Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:08:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 23:05:43
Sfeer op je modelbaan door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:02:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 22:18:48
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
  

Auteur Topic: SGB rijtuig mC 9015  (gelezen 3635 keer)

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re: SGB rijtuig mC 9015
« Reactie #15 Gepost op: 07 July 2015, 17:40:39 »
Hoi Marcel,

onder deze wagen zitten W draaistellen, dit zijn ex motordraaistellen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re: SGB rijtuig mC 9015
« Reactie #16 Gepost op: 07 July 2015, 17:50:23 »
Hoi Arjen,

Bedankt voor de info.
Had even snel in het "bekende" boek gekeken en gebaseerd op de aslagerpotten kwam ik uit bij een type V, zoals op blz 60.
niet echt verder gelezen  :-X

grt,
Marcel

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: SGB rijtuig mC 9015
« Reactie #17 Gepost op: 07 July 2015, 19:30:24 »
Peter's foto's dekken de vraag naar interieurfoto's wel afdoende af, denk ik. Die van mij laat ik dan maar ff zitten, dat zou dubbelop zijn.

Reinier

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re: SGB rijtuig mC 9015
« Reactie #18 Gepost op: 08 July 2015, 00:19:16 »
Hoi Arjen,

Bedankt voor de info.
Had even snel in het "bekende" boek gekeken en gebaseerd op de aslagerpotten kwam ik uit bij een type V, zoals op blz 60.
niet echt verder gelezen  :-X

grt,
Marcel
V draaistellen zijn er nog maar 6 van (Cec 8524 & Cec 8543 bij de SGB en de Cecr 8553 bij het NSM) en zijn herkenbaar aan hun remreservoirs aan de zijkanten van de draaistellen.

W draaistellen hebben op die plek de remcilinders.

Dit zijn van die dingen waar je soms een reden voor nodig hebt om je in te verdiepen en dan zie je ineens een hoop verschillen  ;)

« Laatst bewerkt op: 08 July 2015, 01:03:36 door Thom »

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: SGB rijtuig mC 9015
« Reactie #19 Gepost op: 08 July 2015, 12:45:46 »
De mC9015 van de SGB heeft deze draaistellen omdat er anders geen plaats is voor de liften. Het centraal remwerk zou in de weg zitten.

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!