vooralsnog hou ik me aan de 1e wet van Bender: Gij zult niet draadloos doen wat gij makkelijker / beter via een touwtje kan doen
krijg ik in ieder geval weer moed om gezond na te denken!
.... voordeel van dit systeem is dat je geen decoder nodig hebt. Je hebt een redelijk simpele decoder in een loc ...
Ik vermoed dat hij bedoelt dat je geen centrale nodig hebt..
Dat zegt Peter een alinea later. Anders zou ik het met je eens zijn.
Het voordeel van dit systeem is dat je geen decoder nodig hebt. Je hebt een redelijk simpele decoder in een loc en je smartphone met een app, en dat is het.
Ik heb geen idee wat dit (elektrisch) gaat doen in een relatief harde omgeving als een modelbaan met allerlei stoorsignalen en hoe zich dit gaat gedragen bij flink veel locs / devices.
Verder ........ voor DCC heb je niets meer nodig dan twee draden naar de baan en een handheld (oid). Het gedoe begint pas zodra je trein detectie, wisselaansturing ed wilt gaan doen. En dat gedoe hou je bij deze oplossing volgens mij nog steeds. En om nu echt alles via BT te gaan versturen ??
Gij zult niet draadloos doen wat gij makkelijker / beter via een touwtje kan doen
Nadenken heeft geen zin, dan ben je ruim te laat (en doe je meestal als je al in de *** zit). Voor- en/of doordenken is beter
Hoe wil je dat Bluetooth ding dan gaan noemen? Bluetooth train controll module? Is en blijft toch gewoon een decoder of niet?
En dat had ik ook in die alinea moeten zeggen: je hebt geen centrale nodig.