- zonder meer te monteren
- niet jitteren
- puntstukpolarisatie
- niet te groot
De aansturing van Rosoft had ik al gezien. Goede prijs, goede specificaties, met ingebouwde puntstukpolarisatie, prima. Er wordt geloof ik een servo bijgeleverd, dus ik kan altijd een setje bestellen om te proberen.
Ik heb alleen niet onmiddellijk een beeld hoe een dergelijk servo wordt ingebouwd. Dus even rondgezocht en ik kwam er achter dat veel mensen zelf wat verzinnen, zoals Ronald heeft gedaan. Dus met wat houtjes of een profiel of wat dan ook. Daaruit volgde de nieuwsgierige vraag of er ook fabrikanten waren die een dergelijk servo montageklaar leveren. Dus dat je het servo even gemakkelijk onder een wissel zet als bijvoorbeeld een Tortoise, zonder eerst zelf allerlei hulpstukken te fabriceren.
De rest van de wensen is aanvullend: geen gejitter en klein genoeg om geen ruzie te krijgen met mijn vijf ringleidingen die ongeveer 5 cm onder de plaat lopen
Het werkt prachtig, storingsvrij, blijft staan als de spanning uitvalt.
Bij de aansturing direct met een veerestaal naar de wissel heeft bij ons een verhoging van de slijtage van de servo gehad (tandwielen slijten op een punt enorm hart) wissels gaan bij ons misschien wel vaker om als op een thuisbaan maar je kunt er rekening mee houden dat ze eerder overleiden de servo`s, ze zijn niet duur maar toch je moet weer onder de baan om hen te vervangen en het komt altijd op een ongelegen moment.