(ik roep maar wat )
Grut, zou ik niet meer weten, moet even opzoeken, vanavond, dusBlijkens de op één na laatste foto van deze pagina zit hij niet aan de bovenkant.http://modelrailroading.nl/Projects/NS6200/pages/03%20Superstructure2.htmlBlijkens de eerste foto op deze pagina zit hij ook niet aan de onderkanthttp://modelrailroading.nl/Projects/NS6200/pages/06%20Pre-assembly.htmlIk begin te vermoeden dat ik het onderdeel helemaal niet gebruikt heb, ik zal vanavond eens in mijn projectdoos kijken of hij daar bij de overtollige delen zit.
Ha Paul, wel zoals ik al vermoedde heb ik het deel over. Nooit gebruikt. De lok heeft een passingsprobleem en ik denk dat deze plaat één van de middelen is om dat probleem op te lossen. Philotrain loste dat op door de kap, die scheef kwam te zitten, ergens op te hogen. Het komt allemaal goed als je de (uiterst summiere) aanwijzingen volgt. Maar de kap komt daardoor een paar millimeter te hoog te zitten. Na het voorzichtig frezen volgens de instructies kwam de kap dus niet goed uit.Stap voor stap heb ik het steeds radicaler aangepakt, ik uiteindelijk heb ernstig gefreesd in de BR93 waardoor de schuine kap omlaag kwam tot hij recht zat. Veel werk maar daarmee kwam hij wel op de goede hoogte te zitten.Eea is beschreven op http://www.modelrailroading.nl/Projects/NS6200/pages/04%20Frame.html Vervolgens heb ik ook een extra schroefpunt gemaakt. Philotrain stelt voor om alleen tussen de cylinders een schroef aan de kap te maken, maar dan komt de lok met heel zijn gewicht op de voorkant te hangen als je hem wat onzorgvuldig oppakt. Dat is met mijn onbesuisdheid vragen om problemen. Ik heb onder de veiligheid een extra schroef gemaakt Ook dat is diezelfde pagina beschreven