Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:46:56
upload deleten door maartenvdb
Vandaag om 11:46:52
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronald69
Vandaag om 11:46:35
Starter met spoor G door rjr
Vandaag om 11:40:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Show je realistische treinsamenstelling door Benelux795
Vandaag om 11:12:08
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 10:46:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:28:12
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 10:17:58
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:38:18
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:35:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:33:34
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hendrik Jan
15 December 2025, 21:09:22
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
15 December 2025, 20:44:31
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
15 December 2025, 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
15 December 2025, 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
15 December 2025, 19:36:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
15 December 2025, 19:06:33
  

Auteur Topic: New cargo train service between China, Europe opens  (gelezen 3069 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
New cargo train service between China, Europe opens
« Gepost op: 17 June 2015, 09:26:32 »
 The first freight train linking Harbin and Hamburg prepares to depart from Harbin in northeast China's Heilongjiang Province, June 13, 2015. The first freight train linking Harbin and Germany's Hamburg departed from Harbin on Saturday. It runs a course of 9,820 kilometers and is expected to return to Harbin on July 11. (Xinhua/Wang Song)A freight train service between the northeastern China city of Harbin and Europe was launched on Saturday, opening a new trade route between China and Europe.The train left the railway station in Harbin, capital of Heilongjiang Province, at 10 a.m. Saturday, carrying 49 containers of domestic goods such as electronic products and auto parts from northeast and north China, worth 3 million U.S. dollars. During the 9,820-km-long travel, the train will pass Russia and Poland before reaching its destination of Hamburg, Germany, said Tu Xiaoyue, general manager of HAO Logistics Co., Ltd, a joint venture which runs the service.The train will be run once every week and each single trip takes 15 days. It will transport goods from China, the Republic of Korea and Japan as well as European countries such as Germany, Poland, France, Spain and Italy.Several Chinese cities, including Chongqing, Chengdu, Changsha, Hefei, Yiwu and Suzhou, have launched similar freight train services to Europe. Source : china.org
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #1 Gepost op: 17 June 2015, 15:54:28 »
Dat lijkt me toch een flink stuk duurder dan overzee....
Wat is hiervan het business model?

En hoe doen ze dat op het Russische breedspoor?

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8094
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #2 Gepost op: 17 June 2015, 16:01:35 »
Kortere reistijd dan over zee.

En tussentijds overladen op breed/normaalspoor.
Gr.
Eric

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #3 Gepost op: 17 June 2015, 16:04:50 »
Wat dacht je van "schuifassen" a-la Frankrijk-Spanje???
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #4 Gepost op: 17 June 2015, 16:17:20 »
"Schuifassen" alleen bij personen vervoer. Goederen is nog steeds omladen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #5 Gepost op: 17 June 2015, 16:24:15 »
Maar daarmee worden de vervoerskosten per TEU niet lager.
Ik kan me niet voorstellen dat de spoorwegen op prijs kunnen concurreren met de grote containerschepen. Die hebben tegenwoordig 10.000+ TEU aan boord, zodat de prijs PER CONTAINER laag kan zijn.

Dus, wat is het business model?
De snelheid?

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #6 Gepost op: 17 June 2015, 16:51:27 »
Moet wel. Ik heb net voor euro 20,00 electronica in China besteld. Komt met 10 dagen gratis en voor niets. Dus straks gratis en voor niets binnen 5 dagen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2015, 17:54:28 »
Maaar....wat niet is kan altijd nog komen. Even naar Spanje, paar fotootjes nemen en dan maar kopiëren ;D
Chinesen zijn niet voor een gat te vangen. (Daar zijn er trouwens te veel van)

"Schuifassen" alleen bij personen vervoer. Goederen is nog steeds omladen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #8 Gepost op: 18 June 2015, 08:35:58 »
Hoef je niet voor naar Spanje (Al hoewel het best lekker toeven is, kom er net vandaan). Staat in het engels uitgelegd op de wereld wijde webencyclopedie.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #9 Gepost op: 26 June 2015, 12:16:54 »
ik vind het wel gaaf, een goederentrein van China naar Duitsland, is best een eind rijden zegmaar

gr

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: New cargo train service between China, Europe opens
« Reactie #10 Gepost op: 26 June 2015, 14:33:36 »
Ik kan mij herinneren dat er 1 of 2 jaar geleden een proef vervoer is geweest, stond destijds in in van de spoorweg bladen. De reden voor deze trein was om containers met expres vracht sneller van en naar China te krijgen. Gaaf dat het nu werkelijkheid wordt.

Bas

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
1e trein uit China in Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 27 July 2015, 10:21:54 »
Ter herinnering van 17 juni 2015

New cargo train service between China, Europe opens The first freight train linking Harbin and Hamburg prepares to depart from Harbin in northeast China's Heilongjiang Province, June 13, 2015. The first freight train linking Harbin and Germany's Hamburg departed from Harbin on Saturday. It runs a course of 9,820 kilometers and is expected to return to Harbin on July 11. (Xinhua/Wang Song)A freight train service between the northeastern China city of Harbin and Europe was launched on Saturday, opening a new trade route between China and Europe.The train left the railway station in Harbin, capital of Heilongjiang Province, at 10 a.m. Saturday, carrying 49 containers of domestic goods such as electronic products and auto parts from northeast and north China, worth 3 million U.S. dollars. During the 9,820-km-long travel, the train will pass Russia and Poland before reaching its destination of Hamburg, Germany, said Tu Xiaoyue, general manager of HAO Logistics Co., Ltd, a joint venture which runs the service.The train will be run once every week and each single trip takes 15 days. It will transport goods from China, the Republic of Korea and Japan as well as European countries such as Germany, Poland, France, Spain and Italy.Several Chinese cities, including Chongqing, Chengdu, Changsha, Hefei, Yiwu and Suzhou, have launched similar freight train services to Europe. Source : china.org



Donderdagavond 23 juli arriveerde de eerste trein uit China in de Rotterdamse haven. Rangeerbedrijf Rotterdam Rail Feeding zette hem om 21.40 uur neer op het Rail Service Center in de Waalhaven. De goederentrein was op 5 juli 2015 met 80 containers uit
Kumming (Yunnan Province ) China vertrokken. Via Kumming (China) – Zabaykalsk (CH-RUS grens) – Belarus – Brest/Malaszewicze (BY-PLgrens) was de trein dinsdag in Malaszewicze (Polen) aangekomen. Daar zijn de containers overgeladen op wagons van Europese spoorbreedte.
De railoperator voor deze trein - CARGOSPED - heeft inmiddels aangegeven dat het geen eenmalig transport zal zijn. Ook in augustus en september komen een aantal Chinese treinen naar Rotterdam RSC komen.
China heeft een Silk Road Fund opgericht. Dit fonds heeft $ 40 miljard beschikbaar om te investeren in infrastructuur langs de ‘nieuwe zijderoute’ over land naar Europa. Havenbedrijf Rotterdam is blij dat de Chinese treinen nu ook arriveren in Rotterdam. Dat is belangrijk voor de verdere ontwikkeling van Rotterdam als Europees logistiek knooppunt en voor de verdere ontwikkeling van het Rotterdams spoorproduct in het bijzonder. Rotterdam investeert juist in de verbetering van het treinverkeer van en naar de haven. Ook voor het transport met Engeland kan dit extra lading betekenen.
Bron: Havenbedrijf Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.