Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
Vandaag om 22:25:44
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door T.Spat
Vandaag om 22:23:54
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 22:17:03
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:12:58
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Bennis
Vandaag om 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
Vandaag om 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:01
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 20:20:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
Vandaag om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
Vandaag om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:26:17
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
  

Auteur Topic: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.  (gelezen 44434 keer)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #180 Gepost op: 18 July 2018, 13:06:33 »
En dat is dan ook 1 van de twee punten waar ik tegenaan gelopen ben. Het andere punt is dat de loc erg hoog op de pootjes staat. Voorlopig kom ik niet uitbreiden punten. Beide door gebrek aan kennis, hoe een stoomlocomotief precies werkt en waar de onderdelen voor dienen en vaardigheden. Het zelf maken van andere koppelstenen,  schaarbeweging etcetera is toch wel wat moeilijk... voorlopig heb ik de oude assen en aandrijving er weer ondergezet. De stangen van een t3 jatten bleek ook niet mogelijk.

Oftewel rustig verder gaan, aan de voorkant van het onderstel niets veranderen, als ik daar iets ophebben gevonden kan dat altijd nog.

Het is een leuk probeer project, maar om enige gelijkenis te zien moet het erg donker zijn en mijn ogen bijna helemaal dichtknijpen...  :-\

Na dit project ga ik weer verder met wagons solderen en als dat een beetje lukt misschien een locomotief, dan kan ik misschien van het begin af aan beginnen. Ik weet namelijk nu waarom de 'grote' fabrikanten hier geen modellen van gemaakt hebben. Te weinig bekend en er is geen ander model wat met simpel aanpassingen hierop te laten lijken.
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #181 Gepost op: 18 July 2018, 13:16:23 »
Even een snel fotootje.



Zoals je ziet zitten erop de te grote ketel een aantal dingen verkeerd. Zanddom moet naar voren en de stoomdom ook, beide horen kleiner te zijn en de bel hoort  op het dak te zitten. En de fluit volgens mij weer achter de schoorsteen... Genoeg te verbeteren, maar ook al veel geleerd.
« Laatst bewerkt op: 18 July 2018, 13:25:10 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15428
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #182 Gepost op: 18 July 2018, 14:20:11 »
Ach so, ik begrijp het  :D
Wel mooi dat je tenminste het lef hebt eraan te beginnen en niet te benauwd bent om het risico te lopen één van je "uiterst waardevolle" modellen waardeloos te maken.  (y)
En: hoe het ook afloopt: je bent dan wel mooi in het bezit van een uniek stuk!  :D

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #183 Gepost op: 18 July 2018, 20:48:33 »
En weer even verder gegaan.

Met de kwast weer wat verf gekieperd. Natuurlijk weer wat plekjes overgeslagen...  ::)


En hopelijk heb ik de leidingen wel goed aangesloten bij de luchtpomp... En ook daar moet nog een likje verf op...


En een vloertje gelegd, dan denk je dat alles vrijwel 1 maat is zit er toch aardig wat verschil tussen. En wat kleur gesmeerd.
met vriendelijke groet,

Martijn

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #184 Gepost op: 18 September 2022, 18:53:34 »
Hallo Martijn.

Ben je nog bezig met de ombouw van deze dame hier boven ?
Het is helaas al een tijdje stil op deze pagina. ::)

Overigens is het tijdperk en wat je bouwt erg leuk en mooi, ga zo door ( als je er nog mee bezig bent).

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #185 Gepost op: 14 January 2023, 22:37:33 »
Hallo,
Helaas was ik een paar maanden druk met andere dingen.
De ombouw is gestopt, er waren iets te veel verschillen met wat ik wilde bereiken en mijn vaardigheden zijn nog niet zo goed. Wel weer dingen van geleerd.

De baan is ook gesloopt, maar met een goede reden. In huize Hoek hebben we een interne verhuizing achter de rug. Vanaf dit jaar heb ik de beschikking over de logeerkamer afmeting 2,30m x 3,50m.

Wel weer een uitdaging om daar een mooie baan te bouwen. Wanneer het verfwerk in de kamer af is ga ik daar mee aan de slag en zal ik hier weer wat meer berichten gaan posten.
met vriendelijke groet,

Martijn