En bovendien hoef ik niet perse digitaal te hebben, 10 treinen tegelijk rijden vind ik nl. niet echt interessant. Blijkbaar is dat een belediging, want iedereen rijdt digitaal tegenwoordig geloof ik.
Ik heb oude locs, volgens mij lukt dat niet altijd om decorder te plaatsen.
Ik moet dit toch echt goed over gaan nadenken. Dat dit wat gaan kosten is een ander verhaal. Ik ga in elk geval op deze forum zoeken, die ook zo'n "probleem" heeft gehad.
Maar je moet goed overdenken wat je zelf wilt, wat je in de toekomst wilt, en of je iets "nieuws" wil leren en daar tijd en geld in wilt steken. Genoeg om over na te denken en keuzes die je kan maken.
Van arduino heb ik nog nooit van gehoord, wat hebben jullie daarvoor gedaan, toen arduino nog niet bestond, is dat niet meer interessant of zo?
Waar kan ik meer informaties over krijgen.
Wat zijn de belangrijkste eisen, wil je dat gebruiken?
Is er een verschil op de baan te zien als je met of zonder arduino doet. maw, je moet eerst weten wat je wilt, voordat je begint met het ontwerpen van een baan?
2. Optrekken/afremmen: ik las dat niet alle locs geschikt voor is, klopt dat, te oud model of zo?) Ook vliegwiel kwam ik tegen, wat is dat? Is dat van belang?
Heb ik nog iets belangrijks over het hoofd gezien?
10 treinen tegelijk rijden vind ik nl. niet echt interessant.
en ga alvast op zoek naar locs (geen idee waar ze allemaal liggen ). Vervolgens kijken of ze nog perfect doen, en uiteraard hoop ik stiekem wat enige problemen tegen te komen. Dan kan mijn hobby nl. nu al beginnen
Allereerst welkom hier! Ik ga de vragen ook maar ff langs. Ook al zie ik het wel als iets meer dan twee
Die gebruik ikzelf ook al 6 jaar naar tevredenheid. Al gaat die binnenkort plaats maken voor een ECOS 2.
Maar ik weet niet of veel wissels/seinpalen, verlichtingen ook een grote rol kunnen gaan spelen.