Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De (3d) knutsels van Ronald. door MOVisser
Vandaag om 13:53:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
  

Auteur Topic: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?  (gelezen 15401 keer)

brutus

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Gepost op: 06 november 2015, 17:14:12 »
Hallo Forum,

Wie op de railhobby geabonneerd is krijgt deze maand het bericht dat voor de online uitgaven voortaan extra betaald moet worden terwijl het tot op heden bij de printversie gratis erbij zat.
Nu gebruik ik deze online uitgave nooit . En dus kun je als je wilt je uitsluitend gaan abonneren op de printversie. Dit is € 11,- goedkoper.  ( er is zoveel gratis online te vinden daar heb ik dit archief niet voor nodig)


Maar wat ik ook doe ik kom niet in de juiste website versie van Railhobby om mijn abonnement te kunnen wijzigen. Ook op 2 mails word door Railhobby niet gereageerd. Waarom geen button op hun website ??

Wie heeft hier meer ervaringen mee ?

Brutus

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2015, 17:22:24 »
Ik heb begrepen dat er een storing bij Scala zit. Zij zijn er druk mee bezig.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

brutus

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2015, 17:46:51 »
Oke , technische storingen, dat is mogelijk.       

  Maar wel vreemd dat ik wel op de gewone site kan inloggen , maar juist niet op de site waar je je abonnement kunt veranderen.       
  Maar dan nog: is het niet mogelijk om het iets makkelijker te maken via een button , tussen al de andere abonnementen buttons ,dan via een aparte inlogsite ?  Als ze geen brief erbij hadden gedaan weet niemand dat je online iets kunt wijzigen .  En waarom beantwoorden ze hun mail niet ?? Het is al een week na het eerst mailtje, en donderdag morgen was het tweede mailtje.  En de manier hoe ze dit doen is ook niet netjes. Als je wilt dat je beide uitgaven kunt blijven behouden zoals het was , dan hoef je niets te doen , maar automatisch wel 11 euro meer gaan betalen. Het lijkt erop dat ze erop gokken dan velen het niet door zullen hebben deze wijziging en zo slim een nieuw abonnement te verkopen.

Brutus
« Laatst bewerkt op: 06 november 2015, 17:50:53 door brutus »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2015, 17:59:50 »
Ik niet weet, ik niet scala. :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #5 Gepost op: 06 november 2015, 18:16:16 »
Ik heb hier nog niets van meegekregen maar vind het wel vreemd dat ik mijn abonnement moet gaan wijzigen als ik hem zo wil laten.
Misschien zeg ik hem gelijk maar helemaal op.

Stephan

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #6 Gepost op: 06 november 2015, 18:26:06 »
Ik heb het vanmiddag wel om kunnen zetten. Het lijkt erop dat er gewoon te veel mensen gaan inloggen. Ik gebruik de digitale versie ook nooit dus gewoon omgezet naar een papieren abonnement . Ik vind 11 euro dan te veel van het goede.
Wat ik erger vind is dat de gehele brief met hoe je wat kunt wijzigen incl de inlogcodes gewoon in de doorzichtige verpakking zit, voor iedereen te lezen en dus voor iedereen die het kon lezen kan op mijn naam bestellen en veranderen.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

gruspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #7 Gepost op: 06 november 2015, 19:00:17 »
Ik heb van de week al mijn abonnement omgezet, de website gaf toen ook al een foutmelding. Heb dit gemeld en de volgende dag netjes antwoord, dat de wijziging wel was doorgekomen. Ook meteen beklag gedaan over de manier van verzenden, kreeg ik excuses voor, was een miscommunicatie met de verzender/drukker of zoiets.
Ja die 11 euro koop ik liever andere dingen voor, en het blad lezen op de website vind ik toch zeer onhandig dus die ik nooit.
Gr. Gert

brutus

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #8 Gepost op: 07 november 2015, 11:01:38 »
Het ziet er dus naar uit dat er meer problemen mee hebben. Maar te veel mensen inloggen lijkt mij niet . Railhobby zal misschien 5000 abonnees hebben en die zullen niet allemaal tegelijk inloggen.   En een stuk of 10 tegelijk zal zo'n site toch heel makkelijk aan moeten kunnen ?  IK denk dat ze een nieuwe sub site hebben gebouwd die gewoon niet werkt.  Ik hoop dat ze maandag toch een keer mijn mail beantwoorden en met een oplossing komen.

Brutus

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 859
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2016, 07:23:15 »
RailHobby nieuwe stijl is nog een groter drama dan de oude versie.
Het blad is niet goed leesbaar, niet op de pc of tablet, maar ook niet als je deze afdrukt op bijvoorbeeld in pdf-formaat. Was de oude versie als slecht leesbaar, nu is het helemaal waardeloos.
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de vele andere digitale versies, die wel scherp en goed leesbaar zijn (Autovisie, Telegraaf, etc).

Ik heb het digitale blad terstond opgezegd. Daarbij heb bovengenoemde zaken als reden opgegeven, alsmede mijn telefoonnummer. Dan kan men in voorkomend geval altijd nog contact opnemen.
Het enige wat ik tot nu toe ontving, was een e-mailbericht met de bevestiging van de opzegging per november 2016. Ze zijn waarschijnlijk niet geïnteresseerd in de beweegredenen van opzegging.

Foto: links magazine afgedrukt in pdf-formaat, rechts vanaf het beeldscherm:



Met spoorse groet,
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

ReneH0

  • Gast
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2016, 09:29:17 »
Beste Mart,


Persoonlijk vind ik het niet raar, dat de PDF versie een mindere resolutie heeft.
Zou ook een beetje raar zijn, dat je een perfecte PDF zou kunnen maken, want dan zeg ik mijn abo op en vraag ik aan jou het PDF bestand wel.

Online versie, heet ook niet voor niks een online versie, anders had Railhobby het wel lokale versie genoemd.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de nieuwe stijl, erg leuke en vooral interessante Railhobby.

Groetjes,
René

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 859
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2016, 09:39:52 »
De afgelopen jaren waren de uitgeprinte versies nog redelijk tot goed leesbaar en was ik dik tevreden. Nu is het bar slecht geworden, zowel op beeld als geprint.

Met spoorse groet
Mart
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2016, 10:18:11 door 44. Reden: a.u.b. reageerknop gebruiken in plaats van citaatknop »
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2016, 10:05:01 »
Ik heb een zuiver online abonnement geprobeerd en geef Mart gelijk. Ik heb inmiddels voorkeur voor online uitgaven en heb niet eens meer een papieren krant. Er zijn plenty tijdschriften en kranten die prima online uitgaven produceren. Maar dat vergt wel meer aandacht dat er nu aan de online Railhobby is geschonken. Het proefabonnement heb ik niet voortgezet. Ik blader wel weer in de kiosk en koop zo nu en dan een exemplaar als het interessant genoeg lijkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 859
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2016, 10:11:20 »
 (y) (y) (y)

Helemaal mee eens.....
Mart
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2016, 10:18:59 door 44. Reden: a.u.b. reageerknop gebruiken in plaats van citaatknop »
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ervaringen met het nieuwe railhobby online ?
« Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2016, 10:14:29 »
Hum... ik heb geen slechte ervaringen met "online" lezen van RH. De nieuwe uitgave is goed leesbaar op het scherm. Goed je moet misschien iets meer scrollen. Maar ik heb tot nu toe geen slechte ervaring. Ik heb de eerste stukken op vakantie via de laptop kunnen lezen. Printen doe ik eigenlijk nooit, mogelijk dat eerst printen naar PDF en dan gewoon printen helpt maar dat durf ik niet te zeggen.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!