Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 19:54:59
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:47:23
CIWL type P
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:43:16
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
René 4312
Vandaag
om 18:56:50
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC
door
Remco vM
Vandaag
om 18:20:51
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:17:01
Rails roestig verven
door
jandcargo
Vandaag
om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 15:56:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
defender
Vandaag
om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 15:36:20
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
saskia
Vandaag
om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
jandcargo
Vandaag
om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
EifelBurgenBahn
door
meino
Vandaag
om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
Vandaag
om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:12:38
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:05:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn (gelezen 5447 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2509
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #15 Gepost op:
10 February 2015, 08:53:14 »
Bij welke maatschappij?
In 1910 had je nog verschillende maatschappijen met ieder hun eigen seinstelsel.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #16 Gepost op:
10 February 2015, 10:40:10 »
Hallo Rob.
Misschien dat deze tekeningen je wat meer duidelijkheid geven. Dit is het emplacement van Geleen - Lutterade in 1964. Dit station kende twee aansluitingen, een naar de Staatsmijn Maurits en een naar de de Firma Martens en NS goederenloods.
Op de tekening zie je dat de sporen naar de Maurits zijn beveiligd dmv seinen. De wissels van aansluiting naar de Firma Martens zijn beveiligd dmv sloten.
De Staatsmijn Maurits was de enige mijn in Limburg die rechtstreeks op het blokstelsel van NS aangesloten was.
Moest er een trein van of naar de Maurits dan gebeurde dit via het bloktoestel. Deze treinen konden dan rechtstreeks vanaf de Maurits doorrijden naar Sittard. De treinen werden door NS lokomorieven gebracth en opgehaald.
Moest er een trein van of naar de goederenloods of Firma Martens dan gebeurde dit in overleg met de treindienstleider. Zodra de sleutels voor de wissels uit het bloktoestel verwijderd waren konden hierop geen handelingen meer uitgevoerd worden. De handelingen hiervoor staan uitvoerig in het seinreglement 1964/65 van de Staatsmijnen beschreven.
Indien nodig kun je een Haltebord plaatsen met onderschrift, Bel Post T.
In die tijd en ook voor 1964 had ieder station een Stationchef. Die was verantwoordelijk voor de uit te voeren rangeer bewegingen.
Aansluitingen die niet dmv seinen beveiligd waren moesten altijd (telefonisch) gemeld worden bij de stationschef.
Gr. Bert.
Gelogd
Rob Moerkerken
Offline
Berichten: 804
Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #17 Gepost op:
10 February 2015, 11:06:40 »
@Bert, bedankt voor de heldere uitleg.
Ik ga het raccordement aansluiten zonder seinen te plaatsen, slechts een S bord met onderbord als je vanaf de aansluiting de hoofdbaan op wilt.
gr. Rob
Gelogd
Rob Moerkerken
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn