Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:11:13
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Hans1963
Vandaag
om 10:56:49
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:42:38
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:38:53
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Dave.......
Vandaag
om 10:34:16
13 december modelspoorbeurs Houten
door
PBModels
Vandaag
om 10:32:35
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:23:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 10:22:36
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:22:10
Bauarbeiten im gange
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:20:54
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 10:14:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 10:06:20
Onshape gebruikersgroep
door
Henk de Vlaam
Vandaag
om 09:26:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:06:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 09:00:27
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Huup
Vandaag
om 06:50:33
Alternatieven voor servo's
door
Frank 123
Vandaag
om 06:37:16
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
ckikilwai
Vandaag
om 04:31:34
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 00:24:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
11 December 2025, 23:53:24
ratelende 1300 van Electrotren
door
B2
11 December 2025, 23:09:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
11 December 2025, 22:26:45
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
Petertje
11 December 2025, 22:05:55
Roco 2025
door
1200blauw
11 December 2025, 21:48:34
AMC Amsterdamse Modelbouw Club
door
schipcas
11 December 2025, 20:58:36
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
11 December 2025, 19:44:51
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
puntenglijder
11 December 2025, 19:24:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Wim1969
11 December 2025, 17:25:22
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026
door
tijgernootje
11 December 2025, 16:38:46
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
11 December 2025, 16:22:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn (gelezen 5832 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2525
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #15 Gepost op:
10 February 2015, 08:53:14 »
Bij welke maatschappij?
In 1910 had je nog verschillende maatschappijen met ieder hun eigen seinstelsel.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #16 Gepost op:
10 February 2015, 10:40:10 »
Hallo Rob.
Misschien dat deze tekeningen je wat meer duidelijkheid geven. Dit is het emplacement van Geleen - Lutterade in 1964. Dit station kende twee aansluitingen, een naar de Staatsmijn Maurits en een naar de de Firma Martens en NS goederenloods.
Op de tekening zie je dat de sporen naar de Maurits zijn beveiligd dmv seinen. De wissels van aansluiting naar de Firma Martens zijn beveiligd dmv sloten.
De Staatsmijn Maurits was de enige mijn in Limburg die rechtstreeks op het blokstelsel van NS aangesloten was.
Moest er een trein van of naar de Maurits dan gebeurde dit via het bloktoestel. Deze treinen konden dan rechtstreeks vanaf de Maurits doorrijden naar Sittard. De treinen werden door NS lokomorieven gebracth en opgehaald.
Moest er een trein van of naar de goederenloods of Firma Martens dan gebeurde dit in overleg met de treindienstleider. Zodra de sleutels voor de wissels uit het bloktoestel verwijderd waren konden hierop geen handelingen meer uitgevoerd worden. De handelingen hiervoor staan uitvoerig in het seinreglement 1964/65 van de Staatsmijnen beschreven.
Indien nodig kun je een Haltebord plaatsen met onderschrift, Bel Post T.
In die tijd en ook voor 1964 had ieder station een Stationchef. Die was verantwoordelijk voor de uit te voeren rangeer bewegingen.
Aansluitingen die niet dmv seinen beveiligd waren moesten altijd (telefonisch) gemeld worden bij de stationschef.
Gr. Bert.
Gelogd
Rob Moerkerken
Offline
Berichten: 808
Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #17 Gepost op:
10 February 2015, 11:06:40 »
@Bert, bedankt voor de heldere uitleg.
Ik ga het raccordement aansluiten zonder seinen te plaatsen, slechts een S bord met onderbord als je vanaf de aansluiting de hoofdbaan op wilt.
gr. Rob
Gelogd
Rob Moerkerken
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn