Ik neig zelf naar Piko, ik lees weinig over kwaliteisproblemen ..........................De 100% China merken als ESU, Brawa of Liliput wil ik in ieder geval links laten liggen ook al ziet het er vaak wel mooi uit.
Piko laat tegenwoordig ook alles uit China komen toch? Ze hebben in ieder geval een fabriek gebouwd daar en zijn als een van de weinige nog niet bezig met het terughalen van productie.
Wat betreft mijn keuzes voor rails: Peco, Piko of Rocoline, is daar nog iets op aan te merken? Of eventueel K-rails als het toch Märklin zou worden?
Het valt dus blijkbaar wel mee met de kwaliteit van modeltreinen. Ook ben ik me er van bewust dat de negatieve ervaringen van een product uitvergroot worden op internet en over sommige merken zoals Piko heb ik, afgezien van het gebrek aan detail van sommige modellen, vrij weinig negatiefs gelezen.
Ik ben vorige maand op Intermodellbau geweest en op een lokale modelspoorbeurs dit jaar maar gezien de toch best wel hoge prijzen van modeltreinen ben ik niet spontaan tot een aanschaf overgegaan zonder me eerst goed te willen informeren. Wat tweedehands betreft, ik vind het lastig te beoordelen wat goed is.
Het blijft zonde dat een stukje Duitse speelgoedgeschiedenis verdwenen is.