Qua digitaal inbouwen is er niets makkelijker dan een oude Lima lok: ruimte genoeg voor 10 decoders per lok, ongeveer Misschien tweedehands een multimaus op de kop tikken en een apart rondje leggen om daarmee digitaal te testen? Ik neem aan dat er nog wel genoeg rails zijn voor een los rondje? Alleen even oppassen dat je een analoge lok niet frituurt door hem op het digitale rondje te zetten...Volgens mij kon ik me herinneren dat iemand zei dat oud lima spul digitaal nog best aardig rijdt.Succes en veel plezier gewenst!Reinout
Beste spoorliefhebbers, hier weer een (her) intreder, hoewel de tijd tussen actief en herintreden (bijna) een halve eeuw is.
Ik ga voorlopig nog ff analoog van start. De genoemde blauwe 1200 blijkt toch ook defect, dus wil ik eens proberen om daar zo'n CD/DVD motortje in te zetten. Heb er nog wel een paar liggen, maar weet niet of het allemaal 12V exemplaren zijn.
Heb even gekeken op de website van "Hanulveen", en daar staat een goede handleiding om m.n. de Lima Koploper alsmede de 1600 te digitaliseren.
Volgens mij zitten de Sint en die overgewaaide gek uit de USA in dezelfde leeftijds-categorie. Digitaliseren van oud spul, zeg ouder dan 30 jaar, of lima is geen enkel probleem. Je ervaring en durf om in het inwendige van je locomotieven rond te dwalen doen mij geloven dat een decoder met draden en een locomotief binnen een half uurtje door jouw gecombineerd zijn met goed gevolg.Succes met je zoektocht naar een MM-setje en welkom in de wereld van de digitale techniek. Misschien dat een tochtje naar Houten op 12 december de zoektocht kan versnellen.Groet,Gerard van der Sel.