Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 14:26:29
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53

Auteur Topic: Overdachheim ( N )  (gelezen 40083 keer)

Gerhard Overweg

• Offline Offline
Re: Overdachheim ( N )
« Reactie #60 Gepost op: 27 March 2008, 19:39:50 »
Vandaag een nieuweling erbij gekregen.. :) ,toen ie uitkwam (2002) was ik er al weg van ,alleen helaas nog niet kunnen kopen  :'(  had nog toen geen internet  ;D en een tripje naar Duitsland had nog niets opgeleverd  :(

Maar nu na 6 Jaar ....gevonden en vandaag binnengekregen......ik vind hem mooi  ;D

Ik ga meer V100 en V200 Locs verzamelen (Verschillende uitvoeringen) maar er moeten ook nog Grote Stoomlocs bij komen 23er, 44er, 50er,52er, dus nog wensen zat  ;D

De Volgende stap voor de Baan is Het Station/perrons en omgeving.

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #61 Gepost op: 27 March 2008, 19:46:50 »
Meuh, meuh   ;D

Ziet erl euk uit, net als de rest van je foto's.
Groeten
Patrick

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 30 March 2008, 18:02:44 »
Dienstleider/Dienstrooster.

De titel zegt het al een beetje...hoe kan ik met mijn baan niet eindeloos rondjes rijden of zonder inspiratie zitten.
Ooit heb ik iets gelezen (lang geleden) over een kaart systeem voor goederenvervoer,dat heeft me nu aangezet tot het bedenken van een Dienstregeling met kaarten( speciaal op maat voor Overdachheim),kan natuurlijk voor verschillende banen een leuke uitkomst zijn  :)

Heb het als volgt gedaan:
1: alle Locs en Wagons gefotografeerd....  ;D
2: Met Exel kaartjes gemaakt met daarop foto van de Loc met Nr. en herkomst.
3: Kaartjes gemaakt met foto van goederen en Personenrijtuigen  met daarop eventuele opmerkingen.
4: Kaartjes gemaakt met opdrachten.

Opdrachten :
Kolendepot Bevoorrading,Dieseltankstation Bevoorrading,Goederenvervoer Irrel (plaatsje moet nog geraliseerd worden  ;) ) ,Regionale Dienst,Internationaletrein, Reparatie,Zwaar transport,Buitendienst,Goederenvervoer,Ongevallendienst,Standby(voor uitvallen Loc of Ongeval),Regionaledienst Irrel,troepentransport.

Het volgende is de Bedoeling,schut de verschillende doelgroepen als een kaartspel.

1: Leg de kaarten met de Locs neer (van links naar rechts).
2: Leg de kaarten met opdrachten neer.(verschillende opdrachten hebben een eigen kleur)

En zo heb je voor de Locs een opdracht er zitten ook dus Locs bij die Standby zijn of buitendienst of voor reparatie weg moeten naar de werkplaats, bij Goederendienst doe ik de kaarten schudden van de Goederenwagons en leg die willekeurig bij de geselecteerde locs met die opdracht neer.
Een gevarieerd programma.

even een voorbeeld!

Loc            :V200  200 038
Opdracht   :Goederentransport /Irrel
Opmerking: Maximaal 4 Wagons
Wagons     : zijn de geselecteerde

Loc             :64er   64 365
Opdracht    :Troepentransport
Wagons     :Deze hoort automatisch bij de opdrachtenkaart.

Er moet nog een soort bord komen waar de kaartje ingestoken of opgehangen kunnen worden ,het is nog een Probeersel!  ;D
Reacties/Ideen zijn van harte welkom  :)

Gr, Gerhard

Tinussie

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 31 March 2008, 04:58:57 »
Gerhard,

Het ziet er uit dat jouw systeem aardig wat bureauruimte inneemt. Misschien is het een idee om je jobcards een beetje te stylen als een luchtverkeersleider.

bron: http://downloads.fs-mp.com/Downloads/miscellaneous/StripBay/thumbnail1.jpg

Zie ook bv. hier voor een aardig idee hoe dit werkt in de praktijk. Destijds (man wat klinkt dat "oud" zeg ;D) was Tracon II dé air traffic controller-simulator, het werd zelfs professioneel gebruikt voor trainingen. Zo'n kaartje geeft vliegtuigregistratie + type (lees je trein) en geeft begin-  en eindpunt (binnen het gebied dat de controller onderzijn beheer heeft). Verder staan er nog gegevens als geplande hoogte en snelheid. In het geval van treinen zou dit bv. een geplande/aangevraagde route kunnen zijn.

Mvg Tinussie.

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #64 Gepost op: 31 March 2008, 13:36:25 »

... een trein die eruit ziet als een koe...

... een koe vermomd als een reep chocola...

... en chocola in de vorm van een trein...

Zo hebben we het kringetje weer rond. Wat maken we het toch verwarrend met al die vermommingen! 

Sorry, was ff off-topic ;D

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 31 March 2008, 19:04:03 »
@ Tinussie , dank je voor het meedenken , zoals het op tafel lag was het heel uitgebreid om te laten zien in werkelijkheid ga ik het  een bord aan de wand hangen en zullen de kaarten wat minder ruimte innemen ,de uitbereiding van gegevens is een goed idee van je.  :)
Thankx.

@ Hans , leuk  :D , heb er zelf ook eentje......mijn naam is Overweg, was nog vrijgezel ...onbewaakt ,later getrouwd dus beveiligd en dus bewaakt  ;D

oke gein mag wel een keer tussendoor, nu zal het zeker een tijdje duren voordat er weer wat gaat gebeuren in Overdachheim , de Naam voor het Kleine Plattelands stationetje/Halte is Irrel geworden de naam van de plaats in de Eifel waar ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren kom  :)
eerst nog wachten op de beurs in houten voor wat p***** reizigers en spoorweg personeel voor het Station.
Inmiddels is het wat drukker geworden op mijn werk dus dat is overwerken en minder tijd voor Overdachheim.

Gr. Gerhard

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 10 May 2008, 14:38:59 »
Gisteren mooie kado's gekregen zekers die van mijn Zoon,heb van hem 2 Diesellocs gekregen .

De V90 en de BR215,

volgende week komen er nog 2  V200 bij die ik besteld had  ;D
Zal dan eens een foto maken waar ze allemaal op staan  :D

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 17 May 2008, 17:31:27 »
De score uit Houten, na nadat ik afgelopen week een afscheidscadeau in vorm van een gevulde envelop kreeg op mijn werk (heb nu lekker 2 weken vakantie en begin 1 juni bij nieuwe werkgever) heb ik belooft het goed te besteden aan mijn Modelbaan.

En kijk wat ik vandaag gekocht heb!

en ben dus om  ;D ga nu ook met nieuw tegenwoordig materiaal rijden  ;D nu nog passend materiaal voor erachter....geloof dat ik wat in Boppard heb gezien  ;)

Gr, Gerhard

De 2 nieuwe V200 zijn nog niet geariveerd!  :'(

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #68 Gepost op: 18 May 2008, 11:02:47 »
Dan moet je toch wel eerst bovenleiding aan gaan leggen, want een moderne eloc in zo'n diesel/stoom baantje past natuurlijk niet echt ;)
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Nijboer

• Offline Offline
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
« Reactie #69 Gepost op: 18 May 2008, 12:50:31 »
Vandaag heb ik dit draadje van begin af helemaal doorgelezen, en ik vind het super! Wat me meteen opviel wat de eenvoud van het sporenplan wat veel scenery-ruimte geeft. Spreekt me erg aan.
TOP!

Die V90, is dat die nieuwe Roco uitgave? Is ie goed?

Collin (Die ook wil gaan bouwen, maar geen tijd heeft...)

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 18 May 2008, 15:54:32 »
 ;D

@ Thomas , we denken gewoon een bovenleiding denkbeeldig erbij  ;) ,en dat deed ik al met m'n 1200  :D

@ Collin , dank je voor het compliment , dat was ook de opset van mijn Baan ,geen grote wirwar van rails geen moeilijke stijgingen en bergen en een goed overzicht,en het werken met  Scenery dat is wat ik graag doe.

de V90 is de nieuwe idd, hij rijd goed op de rechte stukken ,als echt trekpaard is ie wat minder en geeft wat extra geluid in de vorm van schaven in de bochten alsof hij de bocht niet door kan komen.

Gr, Gerhard

er gebeuren ook wat minder leuke dingen in Overdachheim!

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 23 May 2008, 17:15:22 »
Vandaag de lang verwachte bestelling ontvangen...ik zal niet zeggen ...vol trots presenteer ik.....want de leverancier heeft in mijn ogen een steekje laten vallen en is een klant kwijt  ::)
 en nu hier zijn ze dan...  :D

En de beloofde foto met alle (die ik heb  ;) )broertjes en zusjes erop  :D

er zijn er nog 3 uitvoeringen die ik graag nog wil hebben ,Mooi speurwerk voor aankomend najaars en winterseizoen  ;)

Gr, Gerhard

Bram w

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 23 May 2008, 19:16:08 »
zeer fraai.Bram.

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 11 September 2008, 19:12:50 »
Overdachheim is een beetje aan het ontwaken en er wordt weer aan gewerkt! :)

Ben bezig met de Stationsomgeving en de Reparatieplaats en de daarachterliggende opritten voor lading van voertuigen op de trein.

vanaf de westkant gezien..rechts de opritten 1 voor laden van de wagons en 1 speciaal voor de Reparatieloods voor eventueel bijzondere speciaal alleen voor de spoorwegengerelateerde attributen en of machines.

Vanaf het Oosten ,het ziet er nog een beetje "clean" uit rondom de reparatieloods.

Binnenkomst van de Taurus ,hij word onthaald door de plaatselijke Fanvarekorps,zou er hoog bezoek aankomen?

Tot spoors!

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 13 September 2008, 14:12:48 »

mtja,waar zou dat bord nu eens  liggen.

Beetje wazige foto. ;D

Vandaag  voorzichtig begonnen met het gedeelte waar het echte landschap komt,weg en water al ingetekend(globaal).
In de vakantie inspiratie opgedaan en toch maar besloten om het Heuvelig te gaan maken er komt enkel 1 boerderij en een kleine halte plaats te staan en er komt veel weiland en veel bomen.

Heb de bovenfrees ter hand genomen en alvast begonnen met het uitfrezen van het riviertje ,jammerlijk was de frees al snel bot ,heb toch het grootste deel kunnen uitfrezen.