.... als er ergens een kortsluiting ontstaat valt de desbetreffende DR 5020 uit en ook de intellibox.Houdt dat in dat de intellibox langzaam aan het overlijden is?
Ik heb een intellibox 1e generatie (art.nr.65000), die stuurt via een 3 tal Digirails DR 5020 boosters de modelbaan aan, als er ergens een kortsluiting ontstaat valt de desbetreffende DR 5020 uit en ook de intellibox.
Zelf heb ik de IB basic (ik denk een jaartje of 10?) en bij mij begint hij ook uit te vallen. Voorbeeld: - de display gaat uit tijdens het rijden (treinen blijven gewoon doorrijden)- als ik een loc wil selecteren doet het knopje het niet, pas na een aantal keer indrukken- als ik aan de rijregelaars draai om de trein te laten stoppen, blijft hij hangen bij snelheid 2. Verder draaien heeft geen zin, hij gaat niet meer naar 0.- of als ik aan de rijregelaar draai verliest hij ineens het locadres, springt dat ineens op "#"Toch maar eens tijd voor een z21
Zo heurt het. De boosters zijn aangelsoten op de CDE bus van de IB. Als je niet wilt dat de IB afschakelt sluit je de E draad niet aan.Zie ook de gebruiksaanwijzing: https://www.yumpu.com/nl/document/view/40260292/dr5020-booster-2-x-4-ampere-72va-handleiding-digirailsGr, Ben.
Van yumpu had ik nog nooit gehoord!!
Waarom staat deze handleiding bij Yumpu en niet bij Digirails, daar zou je `m verwachten. Van yumpu had ik nog nooit gehoord!!
@ Remunj, als de DR 5020 uit schakelt gaan ook alle leds uit. geen spanning meer op de rails en de andere 2 Dr 5020`s blijven wel gewoon functioneren, leds aan en prik op de rail.
Nu is het zo dat ik me er beter niet mee kan bemoeien,..MvgWim.