Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Montanbahn
Vandaag om 13:44:26
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 13:21:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Montanbahn
Vandaag om 12:12:43
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Artitec vierdeurs stalen D door sneek
Vandaag om 10:03:38
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
  

Auteur Topic: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016  (gelezen 5453 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
« Reactie #15 Gepost op: 24 April 2015, 11:04:11 »
Gaat dus o.a. om aanvulling van de SLT's.
De korte SLT bestaat uit 4 bakken (bakjes eigenlijk) maar de nieuwe Sprinters uit drietjes en viertjes.
Heeft een viertje van de de nieuwe sprinter straks ongeveer de capaciteit van een SLT zesje?
Vr. groeten,
Bob

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3186
    • SpoorObjecten
Re: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
« Reactie #16 Gepost op: 24 April 2015, 12:46:56 »
Kijkend naar de artist impression, 2 deuren per bak terwijl de SLT voor de kopbak maar 1 deur had.... denk ik dat er niet veel in het 3tje past kwa zitplekken (let op: er zit ook nog een wc in)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26707
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
« Reactie #17 Gepost op: 24 April 2015, 12:50:20 »
(let op: er zit ook nog een wc in)
Dan mogen we het dus een trein noemen, en geen tram of metro. 8)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
« Reactie #18 Gepost op: 24 April 2015, 22:29:21 »
Kijkend naar de artist impression, 2 deuren per bak terwijl de SLT voor de kopbak maar 1 deur had.... denk ik dat er niet veel in het 3tje past kwa zitplekken (let op: er zit ook nog een wc in)
Dit lijkt me duidelijker rekenen dan met deuren;

Citaat
The four-carriage trains are equipped with 32 seats in first class, 170 seats in second class,
12 tip-up seats and 26 handholds; the three-carriage trains have 32 seats in first class, 114 in
second class, 12 tip-up seats and 20 handrails.
« Laatst bewerkt op: 24 April 2015, 22:43:17 door Thom »

Jurgie

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
« Reactie #19 Gepost op: 24 April 2015, 23:00:15 »
Het flirt model is echt mooi :) daar word ik vrolijk van.

Jurgie
Testlbaan schaal n analoog zonder topic

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
« Reactie #20 Gepost op: 24 April 2015, 23:26:23 »
Dus Stadler-3:
1e 32
2e 114

Stadler-4:
1e 32
2e 170

SLT-4:
1e 40
2e 144

SLT-6:
1e 68
2e 208

Conclusie de Stadlers zijn dus iets kleiner qua zitplaatsen