Dan is het toch wel zo dat je digitaal de snelheid van twee locs veel dichter bij elkaar kan krijgen. Eenvoudig omdat iedere loc zijn eigen snelheidsregelaar aan boord heeft en zich apart laat regelen. En omdat je iedere loc zo kan instellen dat ze op een bepaalde snelheidsstap bijna precies x schaalkilometers rijden.Analoog lukt dat eigenlijk zelden of nooit als de locs op dezelfde snelheidsregelaar rijden en dat moet in ieder geval op dat metertje spoor. In die zin is het verschil tussen digitaal en analoog wel erg groot.
Hallo Henk, nee dat urenlang met dezelfde snelheid rijden is ook hypothetisch. Maar ik wil wel graag met 2 treinen tegelijk kunnen rijden op mijn baantje van 3 x 1,5 meter. Dat gaat analoog best als je 2 locs pakt met ongeveer dezelfde snelheid en zo eens in de 5 minuten even ingrijpt. Maar ik had dus ergens gelezen dat je digitaal 2 treinen op dezelfde snelheid kon laten rijden en dat leek me wel makkelijk. Dan kan ik de 2 treinen laten rijden en ondertussen de Roco kraan bedienen of bijvoorbeeld met een rangeerloc wat rangeerwerk verrichten, want dat dat het grote voordeel is van digitaal dat is mij wel duidelijk. Een en ander is me duidelijk geworden, nogmaals bedankt voor de reacties en einde van dit topic.