat ik niemand persoonlijk heb aangevallen in tegenstelling tot wat jij nu al in 2 berichten doet.
Dat Bert de forumregels predikt begrijp ik, dat ik het daar niet mee eens hoef te zijn mag gewoon. Zolang ik geen winkelier bespreek houd ik me ook nog aan die regels.

Verdraai nu niet de boel Ed. Jij zegt hier letterlijk, ik luister niet naar Bert, omdat ik niet alles wil geloven wat hij zegt, omdat hij het zegt... Moet ik het soms citeren? Dus ga nu niet net doen alsof je neus bloed, want je maakt me pislink. Ik kan het citeren hoor, zwart op wit!

En over dat persoonlijk worden, breek me de bek niet open... Had je niet iets denigrerends geschreven over Ronald en Ronald en Ewout, of moet ik dat ook even citeren? Misschien heb je gelijk, maar dat zijn mensen met het hart op de goede plek wat BNLS betreft, wellicht dat ze daarom als eerste er bij zijn, om brandjes te blussen (vraag jezelf dan gelijk even af wie deze brand gestart heeft)... Je weet de boel mooi te verdraaien...
« Laatst bewerkt op: 20 November 2015, 23:57:34 door Tomasso »
Spoor 0 adept

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Laatst bewerkt op: 20 November 2015, 23:42:12 door roadster36 »

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #64 Gepost op: 20 November 2015, 23:44:39 »
Heren,

tenzij er gegronde redenen zijn, worden de regels niet aangepast. Bert en Peter hebben het duidelijk uitgelegd. Je mag het er mee eens zijn, je mag het er niet mee eens zijn. De regels zijn helder. Ik heb nog geen gegronde reden gezien om regels aan te passen.

Ik vind het jammer dat een draadje met een positieve boodschap zo om zeep geholpen wordt. Dit was overduidelijk niet de bedoeling van TS.

Gr.

Edsko

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 20 November 2015, 23:54:59 »

Echter het bestuur is kennelijk een andere mening toegedaan, het bestuur reageert alleen zelf niet. Dat doen Bert en jij(Ronald) voor hun.

Kijk, dat heb je dan toch wel begrepen. De regels zijn gemaakt door het bestuur, de moderatoren voeren de regels uit. Zo simpel is het. Daar hoeft een bestuur zich niet mee te bemoeien? Of luisterde je vroeger ook nooit naar de meester tenzij de hoofdmeester zich ook meldde?

De regels zijn duidelijk, het is gemotiveerd en als je het daarmee niet eens bent dan is het jammer.

Wat betreft de verwijzingen naar partijdigheid en onafhankelijkheid betreft, dan zou ik toch eens het woordenboek erop naslaan.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 20 November 2015, 23:56:15 »
;D
Spoor 0 adept

Sander

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 21 November 2015, 00:04:33 »
Citaat
Of luisterde je vroeger ook nooit naar de meester tenzij de hoofdmeester zich ook meldde?

Nee, vroeger werd er gewoon gediscussieerd zonder rangen als meester en hoofdmeester en het kleineren van gebruikers. Dat is nu wel anders.

mvg,
Sander

mvg,
 Sander

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #68 Gepost op: 21 November 2015, 00:20:01 »
Oh?

Nou ja, maar goed ik weet nu dankzij de openingpost wel dat er een modelspoorwinkelier vlakbij de naald in Apeldoorn zit, en ik daar nog wel eens vlak langs te kom. Zal eens binnenstappen.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 21 November 2015, 00:23:13 door prutser »

Silvolde

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 21 November 2015, 00:29:08 »
De winter komt eraan. Mag de zamboni nu van stal worden gehaald? Graag einde discussie.

Fijn weekend gewenst.

Silvolde

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #70 Gepost op: 21 November 2015, 02:35:12 »
Volgens mij is het allemaal vrij simpel: in het verleden zijn er toestanden geweest met besprekingen van winkeliers en kostte dit nogal wat geld en tijd aan advocaten en om deze ellende af te wenden. Om te voorkomen dat er weer een winkelier al dan niet gerechtvaardigd door het slijk gehaald wordt en dus een zaak begint wegens smaad tegen het forum, is deze regel opgezet: geen winkeliersbesprekingen want anders komt het bestuur niet meer toe aan hun familie en hobby en kan de stichting de rekeningen niet betalen etc.

Omdat 'deze winkelier is een @#$% want hij heeft mijn trein ge@#$%' wat lastiger te bewijzen is dan 'MäRoRiLiPiTriklincovaromakox heeft de bevestiging van de florp op de fliep van de dinges verkeerd om en binnenste buiten gemonteerd' zal de winkelier eerder geneigd zijn de stap naar de rechter/zijn advocaat te zetten. Feiten zijn makkelijker te controleren dan meningen en emoties.

Dus kort gezegd is dit het risico niet waard om winkeliers te bespreken en kunnen we toch lekker draadjes vol schrijven dat er een klinknagel ondersteverkeerd zit :) Ik heb daar geen problemen mee. Wil je toch lekker mopperen op een winkelier doe dit dan op je facebook of op je eigen pagina. Ik begrijp volkomen dat na de nare ervaringen van het verleden het bestuur liever geen aanmaningen meer van advocaten wilt krijgen die dreigen met rechtszaken en het sluiten van het forum omdat meneer X anoniem een winkelier zwart maakt terwijl er wellicht niks aan de hand was. Maar aangezien de stichting verantwoordelijk is voor de inhoud van het forum wordt niet meneer X aangeklaagd maar de stichting. Als er al iets moet veranderen is het de wetgeving zodat de stichting niet meer verantwoordelijk is voor alles wat wij hier neerzetten.

Zoals dit draadje weer bewijst is zelfs iets positiefs vertellen genoeg om veel negatiefs op te rakelen. De OP is super blij en ik ben blij voor hem  (y)

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #71 Gepost op: 21 November 2015, 02:53:47 »
... wat lastiger te bewijzen is dan 'MäRoRiLiPiTriklincovaromakox heeft de bevestiging van de florp op de fliep van de dinges verkeerd om en binnenste buiten gemonteerd'...

Bonuspunten voor de zin van de week :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Boele

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 21 November 2015, 03:13:09 »
Diplomatie wordt steeds lastiger te hanteren............

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #73 Gepost op: 21 November 2015, 05:24:10 »
In de tijd dat ik nog moderator was, heeft het toenmalig bestuur besloten winkelbesprekingen niet meer toe te staan. In tegenstelling tot modelbesprekingen, waren de bijdragen vaak subjectief, waardoor er eigenlijk geen informatie gedeeld werd, maar onderbuikgevoelens. Met alle gevolgen van dien.

Maar ik sta open voor suggesties. Mocht iemand een simpele en doeltreffende manier weten waarop winkels toch besproken kunnen worden, zonder subjectieve meningen of onderbuikengevoelens, dan houd ik mij aanbevolen. Al heb ik er een hard hoofd in dat dit mogelijk is. Voorstellen graag rechtstreeks naar het bestuur mailen.

Ben

• Online Online
« Reactie #74 Gepost op: 21 November 2015, 06:43:59 »

Sommige beslissingen zouden, gezien sommige reacties in dit draadje, wel eens heroverwogen mogen worden.
Echter het bestuur is kennelijk een andere mening toegedaan, het bestuur reageert alleen zelf niet. Dat doen Bert en jij(Ronald) voor hun.

Nou Sander, een opening wordt geboden zegt Gerard. Grijp je kans om een goed voorstel te doen richting het bestuur.

Gr, Ben.