"waar 2 ruzie hebben hebben 2 schuld"
Vreemd, heb toch regelmatig met eigen ogen kunnen zien en vernomen dat communicatie naar reizigers zeer slecht is. Het gaat ook vaak goed, laten we dat ook niet vergeten. Maar helaas ook, met eigen oren kunnen horen, dat mede reizigers niet tevreden zijn met de ontvangen informatie of via de tv. (...)En ja, te weinig informatie lokt idd irritaties uit. Je zou optijd ergens moeten zijn, vliegtuig moeten halen etc. Een bekende dooddoener, moet je optijd weggaan, kan hier als antwoord gegeven worden. Probeer het je maar eens voor in te leven. De ene heeft een korter lontje dan de andere. Cultuur verschillen etc. En een ongepast antwoord kan dan zomaar het vonkje zijn.
Helaas had ik ook een minder goede kant meegemaakt. (...) Maar vanaf dat moment tot op de dag van vandaag heb ik een gruwlijke hekel aan S&V wegens dit voorval, want ondanks de ongeldigverklaring kreeg ik mijn oude kaart niet terug.
Ook ik reis regelmatig met de trein en de keren dat ik een conducteur zie is alleen bij het sleutelen. Soms controleren ze maar heel vaak niet en duiken ze meteen terug in de 1e klas, HC-hok, niet bediende en soms de bediende cabine in. En dan vind ik dat je het zwartreizen uitlokt. De poortjes sluiten helpt in mijn ogen ook niet volledig, loop maar eens heel kort achter je voorganger en je bent binnen. In heel de plaats waar ik woon, heeft maar een van de stations poortjes. De rest kun je gewoon komen. MVG, Hielke1501