Doel:€250.00
Donaties:€95.00

Per saldo:€-155.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin 2019 door Falcon10
Vandaag om 18:06:10
Sonderzug van Centralbahn brandt deels uit door Remunj
Vandaag om 17:52:46
Haperende locomotief (spoor G) door EddyK
Vandaag om 17:46:08
Westlandbaan door Edsko Hekman
Vandaag om 17:44:39
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Marc tramt
Vandaag om 17:34:47
Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen.. door martijn v m
Vandaag om 17:30:16
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 17:21:46
Baanplan voor herbeginner met een Fleischman H0 door erikkral
Vandaag om 17:16:38
Bouw GTMK kolenwagen (Spoor 0) door peterha
Vandaag om 17:15:52
Blindegeleidetegels, vanaf wanneer gebruikt op de perrons? door tijgernootje
Vandaag om 16:58:39
Wissel vastgelijmd na ballasten door Stuurman Wil
Vandaag om 16:56:55
Z21 programmeerspoor, gaat hoofdspoor uit bij locadres lezen? door MdBruin
Vandaag om 16:40:28
De opdracht voor de fotowedstrijd voor augustus/september: elektrische treinen door Bob R.
Vandaag om 16:00:57
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 15:54:24
Bröckenbahn door tijgernootje
Vandaag om 15:40:39
Oude Fleischmann meuk en curiosa door gdh
Vandaag om 15:27:33
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:56:34
NS modelbaan Hoekdam H0 door Floris
Vandaag om 14:46:01
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door Coen Burki
Vandaag om 14:13:23
Draaistellen 1 op 1 gevonden. door zuylen
Vandaag om 13:37:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald1974
Vandaag om 13:24:07
BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus door Post49
Vandaag om 13:11:49
Station Rekerdam door NS264
Vandaag om 12:55:56
Engelse wissel aansluiten door Jaap de Rijke
Vandaag om 12:55:29
Instap 2-rail H0, digitaal door Dewey
Vandaag om 12:33:02
Raadplaatje door Martin Hornis
Vandaag om 12:24:30
Roco z21 start + Halling tram door Remunj
Vandaag om 12:16:09
Beursbaan H0 150x40 DSB - Spodsbjerg Havn door Eegtrain
Vandaag om 12:15:47
BMB-deelname aan overige rijdagen of evenementen door Eegtrain
Vandaag om 12:11:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:03:45
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 339785 keer)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1250
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3750 Gepost op: 04 oktober 2019, 23:50:21 »
Lijkt me idd leuk!

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3751 Gepost op: 05 oktober 2019, 10:17:28 »
Zou kunnen, maar dan moet ik er ook twee keerlusmodules op zetten.
Voorlopig dus even niet, maar het kan altijd nog.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3752 Gepost op: 06 oktober 2019, 20:45:31 »
Leen, ga je er ook twee wissels op zetten zodat we meteen een inhaal/opstelspoor hebben?
Om een inhaalspoor te kunnen maken heb ik naast een tweede keerlusmodule ook nòg een gebogen wissel (SL-E 187) nodig en die heb ik niet. Laten we eerst maar eens kijken hoe het nu bevalt. Ook de keerlusmodule heb ik nog niet kunnen vinden.  :'( Hij zal best wel ergens zijn.

Vanmiddag wel even gepast hoe ik uitkom met een SL-E 186 gebogen wissel. Nou, dat viel niet tegen. Er komt nu dus aan één kant een wissel, een trailing point. Vanaf het opstelspoor kun je dan net als eerst weer direct het hoofdspoor oprijden, maar als je vanaf het hoofdspoor het opstelspoor op wil rijden, dan moet je er eerst voorbij, het wissel omzetten, en er dan achteruit in rijden. En dan natuurlijk opnieuw het wissel omzetten.  :police: De keerlussectie wordt nu een aardig stukje langer dan voorheen, nl. bijna 3,5 meter.
De kwartbogen zijn van 8mm en de spltsing is van 12mm triplex. Op de ene helft van de verbindingsplanken moet ik dus 4mm triplex plakken om dat gelijk te krijgen. Dat heb ik eerst gezaagd, even in elkaar gezet, geïnspecteerd en daarna goedgekeurd. Het staat nu te drogen. Bovendien gelijk nog maar even een paar korte stelpootjes met 60mm stelhoogte in elkaar geplakt.

Hebben we nu ineens drie keerlussen? Nee, dat niet, maar we hebben er wel alle spullen voor. Van de vier kwartbogen die we als hoekbak gebruiken kunnen er nu twee in deze keerlus gebruikt worden, maar helaas slechts één tegelijk. Er doen dus altijd drie bogen niet mee, tenzij we ze als hoekbak gebruiken. We moeten de komende tijd maar eens kijken hoe wenselijk het is dat we deze bogen ook in een keerlus kunnen gebruiken en of we meer dan twee keerlussen nodig hebben. Het kan nuttig zijn om een extra stel keerlussen ergens anders op te slaan voor als er bijv. een calamiteit is of als je op twee plekken tegelijk wil rijden.

Leen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3413
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3753 Gepost op: 07 oktober 2019, 10:13:20 »
Ha Herman!

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3754 Gepost op: 07 oktober 2019, 10:24:53 »
 ???

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3755 Gepost op: 07 oktober 2019, 12:05:53 »
Om een inhaalspoor te kunnen maken heb ik naast een tweede keerlusmodule ook nòg een gebogen wissel (SL-E 187) nodig en die heb ik niet..............Ook de keerlusmodule heb ik nog niet kunnen vinden.  :'( ..............

De keerlusmodule is teruggevonden, en zelfs een SL-E 187! (y) Geen idee dat ik die nog had! Maar ik heb geen tweede Dual Frog Juicer, dus laten we eerst maar eens kijken hoe het als opstelspoor bevalt.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2019, 15:12:06 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3756 Gepost op: 07 oktober 2019, 20:45:51 »
Vandaag de zijkanten op de splitsingssegmenten geplakt en gespijkerd. Het staat nu te drogen:


Leen.

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1066
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3757 Gepost op: 07 oktober 2019, 23:49:14 »
Citaat
Hij is er! Het eerste engineering prototype van de Accurascale Deltic.
https://youtu.be/gsLQp93Y71o
Ed


Indrukwekkende loc Ed, zeg ik als die-hard kleine stoomlocjes liefhebber. Die zou ik misschien ook wel wel willen hebben. Zou ik dan toch ergens een diesel hersenceldingetje hebben? Zal toch niet? Nah...

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3758 Gepost op: 08 oktober 2019, 21:21:23 »
Zal ik zaterdag maar vast een Deltic meenemen?

Leen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk


Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1066
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3759 Gepost op: 08 oktober 2019, 23:12:10 »
 ;D ;D  het moet eerst even indalen ... maarrrrr als ik die nieuwe Hornby rijtuigen zie vrees ik dat daar de knaken heen gaan  ;)

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9363
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3760 Gepost op: 09 oktober 2019, 20:35:26 »
De keerlus is nu bijna technisch gereed:


Leen, ga je er ook twee wissels op zetten zodat we meteen een inhaal/opstelspoor hebben?

Ja, er zitten nu al wel twee wissels in met twee parallelle sporen, zodat we evt. een inhaalspoor kunnen maken, maar ik heb nog geen tweede keerlusmodule. Bovendien moet daarvoor de bedrading van de belendende boog ook aangepast worden. Voor a.s. zaterdag kan het binnenste spoor dus helaas alleen als opstelspoor gebruikt worden. Hiervoor zal nu nog misschien af en toe een duwtje nodig zijn.
Aan de keerlus moeten nog zes draadjes gemaakt worden t.b.v. de buurbakken, vier t.b.v. de frog juicers en zes t.b.v. de keerlusmodule. De frog juicers en keerlusmodule moeten ook nog aan de bakken bevestigd worden. Dan is het hoofdspoor gereed om bereden te worden en kan het op- en afrijspoor als zodanig gebruikt worden,
De keerlussectie wordt nu ruim 3m50. We kunnen dus op dit type keerlus met langere treinen (met stroomafnemers) rijden dan de 2m65 van ons oude type keerlus.
De extra BB is ook niet meer nodig: de keerlussplitsing kan op elke standaard BB aangesloten worden.

Op het eerste gezicht lijkt de keerlus een flink stuk groter dan de oude, maar dat is gezichtsbedrog. De radius is even groot want we gebruiken er dezelfde bogen voor. Ook de lengte (ca. 2m30) blijft ongeveer even groot.
De splitsing is opgedeeld in twee tostibakken. Nog wel even kijken hoe die netjes vervoerd kunnen worden.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2019, 21:57:53 door St00mboy »

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1250
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3761 Gepost op: 09 oktober 2019, 22:47:58 »
Suc6 en veel plezier jongens!
Den dezen gaat den Konijnenpijp door voor een dagje...

http://www.ukmodelshops.co.uk/events/19708-StMichaelandAllAngelsChurchExhibition


Gr,
jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
  • BMB
    • Mijn Flickr pagina
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3762 Gepost op: 09 oktober 2019, 22:58:50 »
Dat ziet er allemaal netjes uit, Leen.
Komend weekend maar eens even goed testen.

Werner
Tregonissey Dries, China clay in Cornwall (1/76).

Mijn Flickr-pagina

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 281
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3763 Gepost op: 10 oktober 2019, 00:01:02 »
Leen, ik ben heel benieuwd, Chapeau !!

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1250
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3764 Gepost op: 10 oktober 2019, 15:54:03 »
Lijkt me visueel toch wel mooier dan de huidige keerlussen.  (y)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal