Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:35:48
Station Roodeschool door cor_b
Vandaag om 20:29:49
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 20:18:42
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
Vandaag om 20:07:55
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 19:30:54
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Spoor1vogel
Vandaag om 19:26:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 19:12:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:58:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 18:57:40
RhB H0m, Albulisch door Joz
Vandaag om 18:22:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 17:37:23
keerlusproblemen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:06:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 16:56:41
Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5 door martr
Vandaag om 16:10:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 14:31:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:28:36
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Montanbahn
Vandaag om 14:08:08
Roco BR 93 stroomafname door bellejt
Vandaag om 13:38:37
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door wob
Vandaag om 13:18:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:58:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:45:27
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Hollandserhbfan
Vandaag om 12:17:28
onderdeel gezocht voor trix 22707 door bellejt
Vandaag om 11:45:10
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 11:07:19
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door spoorzeven
Vandaag om 10:58:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:54:26
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:33:52
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:27:36
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 09:55:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:22

Auteur Topic: Märklin zet wissel om: focus op kinderen in plaats van bejaarde treinfanaten  (gelezen 16361 keer)

Jurgie

• Offline Offline
Re: Märklin zet wissel om: focus op kinderen in plaats van bejaarde treinfanaten
« Reactie #60 Gepost op: 22 July 2015, 22:27:47 »
Als twaalfjarige ben ik het voor het merendeel eens wat jullie zeggen.
Ik ben over een week jarig en ben dan precies 3 naar bezig met onze mooie hobby.
Veel kinderen uit mijn oude klas waren altijd erg benieuwd als ik weer eens een nieuwe trein liet zien. Een van de jongens heeft zelfs een trein gekregen van zijn ouders. Maar doet daar niks meer mee. En dit komt omdat hij heel erg enthousiast  er over was maar er bijna niks over wist en er geen winkel in de buurt zijn om nieuwe treinen te kopen of rails en een klein ovaal the gaat op een moment vervelen, hierdoor zette hij het aan de kant waardoor hij er nu niks meer mee doet.

Dus ik denk dat als marklin de startsets die in de speelgoed winkels liggen meer rij opties geven en er meer dingen zijn die los verkrijgbaar zijn dat marklin al een heel eind vooruit is want mensen gaan toch wel op internet zoeken naar modeltreinwinkels. Dit is wat ik denk dus als ik het fout heb zou ik het fijn vind en als jullie mij verbeteren.

Jurgie
Testlbaan schaal n analoog zonder topic

Railroadtycoon

• ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Märklin zet wissel om: focus op kinderen in plaats van bejaarde treinfanaten
« Reactie #61 Gepost op: 22 July 2015, 22:33:31 »
 (y)
Kijk, duidelijk. De mening van een (iets oudere) jongere uit de beoogde doelgroep.

Je verwoord precies wat ik bedoel. Belangstelling heeft de meeste jeugd zelf wel, treinen boeien zeker. Maar we (hun ouders dus zeker) laten ze in het meest gunstigste geval, met een gekochte treinset, aan hun lot over.  Treinen is nu eenmaal iets waarbij bijna continu aandacht nodig is om tot een gezonde ontwikkeling te komen. Als ouders er geen kaas van hebben gegeten (en dat kan natuurlijk best) is het zeker verstandig om je, al is het maar voor een tijdje,  aan te sluiten bij een club.

Noodzakelijk is ook de periodieke ondersteuning door het geven van trein gerelateerde kadootjes ed. Dan groeit dat saaie ovaaltje ook tot iets wat boeiend blijft.

Allie
« Laatst bewerkt op: 22 July 2015, 22:35:44 door Railroadtycoon. Reden: tekst toegevoegd »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

S&TL

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 22 July 2015, 22:34:22 »
Hoi Jurgie,

Ik denk dat dat een van de belangrijke punten is waarom men niet met de hobby begint. Het impuls aankoopmoment. De vader/moeder/oom/opa die in de speelgoedzaak de startset koopt.

Blij dat jij in ieder geval begonnen bent en er plezier aan beleeft!  (y)

Vincent

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #63 Gepost op: 23 July 2015, 11:32:57 »
Tijden veranderen,Daarbij hoort ook dat er naar de beginners/jongeren gekeken wordt door Marklin.Ik weet dat de drempel om te beginnen toen ik 16 was bij mij door de hoge prijs bij Marklin en Fleischmann hoog lag.Inmiddels verzamel ik Engelse treinen omdat ik het leuker vind,En als bijkomende plus in mijn ogen een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben...als je een krantenwijk hebt kun je je geen locomotief van 200€veroorloven lijkt mij...dat is denk ik eerder de reden dat jongere mensen geen treinen doen en afhaken voor de hobby.

bij Hornby hebben ze bijvoorbeeld al enkele jaren een Railroad lijn daarbij kosten de lokjes in een iets versimpelde versie niet te veel,Dat zou eerder een idee zijn lijkt mij voor fabrikanten als Marklin..maar dat is mijn idee he?

groet Ray
British Rail diesel Fan

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 23 July 2015, 11:40:46 »
@Ray,

Ook ik heb de weg naar de UK gevonden, na mijn herstart vorig jaar.
Hornby is niet alleen stukken goedkoper met het materieel dan de continentale merken, ook de tools om met DCC te rijden zijn erg prijsgunstig.
Maar de belangrijkste les die we bij de Engelsen kunnen leren is, koop niet alles.
Maak wat je zelf maken kan.

Grzz, Hans

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #65 Gepost op: 23 July 2015, 15:33:04 »
bij Hornby hebben ze bijvoorbeeld al enkele jaren een Railroad lijn daarbij kosten de lokjes in een iets versimpelde versie niet te veel,Dat zou eerder een idee zijn lijkt mij voor fabrikanten als Marklin..maar dat is mijn idee he?
Versimpelde versies van modellen kent Märklin niet (echt). Bij stoom versies met en zonder geluid, maar dat zijn al locs van een paar honderd euro. Märklin heeft echter wel de hobbylijn. O.a. de TRAXX valt daarin. Inmiddels is men in die Hobbylijn wel bezig om dure en minder dure exemplaren uit te brengen, al vind ik de minder dure exemplaren ook nog steeds erg duur, ik kocht ze ooit voor 90 euro per stuk nieuw in de winkel(okee, eerlijk is eerlijk, die zat onder de adviesprijs en die winkel is niet meer), inmiddels is de adviesprijs 139,95. Simpele exemplaren alleen met directe regeling en schakelbare verlichting, uitgebreide versie met geluid e.d. Die is ook 40 euro duurder. Maar dan nog, voor 139,95 koop je wel een mooi gedetailleerde loc van metaal. Als ik me niet vergis is er inmiddels ook een niet hobbyversie op komst met een prijskaartje van 279,95. Ook de Eurorunner heeft dat principe en volgens mij zijn er nog wel meer. Sowieso in de categorie rijtuigen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 23 July 2015, 17:25:17 »
Dapol levert voor de Britse markt leuke goederenwagentjes als goedkope en makkelijk te monteren bouwpakketjes. Ook daar kunnen de "continentalen" van leren.

Grzz, Hans

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #67 Gepost op: 23 July 2015, 22:31:07 »
@Laurent inderdaad maar voor 139,95 koop je zelfs al een digitale pacific lok the flying schotsman met met geluid en dcc  bovendien.Ik vind dan een vergelijkbaar model voor 279,95 te duur persoonlijk he  :) inderdaad koop je nooit of zelden iets tegen adviesprijs doe ik ook niet,maar toch is het prijskaartje vaak 'n reden om iets niet te kopen voor mij.Blijf n hollander he...maar betaalbare treinen houden de hobby levend vind ik...

groet Ray
British Rail diesel Fan