Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:06:26
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 19:03:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:57:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:53:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jan Bennink
Vandaag om 18:31:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door klusser
Vandaag om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
  

Auteur Topic: Historisch verantwoorde modellen of niet?  (gelezen 15342 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5548
  • Team Mitropa
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #60 Gepost op: 22 May 2015, 23:19:16 »
Zeg Piet,
Mag ik vragen waarom de keuze op Marklinrails is gevallen?
Als je Nederlands georienteerd rijdt vind ik dat onlogisch.
Bijna al het Nederlandse materieel is gelijkstroom.

gr Jan
« Laatst bewerkt op: 23 May 2015, 00:12:06 door roadster36 »

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
  • Forum lid sinds December 2007
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #61 Gepost op: 23 May 2015, 01:24:23 »
Nou dat is historisch gegroeid, Jan.
Mijn allereerste baan in 1966 was een Marklin baan met M-rails.
En toen ik eind 2000 weer opnieuw begon ben ik lekker de bekende weg gaan volgen.
Voordeel, geen gezeur met keerlussen, puntstuk isolatie en gergelijke.
Maar ik heb ook een N baantje en een tram H0 baan die zijn twee rail.
Dus het één sluit het ander niet uit.
En er is ook heel veel 3rail Nederlands materieel, inmiddels.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9395
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #62 Gepost op: 23 May 2015, 01:49:55 »
Lekker, sleep je dus historisch wat tussen de rails terwijl dat historisch nergens te vinden is...grootste euvel van M'ers, heb in de loop der jaren zoveel verzameld dat ik er zonder verlies geen afstand van kan doen. Daarom blijf ik maar bij de scherpe hoeken terwijl ik wel over een wit . geel of blauw lampje ga liggen zeuren bij een Artitec..pfffffffffffffffffffffff wat een gejammer om niets,,

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #63 Gepost op: 23 May 2015, 17:50:50 »
Voordeel, geen gezeur met keerlussen, puntstuk isolatie en gergelijke.
En daar zijn al zo lang prima oplossingen voor. Kunnen we zo langzamerhand wel scharen onder de categorie non argument van hier tot Tokyo  :-X

En dan klagen over historisch correct omdat de trekkracht niet je van het is of de kleur van een ledje  ???
Maar wel met pukkeltjes tussen de rails rijden.
Schiet mij maar lek  ::)
Gr.
Eric

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2947
  • Duitsland TP III/IV
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #64 Gepost op: 23 May 2015, 19:03:05 »
En niet alleen pukkeltjes maar wat dacht je van het rijden met de M Rails?
Hier haalt niemand het in z'n hoofd om met de oude Lima Rails te rijden maar de verstokte Marklinist blijft maar met die oude zooi rijden en het liefst met railplannen uit de marklinboeken.
En maar rondjes jakkeren.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #65 Gepost op: 23 May 2015, 19:13:25 »
Nou... de discussie lijkt te ontaarden in de overbekende strijd Märklin <-> rest van de wereld.
Laten we het houden op het al dan niet natuurgetrouwe van Artitec DE I & II

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #66 Gepost op: 24 May 2015, 11:55:16 »
Zijn we gauw klaar. Die zijn al met al aardig natuurgetrouw. ;D (y)
Gr.
Eric

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Historisch verantwoorde modellen of niet?
« Reactie #67 Gepost op: 24 May 2015, 14:03:51 »
Ik rij geen Marklin, maar die nieuwe rails zonder bedding van Marklin zijn toch wel aardig. Ken ze van Railclub Utrecht. OK, Peco is nog mooier, maar daar kun je ook Puco's instoppen.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden