Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
Vandaag
om 16:06:19
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
Rick
Vandaag
om 16:03:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 15:48:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Rick
Vandaag
om 15:09:14
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:02:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:38:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 13:30:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
defender
Vandaag
om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik
door
defender
Vandaag
om 12:45:24
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
sncf231e
Vandaag
om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2
door
Huup
14 August 2025, 15:59:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
k rail aan sluiten bij c rail
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: k rail aan sluiten bij c rail (gelezen 1824 keer)
shiwa
Gast
k rail aan sluiten bij c rail
«
Gepost op:
01 October 2007, 20:28:34 »
Hallo
ik rij nu met marklin ho c-rails en een redelijk kleinbaantje
maar ik vind de c-rails toch erg duur vooral de wissels(tja ik ben 13)
daarom dacht ik om de wat goedkopere k rails te gaan gebruiken
maar het prbleem is dat de c-rail een heel stuk hoger liggen dan de k rails zonder bedding dus ik ben toch van plan een nieuwe bedding voor de c rails te maken om dat ik de origenele niet zo echt vind.
maar hoe zou ik het beste een goede hoogte kunnen krijgen voor de k rails zonder te veel ballast te gebruiken
( kan je bij de k rails de goedkope digitale wisselaandrijving gebruiken die van 7 euro of zo iets ?)
groeten shiwa
Gelogd
RoSoft
Offline
Berichten: 1446
Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #1 Gepost op:
01 October 2007, 20:41:57 »
Marklin verkoopt daar speciale overgangs rails voor, je kunt onder de k-rails stroken gesneden uit ondervloer platen voor laminaat leggen. Deze is ongeveer 3 mm dik, en laat zich makkelijk bewerken en verlijmen.
Mvg
Wim.
Gelogd
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.
shiwa
Gast
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #2 Gepost op:
01 October 2007, 20:55:23 »
ok bedankt
ik heb ook nog nu de m rails gezien de staan staan al op een redelijk goede hoogte kan je de de lelijke kleur goed verbergen door aleen ballast of moet je die hebt best schilderen
Gelogd
KNed
Offline
Berichten: 3369
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #3 Gepost op:
01 October 2007, 21:24:05 »
Als je toch met ballast aan de gang gaat zou ik voor K-rail gaan.
M-rail is wel goedkoop (tweedehands) maar moeilijk iets realistisch van te maken.
Koen
Gelogd
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van:
NL in Model
|
modelspooradressen
|
Marklin dipswitch[/u
Emmer
Offline
Berichten: 51
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #4 Gepost op:
01 October 2007, 21:41:14 »
En M-rail schokt en hapert en batert ook meer dan K-rail en C-rail
Gelogd
shiwa
Gast
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #5 Gepost op:
01 October 2007, 21:44:12 »
dan zal ik waarschijnlijk ergens tweedehans k-rails poberen te kopen
bedankt voor je jullie reacteis
Gelogd
Rocodil
Offline
Berichten: 414
Ik ga voor het poldermodel
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #6 Gepost op:
01 October 2007, 21:50:01 »
Ik raad je toch aan het bij C-rails te houden. Dat rijd stukken beter dan K-rails. Je bent nu 13, maar koop je niet een beetje op de toekomst? Mijn stelling is: beter wat minder c-rails dan veel van iets dat slechter is
Groetjes
Hans
Gelogd
Met vriendelijk groet, Hans (HO-3-rail NL rond 1950)
shiwa
Gast
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #7 Gepost op:
02 October 2007, 16:31:44 »
ja dacht ik ook een beetje aan
maar dit zijn monenteel alle c rails die ik heb
24130 : 26
24224 : 6
24188 : 25
24172 : 16
24611 : 3
24612 : 1
671 : 1
671 : 1
niet echt veel dus
ik zal er nog eens over nadenken :-|
Gelogd
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #8 Gepost op:
03 October 2007, 15:42:43 »
Citaat van: Rocodil op 01 October 2007, 21:50:01
.... Dat rijd stukken beter dan K-rails. ...
Indien je de rails fatsoenlijk legt is dit niet juist. Groot gemis bij C-rail (en natuurlijk ook bij de snel te vergeten M-rail
) is de flexrail. Deze is in K-rail voorhanden en rijdt uitstekend. ook zijn met K-rails fraaiere wisselstraten te leggen. In geval van nood kun je zelfs boogstralen van vaste rails "gemakkelijk" aanpassen.
Succes
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Marcel-v-R
Offline
Berichten: 107
Re: k rail aan sluiten bij c rail
«
Reactie #9 Gepost op:
03 October 2007, 18:05:01 »
Mijn huidige baan is gelegd met c-rail. Deze rails is wel handig voor in het begin ben je toch altijd constant bezig met het opnieuw leggen. Maar later wil je toch meer. Realistische bedding en flexibiliteit. Daarom ga ik bij mijn volgende baan vrijwel zeker k-rail gebruiken op het zichtbare gedeelte. En op het niet zichtbare de c rail die ik nog heb onder ander voor schaduw station.
Mvg,
Marcel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
k rail aan sluiten bij c rail