Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 14:45:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:36:01
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:32:06
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorzeven
Vandaag om 14:00:51
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Antennes op Roco 1753 door spoorfan
Vandaag om 13:55:47
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 13:31:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Jeroen Water
Vandaag om 13:25:34
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Eenerspoor
Vandaag om 13:14:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 13:05:55
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 10:33:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:23:51
Station Voorburg ‘t Loo in 1:87 H0 door Pauldg
Vandaag om 08:26:26
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
28 June 2025, 23:04:30
Nederlandse Spoordijk in H0 door Miniature Holland
28 June 2025, 22:22:11
Stadswapen Amersfoort op NS Cargo 1637 door pagoda of funn
28 June 2025, 22:16:56
Randstadrail Baan 1:87 H0 (V.h. Den Haag-R’dam Hofplein Lijn) door Miniature Holland
28 June 2025, 22:13:50
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
28 June 2025, 21:54:44
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door MOVisser
28 June 2025, 21:22:14
Nijmegen in h0 door Dave.......
28 June 2025, 21:04:44

Auteur Topic: Prijzen Tillig omlaag  (gelezen 17289 keer)

vt175

• Offline Offline
  • Diespe
    • Model4rail
Re: Prijzen Tillig omlaag
« Reactie #30 Gepost op: 12 September 2015, 10:35:00 »
Niet.
TT is in Nederland al jaren volstrekt niet gangbaar, dus wat jij vraagt zul je hier niet aantreffen.
Dat heeft echter niks te maken met A/ verkrijgbaarheid / bestelbaarheid van andere gangbare Tillig artikelen, zoals het railmateriaal  B/  de prijsvorming

Maarten

Maarten, nu snap ik er niets meer van.
Het onderwerp is Prijzen Tillig omlaag (hebben we altijd te veel betaald???)(Tillig heeft de prijzen in D met circa 10% verhoogt en in NL gaan de prijzen met 20% na beneden, zijn nu de prijzen 30% lager dan in D? :D (geloof er niets van)

Je zet je af tegen internet en kopen bij de buren, dit zou ten kosten gaan van de Nederlandse winkelier en importeur. Wat je zelf ook weet, is Tillig groot in TT, tot enige jaren gelden had Tillig zelfs nog geen H0 assortiment.

Je vervloekt zowat iedereen die via internet de aankopen doen en vooral diegene welke dat ook nog in D doen en natuurlijk niet vergeten de 'dozen' schuivers.

Ik ben best bereid op in NL Tillig te kopen  en dan krijg  als reactie dat dit enkele 'gangbare' artikelen gaat.. lijkt erg op dozenschuiven..
Ik verwacht van de verkoop organisatie (fabrikant (importeur) en detaillist ) een service en deskundigheid tegen een nette prijs.
Ook verwacht ik dat het gehele assortiment leverbaar is. Ik begrijp dat de winkelier/importeur niet alles op voorraad kan hebben. Gelukkig zijn in Europa de grenzen open en de TNT/DHL's leveren ook snel de grens over.  Enkele dagen tot een week wachten is echt geen probleem.

Uit jou reactie maak ik op dat je echter enkele de 'hard'lopers (of in jouw woorden gangbare' Tillig artikelen) wil verkopen.. jammer een gemiste kans.

In plaats je te verzetten en te klagen tegen de huidige tijd zijn er nu volop kansen om bv Tillig aan de man te brengen. Gebruik deze!
Zo maar een idee: Waarom richt je in NL in samenwerking met dealers geen Tillig internetwinkel op waar het complete assortiment kan worden besteld. Afhalen kan dan bij een winkelier of je laat het thuis afleveren. Je bied dan ook aan de gene waar geen winkel in de buurt is de mogelijkheid om in NL Tillig te kopen en de winkelier kan ook minder 'gangbare' artikelen aanbieden zonder deze op voorraad te hebben.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #31 Gepost op: 12 September 2015, 11:39:13 »
Als het over verkrijgbaarheid gaat kijk ik altijd even bij MTE. Daar staat een uitgebreid programma TT rails op de website, maar de stoplichtjes die de beschikbaarheid aangeven ontbreken daar. Daaruit concludeer ik dat ze het wel kunnen leveren, maar niet op voorraad hebben. En daar ga ik met Maarten mee, de omzet aan TT in Nederland is zo gering, dat het voor een winkelier niet lonend is om het op voorraad te hebben.

Wat de prijsaanpassing betreft, als ik het goed begrijp is het algemeen prijspeil verhoogd, en daarna zijn de prijzen voor Nederland met 20% verlaagd. Wat de strategie daarachter is weet ik niet, maar voor de Tillig kopers is het mooi meegenomen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #32 Gepost op: 12 September 2015, 11:56:27 »

Zo maar een idee: Waarom richt je in NL in samenwerking met dealers geen Tillig internetwinkel op waar het complete assortiment kan worden besteld. Afhalen kan dan bij een winkelier of je laat het thuis afleveren. Je bied dan ook aan de gene waar geen winkel in de buurt is de mogelijkheid om in NL Tillig te kopen en de winkelier kan ook minder 'gangbare' artikelen aanbieden zonder deze op voorraad te hebben.

Ik denk dat je dan prima met de tijd meegaat. Internet is en blijft een gemakkelijk medium voor mensen, bestellen, betalen en het liefst s'morgens op de stoep. Je ziet het aan grote aanbieders zoals Bol en Coolblue. Zo snel mogelijk leveren is wat de klant nou eenmaal wil.

En ja, het is de doodsteek voor een gewone winkel..... helaas is die vooruitgang op alle fronten en in alle bereiken van winkels etc niet meer te stoppen.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 12 September 2015, 22:47:45 »
Wat heb je geslikt of gedronken ?Wat een chaos verhaal Maarten..en welke fabrikant zou zich ongeloofwaardig maken door voor 1 land de prijs onder hun advies te gooien..vertel?
Goeie suggestie, ik zal maar eens wat gaan slikken.  En wat minder water drinken. :D
En ongeloofwaardigheid ? Tillig laat al jaren toe, dat een winkelier en een internethandel (bij name : Lippe en Conrad) ver onder de adviesprijs verkopen. Dat doet de fabrikant dus niet, maar laat het wel toe. Vrij Europa, je weet wel.
Nu is er 1 importeur, te weten ikzelf (Eurotrein), die in Nederland de adviesprijs van de fabrikant (Tillig) helemaal onderuit haalt.  Of de fabrikant het daar nou mee eens is of niet. Vrij Europa, je weet wel.  Dat heet pas echt de concurrentie aangaan.
Het zou pas ongeloofwaardig zijn, als de fabrikant (Tillig) zich nu zou gaan verzetten tegen iets, wat in eigen land (Duitsland) al jaren toegelaten wordt. Als dat zou gebeuren, zou ik meteen een klacht in Brussel indienen.
Overigens levert Conrad Nederland ook Tillig, dat dus niet van Eurotrein afkomt. En ik ben officieel erkende importeur ?  Ja, daar maakt Tillig zich werkelijk ongeloofwaardig mee, al jaren, om niet te zeggen onbetrouwbaar.

Dus laten we allen blij  :D zijn, want hier heeft Europa precies wat het hebben wil: open markt, vrije concurrentie.  En 20% onder de adviesprijs en goedkoper dan in Duitsland. (y)

Maarten

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #34 Gepost op: 12 September 2015, 22:58:55 »
Heb zomaar het idee dat de zaken even wat minder gaan en dat het komkommertijd is. Overigens vind ik deze reacties niet echt zakelijk overkomen. Maar Maarten denk aan je bloeddruk, dit is het stukje rails echt niet waard.

Suc6 en tel even tot een miljoen en terug.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #35 Gepost op: 13 September 2015, 01:47:01 »
Ga niet zeiken over je bloeddruk Maarten, daar heb je pillen voor.. ;)

Maar ga je me nu echt vertellen dat Tillig voor elke importeur / handelaar andere prijzen heeft?

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #36 Gepost op: 13 September 2015, 01:49:04 »
Oh yep, en 20% onder de adviesprijs gaat vaakvan je eigen winst af...of geeft Tillig een bonus deze dagen ?

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #37 Gepost op: 13 September 2015, 09:41:00 »
Dit kan ook allemaal via een PB worden behandeld.
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 13 September 2015, 11:07:39 »
zodat per saldo de prijzen min of meer wel gelijk blijven.

De prijzen in Nederland zijn 20% gezakt.
Maarten

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #39 Gepost op: 13 September 2015, 11:15:27 »
Zo heren, zullen we de toon weer matigen?

Eelco
team forummoderatoren BNLS

guest7822

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 13 September 2015, 23:04:45 »
Vaak zie je zo'n prijsdump actie ook als laatste ademteug, nog ff rap van zoveel mogelijk voorraad / winkeldochters afkomen en er dan mee kappen.....

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Online Online
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #41 Gepost op: 14 September 2015, 09:16:10 »
Ok, dit hele draadje werd me dus pas op pagina drie of zo duidelijk. Het was me niet duidelijk dat Maarten zèlf de importeur van Tillig was die zèlf de prijs heeft verlaagd. Wat eerst las als "Maarten vindt het raar dat de prijzen zakken onder die van Duitsland" wordt dan opeens een bewuste actie van diezelfde Maarten :)

Qua communicatie is het allemaal erg verwarrend. Maarten, misschien nog even een rustige samenvatting plaatsen? Het enige dat me nu duidelijk is is dat de adviesprijzen in NL 20% lager liggen en dat je Tillig een trap in de edele delen wenst te verkopen ofzo :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 14 September 2015, 11:19:07 »
Samenvatting:
de adviesprijzen van Tillig in Nederland zijn (na de prijsverhoging per 1 augustus 2015) met 20% verlaagd ten opzichte van de door Tillig per 1 augustus 2015 uitgegeven adviesprijzen.

Duidelijker kan ik het niet maken.

Mijn edele delen zijn inmiddels weer genezen.

Maarten.

vt175

• Offline Offline
  • Diespe
    • Model4rail
« Reactie #43 Gepost op: 14 September 2015, 14:01:04 »
Hallo Maarten,

even voor mij: betekend dat de adviesprijzen in NL nu 20% lager zijn dan benoemd op de website van Tillig zelf?
Geld dit voor alle artikelen, dus ook TT welke besteld moet worden?

Silvolde

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 14 September 2015, 15:14:04 »
Volgens mij levert Lippe ook met 20% korting.