Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 00:17:32
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Hans1963
08 October 2025, 22:18:48
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door bask185
08 October 2025, 22:13:17
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
08 October 2025, 21:43:30
Project X...... door Ivo tB
08 October 2025, 21:32:27
C12c rijtuig door roco
08 October 2025, 21:12:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Cc72000
08 October 2025, 20:48:54
Raadplaatje door chrvdv37402
08 October 2025, 19:49:55
info gezocht over ETS aandrijfunits door Pauldg
08 October 2025, 19:41:05
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
08 October 2025, 19:19:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
08 October 2025, 19:11:06
De prachtige reeksen van Bemo door Ronald Halma
08 October 2025, 19:05:14
Station Roodeschool door Torikoos
08 October 2025, 19:05:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
08 October 2025, 18:40:14
Show je werkplek door Sven
08 October 2025, 18:38:09
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door prutser
08 October 2025, 18:16:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 October 2025, 17:33:41
Modelbaan Beltheim. door Paul1969
08 October 2025, 17:01:07
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
08 October 2025, 16:20:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
08 October 2025, 16:10:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
08 October 2025, 15:47:37
Tsjechische Sikken door maartenvdb
08 October 2025, 15:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
08 October 2025, 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
08 October 2025, 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door klusser
08 October 2025, 15:07:35
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
08 October 2025, 15:01:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
08 October 2025, 14:39:38
't Boemeltje door RobVille
08 October 2025, 13:59:16
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
08 October 2025, 13:40:07
  

Auteur Topic: Keerlus in volle zicht  (gelezen 5137 keer)

Erwinmk

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
    • Baanplan Ruhrgebied
Keerlus in volle zicht
« Gepost op: 07 March 2015, 10:44:03 »
Wat vinden jullie ervan om een keerlus op het hogere niveau in het volle zicht te leggen?

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #1 Gepost op: 07 March 2015, 10:55:29 »
Wat wij ervan vinden is niet zo belangrijk, wat belangrijk is wat jij er zelf van vind, het is tenslotte jouw baan.

Groetjes
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #2 Gepost op: 07 March 2015, 10:59:04 »
M.i. niks. Het is maar wat je wilt suggeren met je baan. In het eggie zijn ze erook, zowel normaal spoor (omgeving Karlsruhe) als smalspoor (Harz, DDR???).

Marius.
Marius

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1208
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #3 Gepost op: 07 March 2015, 11:42:02 »
ach, er is altijd wel een 1op 1 voorbeeld te vinden

http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=8754

oranda-jin

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #4 Gepost op: 08 March 2015, 10:44:52 »
Gruezi !

Wat vind je van de driekwart keerlus van de Lötschbergbahn bij het station Blausee-Mitholz ?
De tweede keerlus ligt wel in een tunnel.

Grtn, Hans

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #5 Gepost op: 08 March 2015, 11:18:33 »
om precies te zijn: de keerlus van de HSB ligt in Stiege,
bv duidelijk te zien op google maps

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10755
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #6 Gepost op: 08 March 2015, 11:35:17 »
Het ligt er heel erg aan wat voor treinen je over laat rijden. Bij een tram, smalspoor- of lokaaltrein oogt het realistisch. Een Thalys in een lus met een straal van 35cm heeft weinig met de realiteit te maken en vind ik (persoonlijke mening) er niet uit zien.
No dress rehearsel, this is our life.

Erwinmk

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
    • Baanplan Ruhrgebied
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #7 Gepost op: 08 March 2015, 12:06:46 »
Wanneer ik de keerlus aanleg is het inderdaad bedoeld voor klein lokaalverkeer.

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 1309
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #8 Gepost op: 08 March 2015, 13:06:02 »
Inderdaad HSB Stiege
zag m vanmorgen toevallig in een opname van Eisenbahn Romantik  ;D
Groet van Ben

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #9 Gepost op: 08 March 2015, 13:16:58 »
Wat ik even niet paraat had was de naam van het station in de omgeving van Karslruhe: Bad Herrenalb. Er is een leuke wikipedia over dit station. Even doorscrollen voor het sporenplan (PDF).

Marius.
Marius

nico_h

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #10 Gepost op: 08 March 2015, 16:06:42 »
Wat vinden jullie ervan om een keerlus op het hogere niveau in het volle zicht te leggen?

Voor een tentoonstellingsbaan vind ik het niet kunnen, maar ja wie ben ik?

Voor mijn eigen baan boeit het me niets wat anderen er van vinden, als het zo uitkomt ivm ruimte dan doe ik het.

TonN

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #11 Gepost op: 08 March 2015, 18:37:41 »
Vroeger was er één in Utrecht Noord. Zie http://www.sporenplan.nl/ Zoom in op Utrecht 1985.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #12 Gepost op: 09 March 2015, 13:25:49 »
Yep, straal op sommige plaatsen kleiner dan 300m. Dus ZEER langzaam rijden. En niet de hoofdbaan.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #13 Gepost op: 09 March 2015, 13:31:26 »
Een leuk praktijkvoorbeeld vind ik ook de boog bij Alp Grüm op de Berninabaan.  :D
Dubbelspoor binnen elkaars profiel. Er kunnen dus nooit twee treinen tegelijk door die dubbelsporige boog.
De reden is dat er in die boog en aan de stationszijde van die boog geen ruimte is voor een wissel en dus ligt dat wissel aan de andere zijde van de boog.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

guest7823

  • Gast
Re: Keerlus in volle zicht
« Reactie #14 Gepost op: 09 March 2015, 14:59:45 »






Leg niet al je keerlussen in het zicht en hou het er bij een. Zes is echt overdreven