Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat was jullie allereerste loc?
door
thevandijks
Vandaag
om 17:11:40
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:03:47
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:40:38
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
Treinbestuurder
Vandaag
om 15:39:07
booster vraag
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:13:36
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:02:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 14:16:04
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 13:00:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 12:57:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:25:04
Molenbaan (werktitel)
door
ruudns
Vandaag
om 12:13:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:33:28
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:13:57
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 10:01:59
Terugverende koppeling
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:05:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
Vandaag
om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen
door
Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Transportwagens in de 40er 50er jaren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Transportwagens in de 40er 50er jaren (gelezen 3958 keer)
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Gepost op:
30 January 2015, 12:56:19 »
Hallo allen
Voor mijn machine fabriek die nog in ontwikkeling is ben ik op zoek naar
transsport wagons cq diepladers of iets dergelijks.
Deze wagons worden gebruikt voor het vervoeren van grote diesel motoren
en andere grote machines.
Welke Ned.typen kan ik hiervoor gebruiken en het zou heel fijn zijn als jullie
dan ook het merk weten die deze wagons uitgebracht heeft.
Ik heb zelf een aantal merken zoals Fleischmann en Roco bekeken maar weet niet
precies waar ik naar moet zoeken.
gr,
Herwim
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2015, 12:31:54 door NS8714
»
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #1 Gepost op:
31 January 2015, 00:25:15 »
Hallo mensen
Vergeet mijn vraag maar over de transsport wagons.
Ineens vanavond herinnerde ik me dat ik in mijn oude huis
een hoogoven complex aan het bouwen was en daar had ik nog
een paar sets wagons van in een kast apart gezet ooit voor de verkoop.
En deze zijn nu goed geschikt voor inzet in mijn machine fabriek.
Alleen wordt dit geen machine fabriek alleen meer, maar een speciaal (staal)machine en wagon fabriek.
Ik weet nog niet precies hoe ik dit moet noemen, heb jullie een suggestie ?
gr,
Herwim
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2015, 12:32:11 door NS8714
»
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Transsport wagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #2 Gepost op:
31 January 2015, 11:14:35 »
Waarom neem je niet een oud Duits bedrijf als voorbeeld en neem die naam over???
Hannoversche Maschinenfabrik AG (Hanomag) bijvoorbeeld....
Of wil je specifiek Nederlands??
Daar kun je zelf ook een paar mooie grote namen in bedenken toch.
En een mooi eerbetoon aan die fabrieken meteen!
André
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Transsport wagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #3 Gepost op:
31 January 2015, 12:29:33 »
Hallo Andre
Bedankt voor je tip
Zo iets moet het inderdaad worden.
Maar ik wil inderdaad een Nederlandse naam, bijv. Demka
vanuit gaande dat Demka ook een machine fabriek cq transsport wagons maakte
daar moet ik me nog even in verdiepen.
Past trouwens ook goed bedenk ik me ineens bij de uitgebrachte vrachtauto van
Artitec speciaalstaal DEMKA Urecht.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #4 Gepost op:
31 January 2015, 12:49:15 »
Nope....Demka maakte draadstaal en gietwerk....Werkspoor was een grote afnemer dat wel...en die maakten wagons en loks....dus.....
Dat Demka wagentje kun je dan mooi als leverancier gebruiken op het terrein!
André
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2015, 12:53:35 door AndréDev
»
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11649
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #5 Gepost op:
31 January 2015, 12:55:33 »
Aaah, Demka. Nederlandsche Staalfabrieken v/h J.M. de Muinck Keizer, afgekort tot de M. K. en in de volksmond al snel verworden tot Demka
Gelogd
Teun60
Offline
Berichten: 314
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #6 Gepost op:
31 January 2015, 13:46:22 »
Stork (Hengelo):
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Teun
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #7 Gepost op:
31 January 2015, 15:11:10 »
Herwin wil 40er 50er jaren nabootsen begrijp ik....dan is Stork geen optie omdat pas na de overname van Werkspoor in 1954 door Verenigde Machinefabrieken Stork-Werkspoor (VMF). wagons werden gebouwd.
Maar deze werden nog gewoon onder de naam Werkspoor gebracht.
André
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11649
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #8 Gepost op:
31 January 2015, 15:13:50 »
Het gaat niet om nabootsen van de werkelijkheid. Stork werd alleen aangegeven als voorbeeld van een bedrijf in de machineindustrie.
Gelogd
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #9 Gepost op:
31 January 2015, 15:22:56 »
Hallo mensen
Geweldig al die reacties.
Als ik het goed begrijp
Andre
binnen het tijdperk 40er 50er jaren en een onderdeel van wagonbouw
kan ik dus beter kiezen voor Werkspoor en dan de Daf auto Demka gebruiken als aanvoer.
Goed idee.
Ben nu nog op zoek naar wat fabriek's gebouwen die ik naast de hal op de achtergrond kan plaatsen
eventueel halve gebouwen maar kan binnen de geëigende merken zoals Faller, Kibri, Volmer niets vinden.
Als iemand weer een tip heeft bedankt vast.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #10 Gepost op:
31 January 2015, 16:52:15 »
Als je het dan toch serieus aanpakt,Herwin....
De orginele loodsen waar het allemaal begon in Amsterdam
Zijn iets groter dan jou model..
Misschien hebben ze bij Walthers wat jij zoekt...in ieder geval grote gebouwen.
André
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #11 Gepost op:
31 January 2015, 17:15:59 »
Hoi Andre
Ja dat begrijp ik
Wat een mooie foto is dat zeg leuk dat je mij deze nostalgische achtergrond info verschaft
Bedankt daarvoor, inderdaad mijn loods is wat kort ten opzichte van wat de foto weergeeft
maar ja dat is een gegeven maar probeer wel de achtergrond en de achtergrond gebouwen
er een beetje op te laten lijken.
Ik had ook al gedacht aan Walthers maar kan nog niet een goede site vinden waar al dergelijke
gebouwen op staan en dan eventueel ook nog via een Nederlands bedrijf te bestellen.
Een aantal jaren geleden gebruikte ik daarvoor een modelspoorzaak in Gouda maar die is er niet meer.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #12 Gepost op:
31 January 2015, 17:41:19 »
Misschien moet je kijken wat er het meest op lijkt...
Werkspoor zat achter een facade van huizen zodat het geheel beter paste in het straatbeeld...
Bouwdozen van faller of zo een beetje aanpassen==
Aan je hal te zien kun je aardig knutselen dus dat is geen probleem.
André
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2015, 17:43:11 door AndréDev
»
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #13 Gepost op:
31 January 2015, 18:05:30 »
Nog een plaatje van een deel voorkant...zit nu museum in als het goed is..
Dit deel sluit aan op de foto boven,alleen is van deze tijd
André
«
Laatst bewerkt op: 31 January 2015, 18:08:40 door AndréDev
»
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Transportwagens in de 40er 50er jaren
«
Reactie #14 Gepost op:
31 January 2015, 18:26:14 »
Hoi Andre
Ik kan me herinneren dat ik een dergelijk gebouw ergens (Faller of zo) de
afgelopen dagen heb gezien.
Ik ga weer eens Google op.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Transportwagens in de 40er 50er jaren