Het zou kunnen dat je het onbewust opgepikt hebt, daar Mat '46 jarenlang het vaste materieel was op de lijn naar IJmuiden. Heel veel groen spul heeft tot aan de sluiting van de lijn in 1983, regelmatig een bezoekje gebracht.
Hittebestendige vingers zijn ook wel handig bij deze werkzaamheden.
Als ik mij niet vergis, is in de tweede foto het volgende te zien: Links de Koningin Wilhelminakade, de Julianabrug en rechts nog een stukje Havenkade. Bij het wissel schuin achter de wit/rode tanker staat tegenwoordig het stootblok en over de plaats waar het het linkerspoor en het kopspoor(helemaal links) ligt, loopt tegenwoordig de weg vanaf het Pontplein naar het grote strand toe. Het punt waar de camera in de foto staat, zou zich in werkelijkheid tegenwoordig ongeveer hier of bij de blauwe vrachtwagen bevinden.
Alles van IJmuiden is bij mij de deur uit en daar was ook de driehoek bij.
De weg naar het strand loopt ongeveer waar het afbuigende spoor richting de havens ligt. Op de sporen links is tegenwoordig een parkeerplaats voor vrachtwagens en daarachter een restaurant.
Ik bedoelde echt de achterste spoortjes, vanuit het fotopunt gezien. Het spoor had natuurlijk een overgang.
De fans van Lokomotiv Leipzig komen aan voor de uitwedstrijd tegen Telstar
Maar wordt dit een op bezoek bij.. draadje? Volgende week staat IJmuiden bij Erik?Dirkjan