Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:09:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 1200blauw
Vandaag om 12:49:25
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door MaraNCS
Vandaag om 12:37:27
Fleischmann Anna ombouw. door TonM
Vandaag om 12:21:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:54:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 11:42:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 11:10:14
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Bauarbeiten im gange door Overet
Vandaag om 10:16:28
Ronald doet de Fork Challenge! door Spoor010
Vandaag om 09:54:26
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21

Auteur Topic: Hoe vonden we Eurospoor 2015 en wat is er aan onze vingers blijven plakken?  (gelezen 25831 keer)

Miniature Holland

• NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
Ik zag nog geen draadje van de Eurospoor aanwinsten daarom begin ik die maar alvast (y)

De aanwinsten die ik vandaag heb meegenomen.

Erwinmk

• Offline Offline
    • Baanplan Ruhrgebied
Re: Hoe vonden we Eurospoor 2015 en wat is er aan onze vingers blijven plakken?
« Reactie #1 Gepost op: 23 October 2015, 16:06:35 »
Eerste keer op deze beurs geweest. Leuk!
Hoofdoel was vele meters rails scoren 2e hands, en dat is gelukt.
Plus wat gebouwen.

freekvo

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 23 October 2015, 17:09:09 »
Het was voor mijn vrouw en mij de eerste keer dat we naar een treinenbeurs zijn geweest. Ik had er voor gekozen om met de auto te gaan en dat was misschien maar goed ook. Mijn vrouw had in de 's morgens in de krant gelezen dat de treinen vandaag overvol zouden worden. Nu is autorijden op vrijdag vanuit het verre oosten ook geen pretje maar het reed toch wel aardig door tot het laatste stuk in Utrecht zelf. Tsja.... Legoworld en herfstvakantie.......... Alle Legoliefhebbers werden naar P3 gedirigeerd en wij moesten P4 of P2 hebben. Omdat iedereen voor ons P4 opreed, zijn wij de bijna lege P2 opgereden. Toen wij langs het Jaarbeurs gebouw liepen, kwam er van de andere kant een horde aan mensen (meest ouderen) aanlopen; daar leek geen einde aan te komen. Het leek wel alsof er 10 bussen leeg waren gelopen. Afijn, dat gaf geen stagnatie bij de ingang en rond half elf stonden we dan eindelijk binnen.

Eerst rondgelopen in hal 12. Daar hebben we uiteraard ook koffie met het onvermijdelijke saucijzenbroodje gegeten. Heel inspirerend om al die verschillende banen te zien waarbij op de ene baan de scenery belangrijker was dan het spoor en bij de andere baan weer andersom. Sommige banen heel indrukwekkend en andere weer wat simpeler. Maar steeds het enthousiasme van mensen die met dezelfde hobby bezig zijn. Wat me opviel, was dat op veel banen een rijdende trein af en toe met de hand voortgeholpen moest worden. Hoe herkenbaar met de thuissituatie voordat ik ATF gebruikte............. Ook het aansturen van de treinen was leuk om te zien: met 'gewone' handregelaars, uitgebreide schakeltableaus, een pc of een smartphone. Weinig Rocrail gebruikers gezien (of eigenlijk helemaal niet) en dat vond ik persoonlijk wel jammer.

Uiteraard ook de BNLS-stand bezocht; heel leuk om te zien hoe enthousiast iedereen daar bezig was.

Hal 11 was meer het commerciële deel van de beurs. Die zijn we alleen langs de buitenzijde rondgelopen want ik had eigenlijk niets nodig en het was daar al erg druk. We hebben jammer genoeg niets iets gezien naar het thema van mijn baan: een Franse baan, dus SNCF, TGV etc. Het zal er ongetwijfeld zijn geweest, maar dat hebben we dan gemist. Het was aardig geweest als ik nog een TGV Tricourant op de kop had weten te tikken maar geen ramp dat dat niet is gebeurd.

Na 2 uur had ik doorgezakte voeten en een erg pijnlijke rug dus toen was het tijd om de verre terugreis naar het oosten te maken. Bleek ik nog een bijna lege rechtervoorband te hebben maar die heeft zich met wat nieuwe lucht de hele terugreis goed gehouden.

Al met al een leuk dagje uit maar wel vermoeiend (maar dat komt meer omdat we dit soort dingen niet gewend zijn om te doen).
Groet Freek

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #3 Gepost op: 23 October 2015, 17:58:55 »
Dikke rol groen draad, eindelijk een kibri Fuchs graafmachientje, beetje gaas voor een hek om mee uit te testen en een roedeltje ongeschilderde preiser poppetjes.

Verder een centimeter van m'n schoenzolen afgesleten, maar da's normaal op een tentoonstelling :)

Qua kramen en banen een redelijk standaard Eurospoor. Van standaard clubbanen tot een paar juweeltjes. Ik zal later vanavond een filmpje in elkaar klussen. Leukste was een engelse baan (Outwell nogwattus). Daar kwam een tramlocomotiefje langs en een klein kindje (en mijn zoonlief) hadden allebei het commentaar dat dat op de tramlocomotief uit Thomas de Trein leek. Even later lieten de baaneigenaren de "echte" tramlocomotief inclusief gezichtje over de baan rijden. En nog even later las ik het informatiebord rechts van de baan: bleek dat deze specifieke spoorlijn in de buurt van de schrijver van Thomas de Trein lag en dat de tramlocomotief inderdaad 1:1 van deze lijn was afgekeken. Geinig.

Ik tevreden, zoonlief tevreden, niets mis mee.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Joran

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1981)
« Reactie #4 Gepost op: 23 October 2015, 18:22:15 »
Was voor mij ook de eerste keer. Van drukte in de trein heb ik niks gemerkt eigenlijk, maar had ook niet de eerste trein na 9 uur. Ben al wel een paar keer naar Houten geweest en mistte een paar stands (Anita Decor). Heb wat kleinigheden meegenomen als styreen, pipetten en op aanraden van Myron wat Noch bladmateriaal om struiken te maken.

Vond het leuk om wat banen te bekijken en daar wat inspiratie mee op te doen. Vooralal leuk om het werk van Myron, H0llandsBouwwerk en Stedahult te zien en de hun te spreken (y)

Ik heb vooral dingen niet gekocht. Ik twijfelde over een Artitec bootje, hekwerk en het onlangs uitgebrachte perron  ;D

@Jason: Mooi station! Is die als vervanging van je huidige station? Of als extra?

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #5 Gepost op: 23 October 2015, 19:07:18 »
Het gepeupel wil foto's  ;D
En natuurlijk de mopperverhalen over stotterende treinen, racebanen, grasmatten, dikke mannen in het midden van een lelijke clubbaan hoge prijzen voor rotzooi en stotende rugzakken  ;D ;D

De chips en cola staan al klaar  (y)

Luit

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 23 October 2015, 19:11:36 »
Niets gekocht want wat ik zocht niet gevonden, het museumswagentje van Minitrix voor dit jaar. Verder lekker lopen kijken en hier en daar mijn mond open gedaan. Ook iets in de bus van deze club gegooid. Ja er is verschil in banen, aan sommige zie je een langere leeftijd uit maar ook hele leuke banen waar je toch ziet dat de technieken beter zijn geworden en men ook gebruik maakt van dat wat anderen op een hoger peil hebben gezet.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 23 October 2015, 20:42:17 »
Flesje mat zwart van Valemeuk, bumpke die voor mij gemaakt is.
Een lading gekregen van Duha. En een stolp voor het kado van Ron en Fon.

Zal vast wel nog iets tegenkomen, als ik tijd heb..
Mvh Steef

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #8 Gepost op: 23 October 2015, 20:45:09 »
@steef :Fon vraagt zich af of de wagen er in zijn geheel in past....en wel recht en niet verticaal   :)

Groeten Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #9 Gepost op: 23 October 2015, 20:47:43 »
@Steef: jij hebt geen tijd. Verweren kreng! ;)

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 23 October 2015, 21:01:58 »
Zeg Hekpaal..... je kent dat liedje 'vluchten kan niet meer' nog wel...
Je moet nog twee dagen met mij.... *brom*

@steef :Fon vraagt zich af of de wagen er in zijn geheel in past....en wel recht en niet verticaal

Zelfs nog met een Ue lokje ervoor  ;)
Mvh Steef

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 23 October 2015, 21:07:51 »
De dag is voorbij gevlogen. Ik heb niet eens tijd gehad (of genomen....) om een rondje beurs te doen.  (y)
Kreeg de indruk dat het een drukke beursdag was.
No dress rehearsel, this is our life.

marcel

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 23 October 2015, 21:47:28 »
Heeej modelspoorders,

Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens naar Eurospoor geweest.
Misschien wel 6 jaar niet meer geweest.
Door omstandigheden de gehele hobby als een baksteen laten vallen, en nu weer langzaam op aan het pakken.

Eerst de banen maar eens bekeken.
Vond er mooie tussen zitten, maar dat is kwestie van smaak.
Wat wel enorm opvalt, met enkele jaren terug, is dat de besturing helemaal verandert is.
Je ziet vooral de wat oudere modelspoorder wat moeilijk doen met het vinden van de juiste trein, digitaal gezien dan...

Wat ik verder jammer vind is, dat ze mooie emplacementjes bouwen, gemaakt om te spelen met wat goederen spul of iets dergelijks, maar dat er niks mee gebeurt.

Verder kon ik er wel van genieten van al het moois wat er gemaakt wordt.

Ook de handel eens lekker door geworsteld, veel te vinden, maar wat ik wilde aanschaffen lag er wel, maar te duur voor mijn budget.
Dus dat wordt mp en of ebay afspeuren.

Uiteraard ook de bnls stand bezocht, heb er jaren terug eens een paar dagen ook tussen gezeten.
Vond het digitale hoekbaantje erg mooi werken, volledig digitaal bestuurd, dat is mooi, zoiets wil ik wel thuis.
Ook de modulebakken, da`s leuk bedacht zo.

Verder vond ik het een leuke beurs.
En ja de rugzakken en trolley`s...  tsja daar zeg ik maar niks over...

gr. Marcel
Mvg, Marcel

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #13 Gepost op: 23 October 2015, 22:01:51 »
 Tijdens de opbouw liep er zelfs iemand met een koffer....dan zie ik toch liever rugzakken en trolley's   ;D

Maar het was en is een leuke Eurospoor met erg mooie banen om ons heen.
De A4 wedstrijd had weer hele mooie inzendingen, erg moeilijk om op de mooiste 3 te stemmen  :)

Nog een VSM Hippel gekocht maar de aandrijfstangen raakte de perrons van Hoofddorp  :-\ :-[
Vr. groeten,
Bob

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #14 Gepost op: 23 October 2015, 22:04:16 »
Lekker dagje BNLS-baan gedraaid.
Veel bezoekers aan de modulebaan gehad. En veel positieve reacties, ook (weer) van de vertegenwoordigers van de modelspoorpers.
Morgen maar eens verder kijken dan de stand van BeNeLuxSpoor, want daaraan kwam ik vandaag niet toe.
Niks gekocht vandaag.

Wel een fles Glen Moddle Single Malt Whisky uitgereikt...

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly