Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Märklin 2025 door Arjen B.
Vandaag om 08:12:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 08:12:00
Tankinstallaties voor dieseltreinen door spoorijzer
Vandaag om 08:07:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:29:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:28:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:25:23
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:57:10
Kalkwagens van NS door MOVisser
Vandaag om 00:10:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 00:00:52
Roco NS plan V door Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
  

Auteur Topic: Langs de Moezel  (gelezen 5680 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12512
    • sleutelspoor
Langs de Moezel
« Gepost op: 02 June 2015, 20:29:05 »
Ik heb een paar dagen in Punderich aan de Mosel gestaan en zag daar een keur van materiaal voorbij komen. Oud, maar ook veel nieuw waarvan een wit treinstel het meest op viel.

Ik dacht CFL op een van de treinstellen (dubbeldekkers) te lezen, maar CFL is toch Luxumburg??

Uitsnede

De linker kan ik niet thuis brengen

Nogmaals op het viaduct

Ook deze was nieuw voor mij.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Langs de Moezel
« Reactie #1 Gepost op: 02 June 2015, 21:18:07 »
Aan de CFL KISS (dubbeldekker) hangt een FLIRT3 van DB Regio (Rheinland Pfalz). CFL komt wel vaker de grens over op de Moselbahn, tot Koblenz aan toe als ik me niet vergis.

De onderste is een Regio-Shuttle RS1 van Rhenus Veniro die de Moselweinbahn exploiteerd.

Al deze treinen zijn overigens geleverd door Stadler.
***** ****

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12512
    • sleutelspoor
Re: Langs de Moezel
« Reactie #2 Gepost op: 02 June 2015, 21:57:52 »
Dde bovengenoemde treinstellen waren op een enkele uitzondering na de enige die ik in die drie dagen voorbij heb zien komen. Getrokken treinen, zoals vorig jaar nog te zien, heb ik niet meer waargenomen.
« Laatst bewerkt op: 02 June 2015, 22:07:07 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Langs de Moezel
« Reactie #3 Gepost op: 02 June 2015, 22:53:03 »
Ik wel, in het hemelvaartweekend. (getrokken treinen dus) Maar ik was in een auto-gerelateerd gezelschap, dus niks aan treinen gedaan. Dat malle ding van je onderste foto heb ik ook gezien. Ik zat in die andere bocht, Traben-Trarbach.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Langs de Moezel
« Reactie #4 Gepost op: 02 June 2015, 22:58:26 »
De getrokken treinen zijn per nieuwe dienstregeling 2014/15 komen te vervallen. Al waren er dat in de laatste maar 2 of 3 treinen per dag per richting. Daarvoor rijdt nu CFL samen met DB samen een IC dienst met deze combinatie. Dat zijn ook maar 3 treinen per dag per richting.  Verder rijdt er nog een stoptrein dienst van DB met van die hamsterachtige treinstellen.

Dat kleine dieselstel pendelt tussen Bullay en Traben Trabach.

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: Langs de Moezel
« Reactie #5 Gepost op: 02 June 2015, 23:00:09 »
De CFL Kiss stellen (8 stuks) zijn speciaal besteld voor de dienst Luxembourg-Trier-Koblenz. Ze zijn vorig jaar in dienst gekomen.
« Laatst bewerkt op: 02 June 2015, 23:05:36 door Ed van Mierlo »

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1026
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Langs de Moezel
« Reactie #6 Gepost op: 02 June 2015, 23:07:37 »
Getrokken mat voor reizigersdienst is beëindigd sinds invoering nieuwe dienstregeling. Van DB is het naar Süwex gegaan wat echter een onderdeel van.... DB is  :o De 5-delige witte treinstellen rijden van Koblenz naar Trier gecombineerd met de 3-delige dubbeldekkers van inderdaad de CFL uit Luxemburg. Samen vormen ze zo de sneltreinen op dit traject. Na Trier rijdt de Süwex door naar Saarbrücken (en verder) en de CFL rijdt....naar Luxemburg. Dit ivm het opheffen van de IR-treinen van de DB die van Luxemburg naar Koblenz en verder reden.  Saai, misschien, maar de combinatie enkel-dubbeldeks in 1 trein is uniek evenals de samenwerking "privaat"-"buitenlandse spoorwegmaatschappij". Voorbeeld voor velen, zou ik zeggen. Deze dienst rijdt elk uur. Enige treinen van/naar Luxemburg en Wittlich rijden nog met de 4000-den van de CFL en hun dubbeldeksrijtuigen. De stoptreindienst tussen Koblenz en Trier rijdt nog steeds met rode DB-treinstellen, nu type "Hamster" (442, meestal in 4-delige variant)

Het traject langs de Moezel blijft toch interessant vanwege, als je ze tenminste tegenkomt, de vele goederentreinen van de diverse maatschappijen.

Laatste nieuws in deze omgeving: De CFL gaat met een 2e serie KISS-en een regionale dienst Wittlich - Trier West (dus aan de andere kant van de Moezel!!) - Wasserbillig - Luxemburg - Dommeldange rijden. Als de stellen er zijn en de haltes bij Trier klaar zijn, vanaf waarschijnlijk dec 2016. De CFL kijkt dus ook over de grens om daar diensten te rijden.

Groet,
Raymond, die precies op een stakingsdag in Trier was om die opmerkelijke combi vast te leggen. Niet gelukt dus (kon geen andere dag plannen) en dus mag jij blij zijn dat jij het wel hebt....  (y)
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12512
    • sleutelspoor
Re: Langs de Moezel
« Reactie #7 Gepost op: 02 June 2015, 23:25:13 »
Goederentreinen genoeg gezien. Zag buiten de witte treinen 2 x per dag het viertje en 1 x  per dag het tweetje voorbij komen.

4-tje

2-tje

en als toetje kwam deze enige getrokken trein voorbij. Die in de avond was een verrassing en het was al te donker om hem op de plaat te zetten.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7172
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Langs de Moezel
« Reactie #8 Gepost op: 02 June 2015, 23:35:29 »
Lekker met de camper op pad?
Het fotopunt komt me bekend voor, stond daar 3 jaar terug op de Wohnmobilstellplatz.

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12512
    • sleutelspoor
Re: Langs de Moezel
« Reactie #9 Gepost op: 02 June 2015, 23:47:40 »

Mooier kan je niet staan ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12512
    • sleutelspoor
Re: Langs de Moezel
« Reactie #10 Gepost op: 03 June 2015, 12:12:54 »
Hieronder laat ik zien wat er op zondag en maandag zoal tussen een uur of tien s' morgens en tot donker worden te zien was. Ik heb de uur en halfuur dienst er tussen uit gelaten.























Maandag





















Voor goede laatste plaatjes was het eigenlijk al te donker.


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

JvE

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: Langs de Moezel
« Reactie #11 Gepost op: 03 June 2015, 12:21:10 »
Mooie plaatjes.

Zoiets had ik ook voor ogen voor m'n modelbaanontwerp. Zo'n tunnel als op onderste foto is goed te gebruiken om je trein te laten verdwijnen, achter de berg terug te laten rijden en dan aan de andere kant van de baan weer tevoorschijn te laten komen (ook uit een tunnel bijv.

Idd. jammer dat er in Duitsland bijna geen getrokken treinen meer rijden. Lang leve de modernisering... :'(
« Laatst bewerkt op: 03 June 2015, 12:24:12 door JvE. Reden: Aanvulling »
Groetjes,
John

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Langs de Moezel
« Reactie #12 Gepost op: 03 June 2015, 20:02:35 »
Mooi daar. Ik heb daar ook eens aan de Moezel gezeten. Ideaal. Vrouw blij, omdat ze lekker aan het water zit en de mannetjes blij omdat er zoveel treinen rijden.
Als je volgende keer de kans hebt moet je eens onder de bogen door vlakbij de tunnelingang (volgens mij zie ik het hekje van het pad vlak onder de loc. die de autotrein trekt). Dan kom je vlakbij de tunnelingang uit. Dan heb je ook een mooi zicht op het viaduct.

Etienne

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12512
    • sleutelspoor
Re: Langs de Moezel
« Reactie #13 Gepost op: 03 June 2015, 20:29:01 »
Je bedoeld dit?? ;)





 ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Langs de Moezel
« Reactie #14 Gepost op: 03 June 2015, 22:20:27 »
Inderdaad. Dat lijkt er verdacht veel op ;D

Etienne


« Laatst bewerkt op: 04 June 2015, 19:32:05 door Wes Kraaijeveld. Reden: Link naar afbeelding(en) aangepast »