Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 23:32:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
JeanR
Vandaag
om 23:00:03
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 22:53:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
1200blauw
Vandaag
om 22:46:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
JeanR
Vandaag
om 22:45:14
Spoor- en tramweg parafernalia
door
GerardvV
Vandaag
om 22:32:47
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905
door
ruudns
Vandaag
om 22:26:57
lange adressen met esu decoders.
door
NS2408
Vandaag
om 22:19:47
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Joz
Vandaag
om 21:45:24
Bahnstrecke 5867
door
gdh
Vandaag
om 21:05:21
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:57:00
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:55:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:23:35
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Huup
Vandaag
om 20:01:37
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
Sven
Vandaag
om 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 19:26:22
Märklin M tapijtbaan
door
Mark D.
Vandaag
om 19:00:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Ronald A.
Vandaag
om 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Karel466
Vandaag
om 17:39:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Eric v C
Vandaag
om 16:45:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Brouwersbaan
Vandaag
om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:26:27
NS Mat 35 Maple Leaf
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:38:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:37:48
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
Jelmer
Vandaag
om 13:59:17
Bauarbeiten im gange
door
Eric B
Vandaag
om 13:52:03
Modelbaan Beltheim.
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:04:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn (gelezen 5780 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2516
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #15 Gepost op:
10 February 2015, 08:53:14 »
Bij welke maatschappij?
In 1910 had je nog verschillende maatschappijen met ieder hun eigen seinstelsel.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #16 Gepost op:
10 February 2015, 10:40:10 »
Hallo Rob.
Misschien dat deze tekeningen je wat meer duidelijkheid geven. Dit is het emplacement van Geleen - Lutterade in 1964. Dit station kende twee aansluitingen, een naar de Staatsmijn Maurits en een naar de de Firma Martens en NS goederenloods.
Op de tekening zie je dat de sporen naar de Maurits zijn beveiligd dmv seinen. De wissels van aansluiting naar de Firma Martens zijn beveiligd dmv sloten.
De Staatsmijn Maurits was de enige mijn in Limburg die rechtstreeks op het blokstelsel van NS aangesloten was.
Moest er een trein van of naar de Maurits dan gebeurde dit via het bloktoestel. Deze treinen konden dan rechtstreeks vanaf de Maurits doorrijden naar Sittard. De treinen werden door NS lokomorieven gebracth en opgehaald.
Moest er een trein van of naar de goederenloods of Firma Martens dan gebeurde dit in overleg met de treindienstleider. Zodra de sleutels voor de wissels uit het bloktoestel verwijderd waren konden hierop geen handelingen meer uitgevoerd worden. De handelingen hiervoor staan uitvoerig in het seinreglement 1964/65 van de Staatsmijnen beschreven.
Indien nodig kun je een Haltebord plaatsen met onderschrift, Bel Post T.
In die tijd en ook voor 1964 had ieder station een Stationchef. Die was verantwoordelijk voor de uit te voeren rangeer bewegingen.
Aansluitingen die niet dmv seinen beveiligd waren moesten altijd (telefonisch) gemeld worden bij de stationschef.
Gr. Bert.
Gelogd
Rob Moerkerken
Offline
Berichten: 808
Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #17 Gepost op:
10 February 2015, 11:06:40 »
@Bert, bedankt voor de heldere uitleg.
Ik ga het raccordement aansluiten zonder seinen te plaatsen, slechts een S bord met onderbord als je vanaf de aansluiting de hoofdbaan op wilt.
gr. Rob
Gelogd
Rob Moerkerken
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn