Kijk, met jouw instelling wordt het spoor veiliger, goed zo
Steek lekker je kop in het zand
zeik alleen de machinist af en kijk vooral niet naar de omstandigheden waarin een sts-passage plaatsvind.
Als je sts-passages kan voorkomen door een trein niet met geel te laten vertrekken omdat je allang hebt uitgevonden dat dat een vergroot risico met zich meebrengt, dan moet je dat doen. Helemaal op plekken waar ATB-vv als vangnet niet aanwezig is.
Geen mens is onfeilbaar, maar als vertrekken op geel afwijkend is van het gangbare, zit je toch nog weer een tandje extra alert op de stoel.....
Vanaf dag 1 van de opleiding wordt er met klem benadrukt dat verwachtingspatronen voorkomen moet worden.
Met je reactie op mijn bericht over de situatie wek je wel degelijk de indruk er wat over te vinden. Je schept bij mij de indruk dat iedere sts-passage geheel aan de machinist te wijten is, verwijzend naar een regeltje in het seinenboek. Maar zo zit het volgens mij ( en daar ben ik alles behalve alleen in ) niet in elkaar. Mocht dat niet zo zijn dan lees ik dat graag, in dat geval mijn excuus voor mijn post, maar dat is wat ik uit je bericht op heb gemaakt.
@ Arjen-V: kom eens gezellig een dagje op TWO, kun je je lol op
De trdl zou weer treindienstleider moeten kunnen zijn in plaats van systeemcontroleur. Dat is de indruk die ik nu namelijk krijg in mijn contact met treindienstleiders.