Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:17:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
erik1
Vandaag
om 16:14:43
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Rocky Rail 6400
door
Biesje
Vandaag
om 16:11:17
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
Raadplaatje
door
Bob11
Vandaag
om 14:29:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Railpassie
Vandaag
om 14:25:29
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Sikje 225
door
Eric B
Vandaag
om 13:49:47
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Locatie van foto gezocht
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
shay59
Vandaag
om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 11:16:52
Lima IRM pimpen
door
Railpassie
Vandaag
om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar
door
HeRo
Vandaag
om 09:05:42
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:33:53
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's (gelezen 3500 keer)
Coen Burki
Offline
Berichten: 754
Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Gepost op:
29 March 2015, 13:17:38 »
Beste forumlezer,
Ik heb op een Roco 2400 aan de voor- en achterzijde de voor Roco kortkoppeling bestemde Krois automatische koppeling gemonteerd.
Deze koppelingen heb ik onder Aux 1 en 2 ingedeeld.
De decoder heb ik voorzien van een Aux 3/4 versterker waarop rangeer- en 3e lichtsein zijn ingedeeld.
Ik ben nu bezig de koppelingen af te stellen met mijn ESU lokprogrammer.
Wie kan mij helpen met of aan de CV 246;247 en 248 instellingen? Ik moet volgens mij tevens een combinatie maken met voor- en achteruit stand bij functie mapping.
Alvast bedankt,
Coen.
«
Laatst bewerkt op: 29 March 2015, 16:40:42 door Bert van Gelder
»
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1941
Re: Krois koppeling/ESU Lopi 4.0
«
Reactie #1 Gepost op:
29 March 2015, 15:58:14 »
Hallo Coen,
Ik heb voor mijn 363 de volgende instellingen gebruikt. Let er daarbij op dat de Kroiskoppelingen beide op AUX1 zitten. Voor wat betreft de pulslengte en de koppelfunctie moet je dezelfde instellingen kiezen voor F2. De aan- en afrijdinstellingen gelden in zijn algemeenheid.
DB Bedrijfsloc 363 006-6 Roco 6337
ESU 54611 Lokpilot 4.0
28 stappen
Decoder adres 63
Virtueel Twin Center adres 363
Maximum snelheid voorbeeld: 60km/uur
Maximum snelheid 363: 59 km/uur
Op F1 zit Kroiskoppeling aan beide zijden
Op F2 zit Rood knipperlicht op het dak
CV Instellingen:
CV3 = 2
CV4 = 2
CV5 = 32
CV6 = 12
Kroiskoppeling:
CV246 = 30 (Rijsnelheid bij het ontkoppelen)
CV247 = 40 (Tijd voor rijden van de trein af)
CV248 = 20 (Tijd voor rijden naar de trein toe)
CV275 = 28 (Ontkoppelingsfunctie)
CV277 = 8 (Schakelpuls van 8 * 0,4096 = 3,2768 sec)
Knipperlicht:
CV112 = 20 (Knipperfrequentie 20 * 0,0625 sec = 1,25 sec)
CV283 = 12 (Functie AUX2 op knipperen)
CV287 = 128 (LED-Mode)
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Coen Burki
Offline
Berichten: 754
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #2 Gepost op:
29 March 2015, 23:33:52 »
Beste Dirk,
Dank voor je info.
Ik zie dat ik een fout met het aansluiten van de koppeling aan Aux1 en 2 heb gemaakt.
Morgen ben ik vrij en ga ik dit herstellen door beide koppelingen aan AUX 1 aan te sluiten en daarna ga ik dan jouw CVwaardes invoeren en testen.
Het resultaat meld ik dan.
Groet,
Coen.
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1941
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #3 Gepost op:
30 March 2015, 14:45:27 »
Hallo Coen,
Je hoeft beide Kroiskoppelingen niet per sé op één uitgang te zetten, zoals ik heb gedaan. Eén koppeling op AUX1 en één op AUX2 werkt ook prima. Het voordeel is dan dat je beide koppelingen apart van elkaar kan laten werken. Je moet dan alleen ook AUX2 configureren voor de koppelingsfunctie en de pulslengte. Dat betekent CV283 op 28 (Ontkoppelfunctie) en CV285 op 8 (Pulslengte 3,3 sec). Ik hoor graag of het bij je gaat werken zoals de bedoeling is.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Coen Burki
Offline
Berichten: 754
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #4 Gepost op:
30 March 2015, 15:16:37 »
Beste Dirk,
Zie bij de koffie jouw mail.
Zojuist beide koppelingen op Aux.1 aangesloten. Jouw CV instellingen ingevoerd en.......het werkt en toen was er dus koffie!
Ik heb de overgebleven uitgang Aux.2 gebruikt voor extra verlichting voor Lsein. Deze had ik eerst voor beide zijde aangesloten op Aux.4. Nu kan ik beide zijde apart schakelen. Ik laat het dus zo.
Nog een opmerking.
Destijds bij de presentatie op Intermodellbau in Dortmund reed de lok voor het ontkoppelen minimaal terug om de spanning van de koppeling te halen. Men gebruikte toen wel een andere decoder n.m.l. van CT Elektronik ( Tran.) de DCX70. Zou deze extra aktie in deze decoder geprogrammeerd zijn?
Ik heb toen zo'n decoder meegekocht maar niet gebruikt omdat mijn meeste loks met Esu decoders zijn uitgevoerd. De Tran heeft maar 2 extra uitgangen en kan niet worden uitgebreid met 2 extra uitgangen.
Over 2 weken ga ik weer naar Intermodellbau in Dortmund. Ik zal dit daar eens navragen. Misschien heeft men wel e CV instellingen voor ESU decoders.
Groet,
Coen.
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1941
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #5 Gepost op:
31 March 2015, 17:29:59 »
Hallo Coen,
Goed te horen dat het werkt.
De meeste moderne decoders hebben wel een of andere instelling die zorgt voor het terugrijden tijdens het ontkoppelen. Ik weet zo niet of dat bij de Tran DCX70 instelbaar is. Dat is natuurlijk wel na te vragen. Veel plezier op Inter Modellbau. Het is al wel zo'n 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik woonde toen in Apeldoorn en dat niet al te ver weg.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's