Mooi model, ik wist niet dat die ook verkrijgbaar was. Ik kwam de T2S 458 een keer tegen (op 26-01-1986 Rtd CS), deze had een donkergrijs dak, is dat dak later donkerblauw geschilderd of had het model een grijs dak moeten hebben?
Ik heb dat rijtuig ook. Alleen ben ik van mening dat het dak zilver was. Ral9006. Het merk Lima heeft ooit dit type ook uitgebracht met zilver dak. Omdat zilver (alminium) een besmettelijke kleur is, slaat deze op ten duur door vuil van de bovenleiding grijs uit. Correct me if i'm wrong. Staat mij trouwens ook iets bij dat LSM dit NS rijtuig ook met zilverdak heeft uitgevoerd.
Volgens mij waren de daken eerst grijs maar zijn deze later donkerblauw geschilderd.
In Spoorwegjournaal nummer 126 uit 2002 is een bespreking van het rijtuig van LS models te vinden. In het artikel staan ook foto's van de 1:1 versie van deze rijtuigen. De foto's uit 1992 en 1999 tonen het rijtuig met een blauw dak.
Gelukkig brengt LS ze ook weer opnieuw uit.
is de oude uitvoering niet in samenwerking met Heris gemaakt ?
Op een later moment heeft het dak een blauwe kleur gekregen. Waarschijnlijk in/voor 1998.